Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kalibrera batteri till MacBook

Krqagyzzz

Recommended Posts

Mitt batteri till min macbook (inköpt feb 2007) har under den senaste tiden bara bilvit sämre och sämre. Nu när det är fulladdat och allt står på batterisparläge räcker det bara i knappt två timmar, vilket för mig känns mycket kort.

Finns det något sätt att kalibrera batteriet? På min gamla Compaq kunde man göra det och det gav ofta en rejäl tillökning i prestanda.

har gjort som det står i länken, men inte hjälper det, jag får inte upp mitt batteri i mer än 89% (eller 4640mhA).

joakimromson

Batterierna har en begränsad livslängd, om du börjar närma dig 500 cykler som jag hade på en powerbook kan det vara utslitet. Värme tar också på batteriet!

Batterierna har en begränsad livslängd, om du börjar närma dig 500 cykler som jag hade på en powerbook kan det vara utslitet. Värme tar också på batteriet!

bara 500 cykler! Vilket skräp. Mitt är ju laddat 100 gånger redan!

Låter du batteriet gå ner under noll och datorn gå i vila, dvs skärmen blir svart?

Vänta ytterliggare några minuter, sedan sätter du i laddningskabeln.

500 cykler är det "rekommenderade" på alla batterier av denna typen oavsett datormodell (PC eller MAC)

Men den ska ladda upp till 99-100% ändå även om du gjort 500 laddningar eller mer.

Min iBook G3/500 är uppe i 525 laddningar och visar 99% vid full laddning just nu.

post-113-1185817235_thumb.jpg

Och hur gör man med ett splitter ny batteri ? Jag har nämligen köpt ett till min PB G4 och jag har läst att det första laddningen måste vara längre för att batteriet ska initieras rätt men vet inte hur länge ska jag låta batteriet laddas och om jag får använda min mac under tiden eller ska jag ladda batteriet medan datorn är avstängd?

Låter du batteriet gå ner under noll och datorn gå i vila, dvs skärmen blir svart?

500 cykler är det "rekommenderade" på alla batterier av denna typen oavsett datormodell (PC eller MAC)

Men den ska ladda upp till 99-100% ändå även om du gjort 500 laddningar eller mer.

Min iBook G3/500 är uppe i 525 laddningar och visar 99% vid full laddning just nu.

Yepp, så gör jag. .har låtit den sova i 12h som längst.. men den vill inte gå över 89%...

Dags att reklamera..

bara 500 cykler! Vilket skräp. Mitt är ju laddat 100 gånger redan!

Eh du cp datorer klarar inte ens 500..... Jag har laddat min dator 100gånger och mitt batteri har blivit bättre!! Kalibrera varje dag tills du får de resultatet du vill ha!

Låt datorn stå under natten untan ström. Man måste låta datorn stå sen i minst 5tim innan man laddar batteriet igen..

Mäster Honung.nature-smiley-013.gif

Var hittade du det där programmet? :fundersam:

Vet du om det finns någon annan länk till iCal påminnelsen.

Den du hade har gått i pension.

• 2 years later...

Är detta normalt?

Current battery capacity 2956

Original battery capacity 4100

72%

Loadcycles 202

18 months

Thomas Ytterberg

Det låter ganska rimligt. De finns de som kör batteriet hårdare och har fler cykler men ändå samma nivå av kapacitet. Fast då är batteriet typiskt färskare, inom ett år gammalt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...