Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vilket filmvisningsprogram rekommenderas?

steffgun

Recommended Posts

Ja, som topicen lyder... Nu när jag precis gått över till Mac så är det ju frågan om vilka program man ska använda, förr hade man ju koll på allting. Är en nybörjare på nytt, skum känsla :/ (Jo, måste bara tillägga att jag älskar tangentbortdet på macbooken :P)

Men iallafall... Jag vill ha ett program att titta på film på som kan läsa undertexter. På Pc använde jag en gammal version av BS Player som jag älskade. Men det fungerar ju inte på macen. Och VLC, som finns till Mac tycker jag inte alls om, och vill helst inte använda det. Förslag, någon?

Jag blir alltid så glad när jag hör att någon bytt till MAC, min fru bytte från PC till MAC nu är hon mer MAC freak än mig. Har någon hört talas om byte från OSX till Windows? Inte jag i alla fall...

Till din fråga, jag använder Quicktime med diverse Plug-In´s funkar utmärkt, jag använde iof inte "subtitles", men annars är VLC helt OK tycker jag.

Olli Ojonen

Testa Wide Screen Movie Player, finns att hämta på VersionTracker :)

Emil Gustafsson

Om du uppgraderar Quicktime till Pro är det helt okej att använda, annars rekommenderar jag VLC starkt, spelar det mesta.

• 4 weeks later...

Till quicktime så rekomenderas att fixa lite fler codecs: Perian och Flip4Mac.. annars funkar ju vlc med det mesta. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...