Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Stäng Internet

Pocahontas

Recommended Posts

Har vi klarat oss utan internet i tusentals år, så kan vi vara utan det i fem år...B)

Olli Ojonen

Är Elton så tänd på Internet att han inte kan låta bli att logga in. TV;n har t.ex. en "Power off" knapp

Det skulle vara väldigt intressant att se hur samhället och konsten skulle förändras, dels ur ett kapitalistiskt synsett men också hur ungdomars förhållningssätt till kultur skulle påverkas!

En kompis som kom hem till mig sa till mig när jag förde in en skiva i min älskade cd-spelare: "jaså, du använder fortfarande cdskivor!"

Vet inte om han har rätt att säga så ens iom att han aldrig köper musik. Internet finns ju, menar han.

Hur många lägger på en vinyl-skiva nu för tiden....minns inte när jag gjorde det senast...inte de senaste åren

Det skulle vara väldigt intressant att se hur samhället och konsten skulle förändras, dels ur ett kapitalistiskt synsett men också hur ungdomars förhållningssätt till kultur skulle påverkas!

En kompis som kom hem till mig sa till mig när jag förde in en skiva i min älskade cd-spelare: "jaså, du använder fortfarande cdskivor!"

Vet inte om han har rätt att säga så ens iom att han aldrig köper musik. Internet finns ju, menar han.

Jag tycker också att det låter märkligt..... att man är laglydig och köper sin musik

istället för att ta in den på olaglig väg borde väl uppskattas istället för att han ser

ner på dig....

hur gör han när han skall ner till ICA för att handla?

struntar han att gå till kassan och betala där också...

Nej Jimolp , du är ett föredöme hur samhället skall se ut för att fungera.

Internet skulle redan från början totalförbjudit musik, film, sex osv. Då tror jag vi skulle haft ett friskare samhälle idag.

JollyJumper

För oss som inte är miljonärer är internet ett bra och billigt sätt att nå ut med konst (och annat) till hela världen. Elton kanske är rädd för att förlora pengar på olaglig nedladdning av hans musik.

GuitarFreak
Hur många lägger på en vinyl-skiva nu för tiden....minns inte när jag gjorde det senast...inte de senaste åren

Vi kan nog vara få, men vi finns! :)

rickard1234

Jag gör det, åtminstone en gång i veckan.

Olli Ojonen
Internet skulle redan från början totalförbjudit musik, film, sex osv. Då tror jag vi skulle haft ett friskare samhälle idag.

Hade elektrisiteten uppfunnits idag, hade den nog totalförbjudits. :fundersam:

Hade elektrisiteten uppfunnits idag, hade den nog totalförbjudits. :fundersam:

ja det var bättre förr, tänk om man ändå levt på stenåldern

ja det var bättre förr, tänk om man ändå levt på stenåldern

Ja varför åker du inte till stenåldern o stannar där!!! :galetglad:

samma här... senast jag köpte en var för ett par veckor sedan också, nyproducerad dessutom. Lille John har fått mycket om bakfoten tycker jag... Internet främjar väl snarare till kreativitet i och med YouTube, Deviant Art och inte minst My Space. Många artister som knappt skulle sett dagens ljus annars kan spridas via internet. Å andra sidan främjar detta också dåliga artister, och det är väl inte bra. Men är dom tillräckligt dåliga får dom däng ändå...

Jag måste köpa mig en vinylspelare, finns inget som slår ljudet från en vinyl :)

Jag måste köpa mig en vinylspelare, finns inget som slår ljudet från en vinyl :)

Håller med, förutom knaster så är ljudet oslagbart, finns ännu inte en CD-spelare idag som klår en riktigt bra vinylspelare.

jag använder vinyler rätt ofta :D

Pink Floyd låter helt enkelt mycket bättre så.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...