Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Repig skärm, HJÄLP!

superficialintelligence

Recommended Posts

superficialintelligence

Tja!

På något underligt vis har jag lyckats repa skärmen på min macbook pro. Datorn transporterades i en väska, crumpler cheey disco, och under transporten har det lyckats uppstå en repa på 5-6 mm. Antagligen har jag packat för mkt saker i väskan. :(

Men, är det någon som har någon ide på hur man kan få bort repan, eller göra den mindre. Den är mitt på skärmen, så det är oerhört störande. Måste dock säga att det som gör mest ont är att jag skadat min älskade dator. :(

Glömde säga att skärmen är matt.

Tja!

På något underligt vis har jag lyckats repa skärmen på min macbook pro. Datorn transporterades i en väska, crumpler cheey disco, och under transporten har det lyckats uppstå en repa på 5-6 mm. Antagligen har jag packat för mkt saker i väskan. :(

Men, är det någon som har någon ide på hur man kan få bort repan, eller göra den mindre. Den är mitt på skärmen, så det är oerhört störande. Måste dock säga att det som gör mest ont är att jag skadat min älskade dator. :(

Glömde säga att skärmen är matt.

Har du allrisk på hemförsäkringen så kontaktar du ditt försäkringsbolag. Det är det enda bra sättet att få bort repan.

Har du testat att putsa med en avsedd putstrasa/vätska för skärmar?

För jag vet att jag hade samma grej med min laptop, men det var ingen repa det var att locket blir böjt och det gnider sig mot tangenterna och ger en skumm yta där!

Prova putsa om du inte gjort det för att förvissa dig om att det är en repa och inte en liten "demon"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...