Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple och HTC


Gäst micke_nkpg

Rekommendera Poster

Gäst micke_nkpg
HTC do not produce any software for synchronisation with an Apple Macintosh.

A number of 3rd party companies produce software for this purpose, an example of which is called missing sync and is available from http://www.markspace.com/missingsync_windowsmobile.php

This is just an example of the type of software you will need.

 

HTC does not recommend this software, nor do we offer support for it. Use of this software is entirely at your own risk and we accept no liability for any damage or loss that may be caused by the use of the software.

Detta fick jag igår via mail från HTCs europa support.

 

Alltså rekommenderar inte ens HTC programmet Missing Sync. Kanske dax att någon tar hand om detta snart, om nu Apple vill ha företagskunder som har smartphones liknande HTC Kaiser och TyTn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HTC tipsade om en programvara som fungerar, men är noga med att friskriva sig från ansvar för att slippa supporta en produkt som inte är deras.

Jag ser inte problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Synkar min Qtek s200 och MacBook (Leopard) med hjälp av Missing Synk, fungerar finfint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller stött på problem vid användning av programmet. Det lät som ett gnälligt svar på att du använder Mac och inte PC ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta fick jag igår via mail från HTCs europa support.

 

Alltså rekommenderar inte ens HTC programmet Missing Sync. Kanske dax att någon tar hand om detta snart, om nu Apple vill ha företagskunder som har smartphones liknande HTC Kaiser och TyTn.

 

 

friskrivning bara på supporten men det funkar kanon!

 

något som verkar mycket mycket mer lovande pga 2 starka anledningar är dock detta (tips ej testat dock) http://www.idg.se/2.1085/1.133255

 

1gratis(!! woho)

2. Kan på något vis installera exe packet filerna direkt in på luren direkt från macen(funkar enbart med de icke exefiler med missing sync)

 

Så testa det för det skall ajg göra så småningom iaf ^^

 

 

Men du Micke(och andra)?

 

Är det värt 1000kr för en beggad TYTN(Blev av med min förra) lite tuktad.

kan köpa en sådan idag om jag vill....skall jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag att det är värt, köp 2 ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

friskrivning bara på supporten men det funkar kanon!

 

något som verkar mycket mycket mer lovande pga 2 starka anledningar är dock detta (tips ej testat dock) http://www.idg.se/2.1085/1.133255

 

1gratis(!! woho)

2. Kan på något vis installera exe packet filerna direkt in på luren direkt från macen(funkar enbart med de icke exefiler med missing sync)

 

Så testa det för det skall ajg göra så småningom iaf ^^

 

 

Men du Micke(och andra)?

 

Är det värt 1000kr för en beggad TYTN(Blev av med min förra) lite tuktad.

kan köpa en sådan idag om jag vill....skall jag?

 

 

1000kr är riktigt bra pris, köp om du gillar telefonen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000kr är riktigt bra pris, köp om du gillar telefonen. :)

 

haha får nog bli så... hur bortskämd skulle man inte se ut med både en ny iphone och en TYTN II(som jag egentligen tänkt men det kostar ju...) visst jag tappar turbo3g effekt och även gps men annars är det nog inte sååå jäkla stora skillnader... ja 3mpix kamera på tytn 2 mot 2mpix på tytn men so what?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu Apple vill ha företagskunder som har smartphones liknande HTC Kaiser och TyTn.

 

Apple har ju dig, Micke :bultandehjarta:

 

Welcome back to the Hell of Apple Mac Reality :kartjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 visst jag tappar turbo3g effekt och även gps men annars är det nog inte sååå jäkla stora skillnader... ja 3mpix kamera på tytn 2 mot 2mpix på tytn men so what?

 

Turbo 3G i original Tytn funerar upp till 1.8Mbit och det fungerar utmärkt med Tres mobilt bredband. Om inte du nu vill tokladda från Piraterna så fungerar det alldeles utmärk att hämta e-post och surfa på språng.

Med ett litet program till Tytn använder jag min iPod Touch att surfa med turbo 3G och det fungerar riktig bra om man orkar springa med två apparater i fickan.

 

Du kan även ha GPS till Tytn genom en bluetooth GPS enhet och massa med små nyttiga program som du kan ladda ner från nätet så 1000kr är riktig kap för den mobilen.

 

Här hittar du massa information om HTC Hermes (Tytn)XDA-Developers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turbo 3G i original Tytn funerar upp till 1.8Mbit och det fungerar utmärkt med Tres mobilt bredband. Om inte du nu vill tokladda från Piraterna så fungerar det alldeles utmärk att hämta e-post och surfa på språng.

