Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SonyEricsson P1


Joop

Rekommendera Poster

Orkar inte vänta på iPhone - som dessutom inte känns som en 100-%-ig träff, faktiskt.

Så jag sneglar på nykomlingen SE P1 (eller hette den T1...?).

Någon som vet hur det är med synkningen med Mac? Eller vet mer om + & -...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

iSync plugin till P1 finns att hämta på SE hemsida. Så den ska fungera till 100% med Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt också tönkt köpa en p1. Dock väntar jag bara på att den ska komma ut så att man kan få känna på storleken, den är ju väldigt liten för att vara en smartphone :P

 

minus - är väl att den saknar turbo 3g har jag hört..GPS skulle vara trevligt att ha, dock har inte p1 det.

 

Plus - Designen är otroligt snygg tycker jag. Sen så har ju telefonen i princip allt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..GPS skulle vara trevligt att ha, dock har inte p1 det.

 

GPS:en drar så mycket batteri så det är bättre att ha en separat puck via Bluetooth till mobilen.

N95 är ju praktiskt taget oanvändbar som navigator under längre tid.

Visst är det kul med prylar som kan allt, men att stå vilse med urdraget batteri där varken GPS eller GSM funkar är heller ingen höjdare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P1an är otroligt smidig och riktigt snabb. Inte lika snygg GUI som iPhone (men säg en lur som har det) men den är väldigt snabb i menyerna. Min första symbiantelefon, har haft den i några dagar och är hittills helnöjd.

Ska just ge mig på att testa iSync tillsammans med den..

 

PS. DEn har inte inbyggd GPS, däremot ingår det en blåtandsdosa till bilen och 12 månaders wayfinderabonnemang, så du har GPS bara att du slipper ha den inbyggd, dvs. batteriet räcker mer än två timmar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
SonyEricsson ska ha dragit tillbaka pluginen för P1:an och hänvisar till Apple istället. Det var något bekymmer om telefonen gick i strömsparläge medan synkningen höll på.

 

http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200708/03...orer996.dbp.asp

Med tanke på att det just kom kompabilitet till P990 till isync och det är den telefonen som P1 ska ersätta. Med detta som baktanke kanske ni ints ska köpa P1an. för Apple klommer komma med plugin elelr liknande just innan modellen går ut. ;)

 

Ps. Historien är det som avgör framtiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Finns nu en plugg från SonyEricsson att ladda ner, verkar funka fint nu.

 

Håller också med om att den inbyggda GPS antennen drar mycket ström, har precis bytt från Nokia N95 till en P1i och den levereras med Wayfinder och Wayfinder GPS Antenn. Funkar bättre än N95:an.

 

Är grymt nöjd med P1:an!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det tangentbordet att skriva på? Tycker det verkar väldigt krångligt med så små och "dubbla" knappar :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikar också på P1:an. Skulle vilja veta:

 

- Hur väl funkar kalendersyncningen? Enligt en annan tråd här i forumet så är det/har det varit problem att få kalenderposter skapade i telefonen att hänga med över till iCal. Är de problemen lösta? Klarar P1:an att hålla kalenderuppgifterna separerade i de olika kalendrar jag har upplagda i iCal, eller hamnar allt i samma kalender i telefonen?

- Hur väl fungerar kontaktsyncningen?

- Går mobilen att använda som modem för att surfa via 3G från datorn?

- Hur enkelt är det att flytta musik från dator till telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikar också på P1:an. Skulle vilja veta:

 

- Hur väl funkar kalendersyncningen? Enligt en annan tråd här i forumet så är det/har det varit problem att få kalenderposter skapade i telefonen att hänga med över till iCal. Är de problemen lösta? Klarar P1:an att hålla kalenderuppgifterna separerade i de olika kalendrar jag har upplagda i iCal, eller hamnar allt i samma kalender i telefonen?

- Hur väl fungerar kontaktsyncningen?

- Går mobilen att använda som modem för att surfa via 3G från datorn?

- Hur enkelt är det att flytta musik från dator till telefon?

 

1. Kalendersycningen är underbar!. Jag använder mig av kalendern i entourage. Sen så har jag realtids-sync till iCal och sedan syncar över då och då till telefonen. Fungerar perfekt åt båda hållen.

2. Kontakter är fin fint. Inget att klaga på.

3. Japp, kräva några plugins bara som finns i en tråd här på forumet sen är det bara surfa loss.

4. Enkelt, bluetootha bara över låtarna. Går även bläddra på enheten vilket jag älskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Kalendersycningen är underbar!. Jag använder mig av kalendern i entourage. Sen så har jag realtids-sync till iCal och sedan syncar över då och då till telefonen. Fungerar perfekt åt båda hållen.

 

Även kalenderuppgifter som du skapat i P1?

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kika här apropå UI. Klicka på "Video gallery" och välj någon av filmerna. Hittar ingen P!:a där, men det borde inte vara något problem om de har fått det att funka på övriga modeller som de visar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalendern är inga problem, syncar perfekt åt båda håll.

 

Däremot syncar den inte möten från telefonen till iCal, utan jag väljer att köra påminnelser i st f möten. Då funkar det kanon.

 

P1 är för övrigt en fantastisk maskin, och jag har upptäckt att med Wayfinder funkar den som GPS bättre än min TomTom One II!

 

Har även en P990i som till slut efter alla firmwareuppdateringar faktiskt har blivit av med alla buggar och går hur stabilt som helst!

 

SE´s iSyncplugg 1.07 har alltså några smärre brister, men förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge tills även den blir i nivå med P1:ans suveränitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är skillnaden mellan "kalendern" och "iCal"? Och mellan "möten" och "påminnelser"?

 

/Anders

 

Med kalendern menar jag kalendern på mobilen och med iCal menar jag iCal.

Med möten i mobilen menas möten, som har en start och en stopptid, medan påminnelser bara har en starttid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ni även fått uppgifter / todo att synca med iSync?

 

iofs funktioner som jag aldrig använt, men jag gjorde ett försök, och det verkar inte fungera åt något håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med kalendern menar jag kalendern på mobilen och med iCal menar jag iCal.

Med möten i mobilen menas möten, som har en start och en stopptid, medan påminnelser bara har en starttid.

 

Men då är inte syncen helt felfri än, alltså?

 

Om du skapar en påminnelse i telefonen, och synkar till iCal, då dyker den upp där som ett möte med 0 minuter i mötestid, antar jag? Kan du sen, i iCal, ge mötet den verkliga tiden och synca tillbaka den till telefonen?

 

Påminnelser skapade i telefonen, i vilken kalender i iCal dyker de upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får möten till att synca till ical. men de hamnar i "ej arkiverade" istället för "arbete". Är det någon som vet vad jag behöver göra i p1:an för att de skall hamna i kalendern "arbete"?

 

Roligt att bilderna från adressboken hänger med, gjorde inte det på min k750.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ställer min fråga igen eftersom den blev ignorerad tidigare ;)

 

 

Hur är det att skriva på tangentbordet (QWERTY) på den? Tycker det ser väldigt pilligt och trixigt ut. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...