Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Köp av systemkamera

mormor

Recommended Posts

Jag har under än längre tid varit utan mitt kontokort och när jag ansökte om nytt såg jag att pengarna hade växt en del. glad som jag var gick jag och köpte den senaste macworld tidningen och läste artikeln om systemkameror. jag har länge varit intresserad av foto och har länge funderat på att köpa en systemkamera. nu när jag har lite extra pengar på banken så är ju detta möjligt.

Men frågan är nu: vilken kamera skall man köpa?

såg att nikon d40x fick väldigt dina recensioner så jag undrar om det är ett bra köp. är det någon som har kameran som kan dela med sig av sina upplevelser och intryck.

funderar också på att köpa den äldre d40 men den är ju inte lika bra och inte såå mkt billigare så man kanske ska satsa på den dyrare nu när pengar inte är ett problem.

/tack på förhand. mormor

Alla kameror i den prisklassen är bra, sen kan man ha lite olika personliga önskemål, mest detaljer som skiljer dem åt.

A_bite_of_the_apple

generellt sätt så så gör Nikon och Canon väldigt bra grejer

säger nåt från Nikon, eller en EOS 400D

Jag funderar på att köpa en Olympus E-410 (men vill ha en E-510)

Canon, Nikon, Pentax, Olympus, Sony, Fuji, har jag glömt nån större(?) gör alla mycket bra systemkameror, men rankningen med Canon först är min högst personliga.

dpreview.com är bra för detaljstudier.

Jag säger som jag brukar; Känn på kameran först.. Sedan kollar du närmare på vad det är för märke, och andra grejor :)

För Systemen är nått du ska ha i något år eller flera.. O. då vill man ha något robust och bekvämt att hålla i, och inget man är missnöjd med efter en vecka, Så känn först på kameran du tänker köpa.. Och se om den känns absolut rätt för dig :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...