Med ett litet program till Tytn använder jag min iPod Touch att surfa med turbo 3G och det fungerar riktig bra om man orkar springa med två apparater i fickan.

 

Du kan även ha GPS till Tytn genom en bluetooth GPS enhet och massa med små nyttiga program som du kan ladda ner från nätet så 1000kr är riktig kap för den mobilen.

 

Här hittar du massa information om HTC Hermes (Tytn)XDA-Developers

 

tack för att du påminner mig om fördelarna... har ägt en likadan förut och jo två enheter får det bli... kommer ha min iphone också... så den klarar 1,8 iaf? hade för mig det var 1,2... men ja det kan ju faktiskt funka ändå... och blåtandsgps funkar ju också det är sant... hmm mjo får nog bli den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för att du påminner mig om fördelarna... har ägt en likadan förut och jo två enheter får det bli... kommer ha min iphone också... så den klarar 1,8 iaf? hade för mig det var 1,2... men ja det kan ju faktiskt funka ändå... och blåtandsgps funkar ju också det är sant... hmm mjo får nog bli den...

 

Jo en sak till bara, se till att den blir uppdaterad till WM6 för original WM5 som satt i Tytn sög rejält. Du kan med fördel kolla upp WM6 uppdateringar på XDA Developers för de har det bästa mjukvaran till tytnen.

Jag själv har uppdaterat min Tytn till WM6 genom xda-developers och den är nu rejält stabilare och mer användbar, fast sen jag börja använda Touchen har jag sällan använt min Tytn för att surfa och hämta e-post och dylikt men som Turbo 3G modem dyger den alldeles utmärkt  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha får nog bli så... hur bortskämd skulle man inte se ut med både en ny iphone och en TYTN II(som jag egentligen tänkt men det kostar ju...) visst jag tappar turbo3g effekt och även gps men annars är det nog inte sååå jäkla stora skillnader... ja 3mpix kamera på tytn 2 mot 2mpix på tytn men so what?
Turbo3G finns även på den fösta tytn. Det är inte 2mp, det är 1,9. Men min andra phone, SE W900i har bättre kamera o den är äldre...

 

Jag har en tytn ll nu, och det enda som är fördelen med den emot den första är att de har en uppfällbar display, som gör det lättare att skriva/surfa ibland. hade wayfinder i tytn, och lade över det i tytn ll. vilket fungerar perfekt. tomtom som kommer orginal i tytn ll är bara jobbigt att handha.

 

Jag uppdaterade min tytn med wm6 direkt från leverantören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har ju dig, Micke :bultandehjarta:

 

Welcome back to the Hell of Apple Mac Reality :kartjej:

jo, men sålänge de har en låst mp3--spelare som är usa-anpassad som det kanske går att ringa med som "telefon" kommer det aldrig få mig som iphone-kund.

 

Jag har lite högre krav än vad den idag kan prestera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, men sålänge de har en låst mp3--spelare som är usa-anpassad som det kanske går att ringa med som "telefon" kommer det aldrig få mig som iphone-kund.

 

Jag har lite högre krav än vad den idag kan prestera.

 

och jag som dumt nog blev torsk på äpplet kommer få springa runt med båda så får de komplettera varandra :( helt jvla galet faktiskt snacka om i-landsproblem...

 

vettefan vem jag skall vara arg på :P troligen mig själv ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, men sålänge de har en låst mp3--spelare som är usa-anpassad som det kanske går att ringa med som "telefon" kommer det aldrig få mig som iphone-kund.

 

Jag har lite högre krav än vad den idag kan prestera.

 

Som det är nu så har Apple inte släppt iPhone i Sverige än så ingen tvingar dig att bli iphone kund men om vi nu pratar om anpassningar så även Creative har gjort mp3 spelare som kräver att man installerar deras mjukvara för att föra över mp3-låtarna i sin spelare. Jag ser inga konstigheter med det så länge de inte dikterar vad jag får kopiera över till min iPod Touch eller iPhone.

Sen om man jailbreakar sin iPhone så får du även tillgång till mappstrukturen på iPhonen och kan överföra trådlöst vad du än vill och även installera program på det sättet.

Iphonen är en ny produkt på marknaden och när Apple släpper SDK till plattformen

 så kommer säkert en hel del program och funktioner till den som kommer att 

underlätta handhavandet även för dig Micke.

 

Även Windows Mobile har utväcklats och fått en massa hjälp av användare som 

möjliggjort att man kan i stort sätt flasha om hela mjukvaran och ersätta den med 

modifierat bättre sådan gjort utav entusiaster.

