Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Laserskrivare kan vara lika farliga som cigaretter

Pocahontas

Recommended Posts

Har de inget annat för sig på tidningarna än att skrämma upp folk..

Så sa de om asbest också...

är det nån som vet en lista på modellerna och deras risker?

ska nämligen köpa en Laserskrivare så man kan ju alltid försöka välja en modell som är mindre farlig.

Min gamla Apple Laserskrivare luktar skit när den är igång och härjar, så jag litar fullkomligt på att det kan vara farligt att ha igång den.

Har de inget annat för sig på tidningarna än att skrämma upp folk..

Nej. För det är sommartorka nu. Då tar t o m lite mer ansedda medier till sånt här. Mvh dagstidningsjournalisten extralars

HAHA bara för de ska jag sitta vid min skrivare o hyperventilera xD

Thomas Ytterberg

Skrivartoner består av väldigt små partiklar i samma storleksordning som bakterier och det är inte direkt ekologiskt odling bakom tillverkningen. :)

Ställ skrivaren i ett skåp eller i ett särskilt rum, det är den bästa lösningen för mer än eventuella hälsorisker dessutom.

Skrivartoner består av väldigt små partiklar i samma storleksordning som bakterier och det är inte direkt ekologiskt odling bakom tillverkningen. :)

Ställ skrivaren i ett skåp eller i ett särskilt rum, det är den bästa lösningen för mer än eventuella hälsorisker dessutom.

Och be en arbetskompis att hämta utskriften. :fundersam:

Nä, det kräver väl mer ventilation från det rummet eller där skrivaren står.

Nej. För det är sommartorka nu. Då tar t o m lite mer ansedda medier till sånt här. Mvh dagstidningsjournalisten extralars

Skulle inte du kunna ragga fatt på de där rönen, tror du,

och postade dem här? :fundersam:

är det nån som vet en lista på modellerna och deras risker?

ska nämligen köpa en Laserskrivare så man kan ju alltid försöka välja en modell som är mindre farlig.

Just köpt en HP. :superirriterad:

Det är nog ingen större fara med att ha en skrivare hemma, där man bara skriver ut enstaka sidor. Det är skillnad på ett kontor, där skrivaren är igång hela dagarna, och man kanske skriver hundratals eller till och med tusentals sidor per vecka.

Som när det gäller allt annat, så är det mängden som är farlig. Till och med vanligt vatten är skadligt i för stor mängd.

Har ju varit känt sen länge att laserskrivare släpper ut en hel del O3-vliga gaser... ;)

Ozonet är nog bra mycket värre än partiklarna.

Jag har en laserskrivare, men jag slår bara på den när jag ska skriva ut. Resten av tiden är den avstängd. Till skillnad från många andra apparater i standby-läge drar den här faktiskt en hel del energi.

Det är nog ingen större fara med att ha en skrivare hemma, där man bara skriver ut enstaka sidor. Det är skillnad på ett kontor, där skrivaren är igång hela dagarna, och man kanske skriver hundratals eller till och med tusentals sidor per vecka.

Men jag har ju den runt halsen pga platsbrist hemma. :sarcastic:

Som när det gäller allt annat, så är det mängden som är farlig. Till och med vanligt vatten är skadligt i för stor mängd.

Speciellt när man andas in för mycket av det.

Som med de där partiklarna.

Det är inte bra, har jag hört. :fundersam:

:hihihi:

Ni som bor i Stockholm fick andas in dessa läste jag :lol: :lol:

Folk sprang i panik..typiskt stadsbor... :lol: :lol: blev fart på kalsongförsäljningen nu då...

Ni som bor i Stockholm fick andas in dessa läste jag :lol: :lol:

Folk sprang i panik..typiskt stadsbor... :lol: :lol: blev fart på kalsongförsäljningen nu då...

Äh, bara en skröna för att minska mängden av turister. :propellerbaver:

Äh, bara en skröna för att minska mängden av turister. :propellerbaver:

precis!! har inte sett ett skit ;)

Har ju varit känt sen länge att laserskrivare släpper ut en hel del O3-vliga gaser... ;)

Ozonet är nog bra mycket värre än partiklarna.

Jag har en laserskrivare, men jag slår bara på den när jag ska skriva ut. Resten av tiden är den avstängd. Till skillnad från många andra apparater i standby-läge drar den här faktiskt en hel del energi.

Min Hp LW 1320 drar 7 W i vila och dunkar till med 450 W vid utskrift.

Hmm varför har skrivare en toner??!?!?! Har den stora porer eller ? :toodeloo::hihihi::behave::tarskratt::pompoms:

Hmm varför har skrivare en toner??!?!?!

En toner? Flera toner heter det väl. Fråga Friend. Han är musiker.

Skriv ut mycket och...

Säg det med toner :whistling:

En toner? Flera toner heter det väl. Fråga Friend. Han är musiker.

Skriv ut mycket och...

Säg det med toner :whistling:

bläää på dig :P

Min Hp LW 1320 drar 7 W i vila

Precis. Min ligger på nåt sånt också. Jämför det med min 28-tummare (som aldrig kom med till lägenheten) som drar 0.5 W i standby-läget. En enorm skillnad.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...