Jump to content
Just nu i M3-nätverket

ladda batteri när iPod ligger i läderväska

CLS

Recommended Posts

Hej,

Jag läste att man inte skall ladda batteriet på iPoden när den ligger i ett väska/fodral. Beror detta på värmen som kan utvecklas vid laddningen? hur gör ni, tar ni ut iPoden ur väskan/fodralet när ni skall ladda eran iPod?

"Do not charge iPod while it is in a carrying case or cover."

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61434

Passar på att ställa en annan fråga kring batteriet på iPoden. Jag har haft min iPod 5th generation 30 Gb nu i en vecka och när jag har laddat upp batteriet och lyssnar sedan på musik i c:a 2 timmar så ser jag att batterisymbolen i iPoden redan har förbrukat 25 % av sin kapacitet. Enligt specifiaktion skulle den klara upp till 16 timmars musik på en laddning. Kan det vara så att det nu i början att batteriet inte är optimalt utan kapaciteten blir därför mindre och skall sedan bli bättre efter fler uppladdningar?

Tacksam för svar

Gratttis till poden.

Testa att dra ner på ljusstyrkan på skärmen, själv kör jag jämt på lägsta nivå plus att den endast lyser i två sekunder innan bakgrundsbelysningen släcker helt.

Med dom inställningarna har jag själv klarat en bilresa fram och tillbaka till simrishamn från västerås (≈7 timmar) non-stop lyssnande, själva bakgrundsbelysningen är nog det som drar mest.

Hoppas det hjälper.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...