Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur byter man batterier i MX revolution?

elder

Recommended Posts

Tjena!

Undrar hur man byter batterier i musen Mx revolution som jag köpte för cirka 2-3 månader sen.

Först så varade batterierna ungefär 15 dagar, fast nu varar dom typ bara max 3 dagar. Tror nämligen att batterierna håller på att bli trötta och det börjar helt enkelt ta slut på energi i dom.

Har kollat hur man byter, dock hittar jag inget "hål" som man kan skruva i så att man öppnar själva musen och därefter byter batterierna. Så vart finns dessa "hål" ? Eller finns det ett annat sätt att öppna musen?

Och sen undrar jag var köper man dessa batterier? Hur mycket kostar dom ?

Tacksam för svar :ThumbsUp:

Fick du ingen bruksanvisning?

Om inga skruvar finns så pröva kanske att bända upp botten med en plastlinjal el nåt. Men jag har ingen aning, har en med sladd. På undersidan av den finns skurna några fina kryss i bottenpapperet, jag gissar det är skruvar inunder kryssen, varför annars tycker man.

Jag tror inte att det är mening att man ska, eller ska kunna, öppna lasermusarna och byta batteri i dem. Tyvärr blir de ju lite slit-och-släng på det viset. Men mer än ett par månader ska de ju klara.

Du får nog ge dig ut och googla. Kanske finns det några tips på t.ex. xlr8yourmac

• 1 month later...

alltså. sruvhålen sitter under glidzen, dvs glidytorna. man får bända upp dom. dom blir lite böjda, dock går de å sätta tillbaka igen...

det jag undrar mest är var man får tag i såna speciella logitech-batterier.

nån som vet?

Du får ladda musen med laddaren du fick när du köpte musen. Och läs instruktionerna... B)

http://www.logitech.com/index.cfm/mice_poi...30&cl=se,sv

förstår inte riktigt var du ville komma med ditt inlägg:S

batterierna är slut. de måste bytas, inte ladda om dem. tror att han är medveten om att man använder laddaren som man fick med.

du säger att dom bara räcker max 3 dagar, men så länge sitter du väl inte vid datorn i sträck? du vet väl att när du inte använder datorn så ska du ha musen i laddaren?

Köper man en Logitech MX revolution, så måste man ladda den med jämna mellanrum. Eftersom musen bara är cirka 3 månader och den har ett uppladdningsbart batteri. Går det inte att ladda den då är det något fel på den. På deras hemsida står det.

"Uppladdningsbart litium-jonbatteri: Du behöver aldrig mer oroa dig för att batterierna ska ta slut. Indikator med fyra nivåer ger total kontroll över batteriförbrukningen."

...B)

Köper man en Logitech MX revolution, så måste man ladda den med jämna mellanrum. Eftersom musen bara är cirka 3 månader och den har ett uppladdningsbart batteri. Går det inte att ladda den då är det något fel på den. På deras hemsida står det.

"Uppladdningsbart litium-jonbatteri: Du behöver aldrig mer oroa dig för att batterierna ska ta slut. Indikator med fyra nivåer ger total kontroll över batteriförbrukningen."

...B)

Men det är bara för uppladdning av batteri via laddaren som följer med...

Jag köpte MX Revolution musen för drygt 1 månad sen, stod att den skulle hålla 57 dagar då, mnu visar den bara 3 :chockadskeptisk:

Jag köpte MX Revolution musen för drygt 1 månad sen, stod att den skulle hålla 57 dagar då, mnu visar den bara 3 :chockadskeptisk:

Du tycker inte att 57 dagar låter lite för bra för ett batteri? Speciellt ett uppladdningsbart?

är det 72 timmars konstant användande ni menar med 3 dagar eller hur är det?

Men som någon sa, det är ju meningen at den ska sitta i laddaren när man inte använder den, jag har svårt att se att den ska behöva klara mer än 12 timmar för att den ska vara användbar.

Du tycker inte att 57 dagar låter lite för bra för ett batteri? Speciellt ett uppladdningsbart?

Menar självklart 3 dagar inklusive tiden jag inte använder musen.

Ni säger att man ska ladda musen när man inte använder den, men blir inte batterierna ÄNNU sämre då när man laddar musen trots att den inte är helt slut, eller är jag helt ute och seglar? :stjarnsmall:

det jag undrar mest är var man får tag i såna speciella logitech-batterier.

nån som vet?

Precis...undrar också det, fast är det verkligen säkert att man ska byta batterierna själva? Tror mer att någon affär eller något liknande ska hjälpa en att byta... :S

Jo, 57 dagar låter aningen för bra, men 3 dagar låter lite för dåligt :P Men det är 3 dagar utan laddning.

Mycket :spam: drar mycket ström...B)

Det är meningen att man ska ladda batteriet när man inte använder den...B)

Jo, 57 dagar låter aningen för bra, men 3 dagar låter lite för dåligt :P Men det är 3 dagar utan laddning.

Sitter man vid datorn konstant i 3 dagar så borde man nog skaffa lite mer hobbys. :P

Batterierna (jag antar att det är Litiumjon?) är väl ändå gjorda så att dom håller längre och inte ska vara så petiga med när och hur ofta man laddar dom jämfört med vanliga NiMH-batterier.

Sitter man vid datorn konstant i 3 dagar så borde man nog skaffa lite mer hobbys. :P

Batterierna (jag antar att det är Litiumjon?) är väl ändå gjorda så att dom håller längre och inte ska vara så petiga med när och hur ofta man laddar dom jämfört med vanliga NiMH-batterier.

Batteri

Teknik: Litiumjon

Installerat antal: 2

http://www.dataparadiset.com/prodinfo.aspx?pid=54275

Så javisst är det Litiumjon...Men som sagt, ska man köpa batterierna seperata, eller byter affären ? :totaltgalen::totaltgalen:

Jag tycker du ska gå till affären och säga att du vill byta batterier :D ...

Som sagt, den är ju gjord för att laddas när du inte använder den, det är väl ingen siffra att stirra sig blind på (för jag tänker förutsätta att du inte sitter framför datorn flera dagar i streck) ställ den i laddaren när du inte använder den (så vet du vart du har den med) och kör så länge det går. Har man som jag t.ex. en mus som använder vanliga batterier så sitter jag ju inte och kollar på hur bra batterierna är, utan jag använder den tills den säger att batterierna är slut...4 gånger, sen byter jag...varför låta den informationen, och tekniken, jobba mot dig...

• 4 weeks later...
katzenklavier

Har öppnat min mus lite för skojs skull och för att rengöra scrollen trodde jag - men det gör inte :( - och det verkar som att det är ett batteri i.

li-ion rechargable L-LL11

600mAh 3.7V 190310-1001

SS/N: NTA2319

L/N: 0806

Made in China

Caution:

 Risk of explosion if battery is replaced by an incorrect type.

 Use specified Logitech Charger only.

 May explode if disposed in fire ( :hihihi: )

 Don not short circuit this battery

 Limited Charge Voltage 4.2V

Det är vad som står på batteriet, så jag tror inte man ska köpa vilket batteri som helst direkt :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...