Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Spela PC-spel på Mac

Exdiaq

Recommended Posts

Sitter och väntar på min MacBook och kollar runt på program osv.. Har uppkommit en del frågor, bl.a. denna:

Vilket program är bäst att använda enbart i spelsyfte? Har flera PC-spel jag vill spela på min Mac och vet inte om jag ska använda Bootcamp eller Parallels? Tacksam för alla svar!

A_bite_of_the_apple

Bootcamp helt klart

hoppas inte på för mkt bara om det gäller grafiktunga spel. MacBooken har inget riktigt grafikkort

Bootcamp är inget program, bara ett hjälpmedel att installera windows på macen, ska du spela spel finns just nu inget alternativ värt namnet....

Men det verkar inte långt borta, det var väl någon som jobbade rätt hårt med det! Och faktiskt lyckats att köra PC spel på mac utan windowspartition.

Sedan kommer det ju flera tyngre applikationer vad jag fattat det som ... tex Gears of War eller vad det nu heter :)

Jag tror spel kommer mer och mer på macarna då fler och fler fått upp ögonen för macen ... med detta kommer väl fler och fler problem i form av virus och skumma hack försök så allt är ju inte positivt!

Kollade på WWDC-presentationen på Apples hemsida och där presenterades ett samarbete med EA Games så framåt går det :)

Min MacBook 2Ghz Dual Core, 1gig RAM med samma grafikkort borde väl klara rätt så krävande spel utifrån dessa klipp:

Cider är ingen produkt som man kan köpa som vanliga användare.

Dock har det framkommit att om man har ett Ciderspel så kan man använda sig utav Ciderdelen av det för att "porta" andra spel om man har lite tekniskt kunnande,

Installerade Parallels igår med WinXP Pro samt petade in Serious Sam 1....flöt på riktigt duktigt faktiskt

Ikväll blir det testa av Unreal Tournament 2004 samt Max Payne 2 B)

Konstigt med den värsting Macen ju :P

hehe :lol:

Fast jag ångrar att jag snikade på val av grafikkort nu :P

Ut2004 lirade bra i 1024x768

Blir o testa Doom 3, Quake 4 samt F.E.A.R härnäst

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...