 

Skulle microsoft iallafall brytt sig om och bytt ut det undermåliga skärmen som 

sitter i ( nästan )allaWM handdatorer och uppgraderat att dem skulle stödja 

större färgdjup än den 65000 färgvarianser som dem envisas med idag så 

skulle jag kanske tycka att tytn II är nåt att ha men en bordsstöd och en 

inbyggd gps kan ej rättfärdiga det initiutiva gränssnittet och den stora och 

fina skärmen i min iPod Touch och även iPhone.

Jag gör mera saker med min Touch än jag gör med Tytnen och det bara 

för att jag gillar den så mycket mer.

 

För mig blir det inga mer windows mobiler om inte microsoft gör nåt radikalt 

med sin plattform som är ifs. bra men fortfarande brottas med en gammal 

gränssnit och som anses av microsoft att vi ska bara acceptera.  

 

P.S. (inte riktad till micke )Hur i h..lskotta kommer det sig att inlägget blir så söndersmulad när jag postar den ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det är nu så har Apple inte släppt iPhone i Sverige än så ingen tvingar dig att bli iphone kund men om vi nu pratar om anpassningar så även Creative har gjort mp3 spelare som kräver att man installerar deras mjukvara för att föra över mp3-låtarna i sin spelare. Jag ser inga konstigheter med det så länge de inte dikterar vad jag får kopiera över till min iPod Touch eller iPhone.

Sen om man jailbreakar sin iPhone så får du även tillgång till mappstrukturen på iPhonen och kan överföra trådlöst vad du än vill och även installera program på det sättet.

Iphonen är en ny produkt på marknaden och när Apple släpper SDK till plattformen

så kommer säkert en hel del program och funktioner till den som kommer att

underlätta handhavandet även för dig Micke.

Får vi hoppas =) Men jag utgår från det som finns idag, det som kommer vet ingen något om.

 

Även Windows Mobile har utväcklats och fått en massa hjälp av användare som

möjliggjort att man kan i stort sätt flasha om hela mjukvaran och ersätta den med

modifierat bättre sådan gjort utav entusiaster.

 

Skulle microsoft iallafall brytt sig om och bytt ut det undermåliga skärmen som

sitter i ( nästan )allaWM handdatorer och uppgraderat att dem skulle stödja

större färgdjup än den 65000 färgvarianser som dem envisas med idag så

skulle jag kanske tycka att tytn II är nåt att ha men en bordsstöd och en

inbyggd gps kan ej rättfärdiga det initiutiva gränssnittet och den stora och

fina skärmen i min iPod Touch och även iPhone.

Jag gör mera saker med min Touch än jag gör med Tytnen och det bara

för att jag gillar den så mycket mer.

Det där är väl inte MS sak, det är ju typ HTC, HP mfl som utvecklar skärmar mm?

 

För mig blir det inga mer windows mobiler om inte microsoft gör nåt radikalt

med sin plattform som är ifs. bra men fortfarande brottas med en gammal

gränssnit och som anses av microsoft att vi ska bara acceptera.

Där hålle rjag med dig, gammallt gränsnitt som man kunde önska mera av.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

friskrivning bara på supporten men det funkar kanon!

 

något som verkar mycket mycket mer lovande pga 2 starka anledningar är dock detta (tips ej testat dock) http://www.idg.se/2.1085/1.133255

 

1gratis(!! woho)

2. Kan på något vis installera exe packet filerna direkt in på luren direkt från macen(funkar enbart med de icke exefiler med missing sync)

 

Så testa det för det skall ajg göra så småningom iaf ^^

Men du Micke(och andra)?

 

Är det värt 1000kr för en beggad TYTN(Blev av med min förra) lite tuktad.

kan köpa en sådan idag om jag vill....skall jag?

 

näää usch och fy nu har jag testat det... och ja den enda fördel det programmet hade mot missing sync var enbart priset....

 

och det där med exefiler... glöm det bara closetland som supit till det igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är väl inte MS sak, det är ju typ HTC, HP mfl som utvecklar skärmar mm?

 

Nja, det är MS som sätter begränsningen inom operativsystemet så även om HTC ville sätta in en skärm med större färgdjup typ 16millioner färgers kan dem inte göra det för att WM klarar i dagsläget ej att hantera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske denna WM6 mobil kommer att ändra utväcklingen inom windows smarttelefoner

 

meizu-m8-minione.jpg

 

 

Here is a so-called first real shot of the Meizu MiniOne iPhone clone. The Meizu M8 MiniOne. The Meizu M8/MiniOne is said to be powered by an ARM11 processor and runs the Windows CE 6.0 OS. It will have a 3.3-inch LCD VGA screen, a 3 Megapixel camera, a secondary camera for video calls and Bluetooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske denna WM6 mobil kommer att ändra utväcklingen inom windows smarttelefoner

 

meizu-m8-minione.jpg

Jo jag har sett denna förut och den var mycket en iphone dödare av rang.

