Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Photoshop - ta bort canvas ramen

jpe

Recommended Posts

Jag vill stänga av visningen av den smala svarta ramen som omger alla bilder som öppnas i photoshop, dvs. den som anger området för canvasen.

har letat i menyerna, nån som vet om de går?

Du kan alltid trycka F för att byta vy.. det finns 4 olika vyer (CS3).

Dom står också under "View -> Screenmode"

Sen kan du också trycka TAB för att dölja alla paletter :ThumbsUp:

...jag vet. men tack för välmeningen!

inte vyn som är störig (jo den nya vyn för cs3 är ioförsig fruktansvärt störig) utan det är ramen kring bildytan. Liten smal svart sak som jag inte vill se ibland.

Jag är mycket tveksam till om den går att ta bort faktiskt. Enda tipset är precis som jmx skriver att helt enkelt byta vy.

Jag är mycket tveksam till om den går att ta bort faktiskt. Enda tipset är precis som jmx skriver att helt enkelt byta vy.

Den tunna ramen han pratar om försvinner ju inte om man byter vy..

nej.. vybyte kan kvitta.

jag ska croppa o räta upp massa svartvita bilder, o den e störig, för ibland vet jag inte om jag tagit bort det jag vill, eller om det är den svarta ramen som ligger o syns..

tja, kanske inte går o begripa varför man vill ha bort den om man inte varit i dom skorna,

men det känns annars rätt naturligt att man skulle vija kunna välja att se en bild, så som den är, utan störande element, som en ram är.. tycker jag!?

Danne Vendel
nej.. vybyte kan kvitta.

jag ska croppa o räta upp massa svartvita bilder, o den e störig, för ibland vet jag inte om jag tagit bort det jag vill, eller om det är den svarta ramen som ligger o syns..

tja, kanske inte går o begripa varför man vill ha bort den om man inte varit i dom skorna,

men det känns annars rätt naturligt att man skulle vija kunna välja att se en bild, så som den är, utan störande element, som en ram är.. tycker jag!?

Jag har också stört mig ibland på detta. Men det har funkat till slut ändå. Bit ihop.....

(För folk som undrar vad det är för "ram": Det är alltså Photoshops gräns mellan själva bilden och "canvasen". Normalt är den ju kanonbra och man tänker inte ens på att finns där. Men när man jobbar med en del bilder som t.ex. kräver exakt bredd på pixeln räknat, så förvirrar den där linjen)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...