Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur tar man bort program fullt ut.

vips

Recommended Posts

Hej.

Skulle installera ShapeShifter men den säger nu att jag måste ta bort "gamla teman och återsälla aqua" innan jag fortsätta. Vad innebär detta och hur gör jag för att ta bort den gamla och den nya om det behövs rejält?

Jag hittade inget när jag sökte runt på datorn men var kan sådana filer ligga någonstans?

Det som menas är tredjepartsprogram, har du ändrat tema innan med ett annt program ?

Aqua ör orginal tema för macen !

Hoppas det svarade något på din fråga!

Jag förstår det men jag förstår inte vad det ska vara för teman eller program för att jag har enbart haft shapeshifter som demo för över ett år sedan, efter det inget annat.

När demo gick ut så tog jag bort programet men det föresvann väl inte helt. Så problemet blir lite som moment 22. Jag kan inte använda programet för att jag måste ta bort ett gamalt, som jag inte hittar.

Det finns nåt program som rensar ut filer som inte längre används. Minns inte vad det hette. Annars kan man leta i preferences och application support mapparna efter filer som har liknande namn som programmet man slängt. Nördfolket (=komplimang till er alltså) häromkring är kunniga på det här. Töm inte papperskorgen bara innan du är hundra på vad du slängt.

AppTrapp är bra på att ta bort program.

Oh yes! Har underlättat fruktansvärt sen jag installerade det!

• 2 weeks later...

Det fungerar inte så bra som man skulle vilja.

Apptrapp fungerar bra när man tömmer papperskorgen, men får inte bort det program som jag tog bort innan Apptrapp kom in i bilden. Så finns det något att göra? Hur tar man bort alla filer efter ett program man redan trott tagit bort? Hittar inga filer med spotlight.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...