Jag kan hålla med om att iphone har ett till mycket revolutionerande gränssnitt, men det är liksom det enda. Förövrigt är det inte nytt tillfört.

 

I ren anti-iphone nada ska jag köpa en som ovan när den kommer till europa, om nu Jobs tillåter detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jahapp nu sitter man med sin htc tytn med fanmjukvara med voipstöd precis som tanken var... men är inte nöjd i alla fall blir bara mer och mer bitter på apples lur(har en iphone också)... den är fanimej oslagbar i jämnförelse med sega wm mobiler... men ja... den är INTE komplett :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jahapp nu sitter man med sin htc tytn med fanmjukvara med voipstöd precis som tanken var... men är inte nöjd i alla fall blir bara mer och mer bitter på apples lur(har en iphone också)... den är fanimej oslagbar i jämnförelse med sega wm mobiler... men ja... den är INTE komplett :(

- Vilka saker är det du inte kan göra med iphone som du kan med tytn?

 

- Vilka saker är det du inte kan göra med tytn som du kan med iphone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Vilka saker är det du inte kan göra med iphone som du kan med tytn?

 

- Vilka saker är det du inte kan göra med tytn som du kan med iphone?

 

 

okej lets go... detta blir nog lite långt...

 

vad kan jag göra med iphone? Ha ett underbart snabbt gränssnitt... design blablabla du vet alla vanliga tjatfördelar om iphonen?

 

Vad kan jag göra med TYTN? Mindre än jag kom ihåg från sist... Ett nästan helt omöjligt skitgränsnitt även fast den är uppdaterad med Schaps fanmjukvara(win mob 6)

 

Jag kan köra turbo 3g och ha friheten att installera sjukt många program... bra att skriva med tangentbordet... men surf är sämre, musik är sämre egentligen allt...(fast ja är lite besviken på en sak som ja skall beskriva nedan... så kanske är lite färgad...)

 

 

jaja kör nu med båda och fick den lysande idén om att dela ut turbo3g via WLAN via TYTN... och det fungerar... MEN när ja kör med usbladdare så förbrukar det mer ström än vad som tillförs... och batteritiden(MED KABEL!!!!) känns löjligt kort...

 

(sen att jag fick ut 1,20Mbit ner och 0,05Mbit(iofs på ett ställe i sthlm) upp gjorde mig inte gladare då det inte duger till voip... däremot på söder kan ja nyttja voip i winmobilen utan problem iaf...

Men finns ju många faktorer... 3 som leverantör, täckning, winmobile som router(kanske inte klarar så hög hastighet uppåt helt enkelt...

)

 

 

ok...jaja tänkte att usb inte orkade med..såååå ja körde via vanliga laddaren... döm till min förvåning när inte ens den orkade med :chockadskeptisk:

 

WTF??? helt ohållbart... undrar om det är mitt batteri(märker dock inget när ja bara kör 3g och inget annat) som håller på att ge upp eller om det kan vara fanmjukvaran(schaps) som drar alldeles för mycket batteri?

 

Jaja klart besviken på allt och hyperstressad över alla teknikgrejer(ja har fastnat i fällan med alldeles för mycket prylar och inställningar...) Så ännu en ggn... den bästa överaskningen apple skulle kunna bidra med är Turbo 3g....

 

 

ideér eller reflektioner micke och lajson? tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag för en gångs skull faktiskt fingrat på en iphone, en arbetskamrat har köpt en i tyskland.

Jämnförde den med min TyTn ll & TyTn l.

 

Kan hålla med dig om att IE Mobile suger. Det har det liksom alltid gjort. Är inte för inte jag har Opera Mobile istället. Även MP Mobile kan man önska mycket utöver. Det som gör att jag håller fast vid HTC TyTn är att den syncar bra med mailservern och även med macarnas mail, adressbook och ical.

 

Visst kan jag hålla med om att iphone är en bra sak rent gränssnittsmässigt. Men sålänge den är bunden till itunes så hårt som den är så kommer jag aldrig skaffa en, av rena principskäl. Det som låser in mig och binder mig så hårt vid en tjänst kommer jag alltid vara anti emot. I tytn kan du iaf installera andra mediaspelare ;)

Kan inte heller som det är nu öppna och redigera word-/excel-/powerpoint-dokument i iphone heller.

 

Det som drar mest batteri i en tytn är wlan uppkopplingen, utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...