Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Samsungs vita serie till Macbook

Vonan

Recommended Posts

Jag fick hem min Macbook idag och oj vad den levde upp till mina förväntningar, tidigare var man bara en, nörd men en iNörd.

Just nu har jag en hyundai imagequest med dvi, denna har fungerat hur bra som helst som dataskärm, pixelmappat och härligt, även VGA-porten har gjort bra ifrån sig men för det tränade ögat är DVIn bättre. Min sambo tar denna tv till studentlivet på annan ort och jag forskar frodigt i ersättare.

Jag har tittat väldigt mycket på Samsungs vita lcd-serie. Samsung LE-23R86 verkar mycket lovande, jag har Wii och vill gärna ha plats för CA-modul, därför är en ren datamonitor uteslutet.

Jag har en G4 hemlånad (samt en G3 laptop) för läroperioden PC till Mac, G4 stödde inte högre upplösning än 1280*800 (kommer inte ihåg exakt). det blev strechat via dvi-dvi, vga däremot blev pixelmappat.

Någon som har erfarenhet från denna samsung-modell? det jag har kunnat läsa mig till tyder på att en av dennas 2 hdmi stöder 1360*768. (1366 har som sagt windows sabbat möjligheten till). Stöder Macbooken denna upplösning? Den ska klara av att skicka 1920*1200 om jag minns rätt, men klarar den upplösningar under (1360*768).

Jag har fått någon slags "vitnoja" och i min iver har jag även beställt samsungs HT-Q100, vitt 2.1 system med dvd mm. SE m600i vit har jag sedan tidigare samt det vita Wii. Det blir mycket vitt i arbets/nöjes rummet framöver.

Som sagt, någon som har erfarenhet av denna samsungmodell?

Eller någon form av erfarenhet av kopplingar Macbook till LCD med liknande specs, då helst via DVI-Hdmi.

Om ni orkat läsa så här långt vore jag mycket tacksam för svar.

Konstigt förresten att nästan ingenting är nämnt om denna vita serie tillsammans med macen.

/Vonan

Jag hoppas du får bra tesultat med Samsungen...

Jag köpte en plasma av samsung och när jag kopplade upp mig dvi-hdmi så talade datorn om att den hade kontakt men TV´n reagerade inte över huvud och tvärtom sade den att det inte fann ngn signalkälla.... !!!

Frustrerande.

Ngn sade då att Samsung inte har stöd för Mac...

Den ska klara av att skicka 1920*1200 om jag minns rätt, men klarar den upplösningar under (1360*768).

Japp provade nu när jag kom hem från arbetet, det blir perfekt med min hynda, dvi-dvi (egentligen dvi-hdmi till recievern och sedan hdmi-dvi till tvn).

En fråga avbockad alltså.

jag är inte så inne i tv-branschen så jag har en liten fråga...

vad är en CA-modul?

Tror att det har med digital-tv att göra.

Thomas Ytterberg

Det är lite rysk docka av hela. I teven finns en CI-plats, "common interface". I den kan man sätta en CAM (eller CA-modul), "common access module" och i denna sätter man sedan programkortet från exempelvis Boxer.

Kostnaden för en CA-modul är oftast något som glöms bort och de kostar kring 500 till 700 kronor. Kända märken är Conax och Viaccess.

Thomas Ytterberg

Inte vad jag sett. För att det ska vara möjligt måste teven byggas specifikt för svenska Boxer och det är orimligt på en stor europeisk marknad.

• 2 weeks later...

Glöm alltihop, samsung HQ100 2.1 hemmabio var visserligen snygg men dåligt. Mitt ex var ett DOA dead on arrival, kunde inte läsa skivor överhuvudtaget samt ett otroligt enerverande missljud från samtliga källor (förmodligen transformatorn).

R86 tv´n 23 tum var jag lyckligtvis och klämde och kände på i butik innan beställning.

(svart ex) Blev då starkt påmind om varför jag inte tycker om Samsung.

Jag skrotade hela den vita idén och köpte en riktigt bra 22 tummare, LG s4 1680*1050, 2 hdmi, 1 component mm mm, i grund och botten tänkt som dataskärm. Funkar kanon och är riktigt snygg och stilren med sin blanka kolfiberfinnish i svart. 5670 kr på Lundgrens i Ö-vik.post-21263-1186564115_thumb.jpg

Denna fungerar klockrent med macen, wii, ps2 av det jag hittils hunnit testa.

Jag kör med H/K TS11 2.1 som högtalare samt ett stereopaket, ett riktigt snyggt men dyrt system. Byggt för proffsHifi-ljud men fungerar bra till macen också=)post-21263-1186563649_thumb.jpg

LG 22LS4R rekommenderar jag starkt för er som funderar i dessa banor.

Audio Innovations Alto likaså, men dessa kromade skönheter är svåra att få tag på idag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...