Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Xvid till Dvd

iCos

Recommended Posts

Har en del filmer i formatet Xvid som är en avi fil och nu vill jag konvertera pch bränna dom så att jag kan se filmen på vilken Dvd spelare som helst. Finns det något program som gör detta?

marcushedenstrom

Toast. Fast det kostar ju lite.

Funderar på om ffmpegX kan göra det. Inte helt säker.

Edit: Jo, ffmpeg ska kunna göra det. Här står lite nyttigheter:

http://www.videohelp.com/forum/archive/avi...rs-t304154.html

Sorry om jag stökar i den här tråden....

Men om man har en codec för xvid installerad, till exempel Perian, kan man inte använda iMovie/iDvd då?

Tänkte i och med att de använder quicktime.

Annars håller jag med om att Toast är bra, till det mesta.

marcushedenstrom
Sorry om jag stökar i den här tråden....

Men om man har en codec för xvid installerad, till exempel Perian, kan man inte använda iMovie/iDvd då?

Kan gå; jag använder inte någotdera dock. Pröva!

Ska titta närmre på Toast...jag har den men visste inte den kunde konvertera. Ska även testa Perian-varianten. Tack för länken...har en Video_ TS med vob-filer som jag inte vet hur jag ska bränna. Nån som vet?

Ska titta närmre på Toast...jag har den men visste inte den kunde konvertera. Ska även testa Perian-varianten. Tack för länken...har en Video_ TS med vob-filer som jag inte vet hur jag ska bränna. Nån som vet?

Kul att citera mis själv...Hur har det gått? Jag brände Video_TS foldern i Toast å det funkade! Men när jag ska dra DivX filen till toast blir det badbollen och tvångsavsluta...Toast har ju en option DivX Disc...är det för något annat ändamål? Kort sagt hur gör jag för att konvertera/bränna min DivX fil till Dvd i Toast?

Tja...det här var inte helt lätt...När jag bränner Xvid eller DivX (tror jag den heter) i Toast (hittade en ruta längst ned till vänster och ändrade Auto till always, sen funkade det). Men det jag får är en fil på en Dvd som går att klicka på och öppna i exvis VLC. Sen försökte jag konvertera i ffmpegX till Mpeg4(mov) och då får jag efter bränning i toast en Dvd som bootar men i dålig kvalite´och UTAN LJUD...Det här var marigt. Någon som har nå´t förslag? iDVD funkade inte å Perian är väl ett insticksprogram till Quicktime, inte iDVD.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...