Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Uppdatera fontlistan i Phosothsop CS3. Hur?

Danne Vendel

Recommended Posts

Danne Vendel

När jag hade CS2 och behövde aktivera en ny font till PS, så gjorde jag bara så här:

1. Öppnade FontAgent Pro.

2. Aktiverade den font jag ville använda

3. Gjorde ett "dra/släpp" i fontlistan i PS så uppdaterades den och den nya fonten var reda att användas.

Så icke i CS3. När jag aktiverat font i FontAgent och flippar på fontlistan i PS så händer ingenting.

Behövs det nån plug i FontAgent eller PS?

Danne Vendel

Svarar mej själv eftersom ni äär så himla slöa... :)

Jo, det ska vara en plugin från FontAgent som ska ligga bland pluggrna i PS.

Jag har en där. Funkar inte tydligen.

Kollade utvecklarens sida http://www.insidersoftware.com/SU_plugin.php om pluggar men det finns ingen för CS3.

Piss också....

När jag använder mig av PC/Windows installerar jag Fonten, sen måste jag starta om PS för att det skall fungera.

Danne Vendel
När jag använder mig av PC/Windows installerar jag Fonten, sen måste jag starta om PS för att det skall fungera.

PC/Win???? Vem har sagt nåt om PC/Win??? :)

Men tack ändå. Det är jag som inte tittade ordentligt (tror jag).

Jag fick inte fram fonten "Ordner". Men sen kom jag ihåg att den ju hette "GF Ordner" så när jag tittade under rätt bokstav (G istället för O) så fanns den där....

<vissla vissla... />

Fanns det inte förr ett snabbkommando för att uppdatera en fontlista i Adobes programvaror? Att man t ex tryckte ALT samtidigt som man valde fontlistan i textverktyget? Har för mig det... är dock inte säker på tangenten... får prova... :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...