Jump to content
Just nu i M3-nätverket

NeoOffice och liggande utskrifter

Telly82

Recommended Posts

Hej.

Jag har problem med NeoOffice. Den vägrar att skriva ut liggande utan allt blir stående.

Mina skrivare är två olika laserskrivare från HP.

Någon som har samma problem?

Någon som vet hur man löser det?

Guest iMatte
Hej.

Jag har problem med NeoOffice. Den vägrar att skriva ut liggande utan allt blir stående.

Mina skrivare är två olika laserskrivare från HP.

Någon som har samma problem?

Någon som vet hur man löser det?

Där har du nog hittat en rejäl bugg i NeoOffice. Fungerar inte hos mig heller att skriva ut liggande, inte på någon av skrivarna. Det lustiga är att om man skriver ut som pdf och sen försöker vända pdf:en till liggande, ja då försvinner texten helt. Märkligt att man inte upptäckt detta tidigare.

Kör NeoOffice 2.0 Aqua Beta 3 patch 11, på MacOS X 10.4.9.

Där har du nog hittat en rejäl bugg i NeoOffice. Fungerar inte hos mig heller att skriva ut liggande, inte på någon av skrivarna. Det lustiga är att om man skriver ut som pdf och sen försöker vända pdf:en till liggande, ja då försvinner texten helt. Märkligt att man inte upptäckt detta tidigare.

Kör NeoOffice 2.0 Aqua Beta 3 patch 11, på MacOS X 10.4.9.

OK, då är jag i alla fall inte ensam.

Kör NeoOffice 2.1 patch 0 på MacOS X 10.4.10.

Varför inte prova uppdatera till senaste, NeoOffice 2.1 patch 7.

Hmmm???

Har den automatiska uppdateringen slutat funka? Förut så tillfrågades jag om jag ville ladda ner senaste versionen, men inte på senare tid. Är det någon inställning någonstans?

(Tack för tipset. Ska testa i morgon när jag är tillbaka på jobbet)

Hmmm???

Har den automatiska uppdateringen slutat funka? Förut så tillfrågades jag om jag ville ladda ner senaste versionen, men inte på senare tid. Är det någon inställning någonstans?

(Tack för tipset. Ska testa i morgon när jag är tillbaka på jobbet)

Jo, med patch 7 så funkade liggande utskrift. Dock måste man gå in på Formats menyn och välja Page. Man ska INTE gå in under File->Printer Settings, som man gör i ALLA andra program. Himla ologiskt. :angry2:

Men man kan fortfarande inte ställa in någon automatisk uppdatering. Enligt hjälpen ska man kunna ställa in det med "Choose Tools - Options - NeoOffice - Online Update", men under "NeoOffice" finns det ingen "Online Update" att välja.

Olli Ojonen

Håller med om att det är mycket ologisk, fick söka i hjälpfunktionen:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...