Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta filer och inställningar från en Mac till en annan.

JonasB

Rekommendera Poster

För ett tag sedan köpte jag min andra Mac, en underbar liten MacBook. När man startar den första gången får man frågan om man vill överföra filer från sin gamla dator via FireWire. Det tackade jag nej till då jag inte har någon FireWirekabel. Men det vore inte alls dumt om man kunde göra det nu lite senare. Det börjar bli jobbigt att flytta allt med USB-minne, så jag funderar på att köpa mig en FireWire-kabel. Går det att föra över filer och inställningar (mejlkonton i Mail, bokmärken och lösenord i Safari, kalendrar i iCal...) även nu och hur? Min gamla dator är en iBook G4 med Panther ifall det spelar någon roll.

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det ska du kunna göra. Antingen med migrationassistenten, eller genom att bara dra över dina filer manuellt.

Migrationsassistenten kan ju göra allt automatiskt. Har du börjat pilla med ditt nya användarkonto än? Jag vet inte om assisstenten skriver över det du redan har på datorn.

Länk till kommentar

Det låter ju bra. Hur får man igång migrationsassistenten? Hittar inget sådant i programmappen. Men är det någon som vet vad som händer med det man lagt in på den nya datorn redan? Jag har redan flyttat över en del vikiga filer som jag inte vill bli av med.

Länk till kommentar

Tack, filerna är flyttade! Återstår bara att flytta alla inställningar i alla program...

/Jonas

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...