Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SonyEricsson P1


Joop

Rekommendera Poster

Hmm, ställer min fråga igen eftersom den blev ignorerad tidigare ;)

Hur är det att skriva på tangentbordet (QWERTY) på den? Tycker det ser väldigt pilligt och trixigt ut. :fundersam:

 

Jag funderar själv på en P1i:a. Jag har dock nu en M600i som har samma tangentbord och jag är mkt nöjd med tangentbordet. Givetvis inte i närheten av ett riktigt men det klart bästa jag någonsin sett på liknande utrymme. Går så snabbt att jag (som var van handskrivare från palm-tiden) inte använder pennan för att skriva längre.

 

/lage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är mountning av minneskortet för P1i löst.

 

Det är en mod av Magnus Nordlanders M600-tillägg http://magnus.nordlander.tk/technolo...e-mode-enabler

 

För att få det att fungera måste man redigera en systemtilläggsfil som ingår i Magnus Nordlanders installation ELLER ladda ner filen som bifogas till inlägget. Beskrivningen finns här: http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=33836

 

Jag bifogar den moddade filen zippad som ska installeras i /System/Library/Extensions/. Förmodligen är det enklast att zippa upp den när den ligger på rätt plats så den får rätt filrättigheter. Omstart krävs naturligtvis.

p1iusbfileenabler.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg

Jag var på o fingrade på en P1:a strax innan den släpptes ut till allmänheten. Jä'mnförde den med min HTC TyTN och tangentbordet går inte att jämnföra. TyTN har ett tangentbord osm är flera gånger bättre.. Tyckte inte om det där med dubbla saker för varje tangent.

 

Dessutom har Ericssons gränssnitt en tendens att vara buggigt och segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på o fingrade på en P1:a strax innan den släpptes ut till allmänheten. Jä'mnförde den med min HTC TyTN och tangentbordet går inte att jämnföra. TyTN har ett tangentbord osm är flera gånger bättre.. Tyckte inte om det där med dubbla saker för varje tangent.

 

Dessutom har Ericssons gränssnitt en tendens att vara buggigt och segt.

 

De dubbla funktionerna ser man ju inte, då tangenterna är svarta, alltså trycker man bara på rätt plats och upplever inte att det är en dubbelfunktion.

Än så länge har jag inte hittat några buggar eller seghet, det senare kanske för att minnet numera är väl tilltaget.

Kanonmobil!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ställer min fråga igen eftersom den blev ignorerad tidigare ;)

Hur är det att skriva på tangentbordet (QWERTY) på den? Tycker det ser väldigt pilligt och trixigt ut. :fundersam:

Det tar lite tid att vänja sig vid, men det är riktigt riktigt trevligt.

Jag är överlag inte helt nöjd med P1, men kommer ha riktigt svårt att släppa tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en M600i och tangentborde är likadant som på P1an o ja tycker det e helt löjligt enkelt att skriva på, går i en hejdundransfart o skriva medelanden och liknande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag skulle gärna vilja veta om det finns ngt hack som gör att det går att få ut mer ljud i hörlurarna.

Ljudet är bra men lite mer kräm vore trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som hittat ett lite macigare tema eller ett iphone tema till P1:an?

 

Finns en del teman på mobile9. Dock får du söka på M600 alt W950, P1:an har ingen egen kategori.

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Jag får möten till att synca till ical. men de hamnar i "ej arkiverade" istället för "arbete". Är det någon som vet vad jag behöver göra i p1:an för att de skall hamna i kalendern "arbete"?

 

Roligt att bilderna från adressboken hänger med, gjorde inte det på min k750.

Hur får du möten att synkroniseras? För mig funkar det mycket dåligt.

Endast påminnelser synkas från P1:an till iCal. Heldagar och möten försvinner helt enkelt.

Möten skapade i iCal blir korrekt synkade, men alla heldagar i iCal blir till möten kl 14.00 i P1:an.

Får du även heldagar att synkas korrekt från P1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Ok, eftersom ingen kunde svara så svarar jag mig själv; YES, det funkar! Det vill säga, möten gjorda i telefonen kommer upp i iCal och heldagsaktiviteter fungerar på samma sätt på telefonen!! Gött mos. Det är så långt jag hunnit hittills, återkommer med mer..

 

edit: jag installerade alltså leopard själv idag, riktigt nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...