Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Quicktime-fil till iMovie ?


Explorer

Rekommendera Poster

Kan man föra över en nedladdad liten film till sitt iMovie, undrar jag.

En sån här vanlig Quicktime-fil, som benämns wmv och som automatiskt spelas upp i Windows Mediaplayer, om man inte som förval angett annat.

Jag har inga tilläggsprogram i den här vägen. Vet någon OM det går och i så fall hur ?

Hälsningar Anders Explorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom den benämns wmv är det INTE en QuickTime-film; dessa slutar alltid på mov.

 

Med hjälp av olika tilläggsprogram så brukar dock QT Player kunna spela det mesta ändå. För att kunna spela wmv krävs Flip4Mac, vilken version som helst. För att kunna OMVANDLA till något annat format så krävs en köpt version av Flip4Mac. Det är den som kostar $49.

OK då, du kan omvandla upp till 30 sekunder i gratisversionen, men sedan krävs $49-versionen.

 

iMovies interna format är DV och du ska välja DV-PAL. (PAL är TV-systemet i Sverige.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom den benämns wmv är det INTE en QuickTime-film; dessa slutar alltid på mov.

 

Med hjälp av olika tilläggsprogram så brukar dock QT Player kunna spela det mesta ändå. För att kunna spela wmv krävs Flip4Mac, vilken version som helst. För att kunna OMVANDLA till något annat format så krävs en köpt version av Flip4Mac. Det är den som kostar $49.

OK då, du kan omvandla upp till 30 sekunder i gratisversionen, men sedan krävs $49-versionen.

 

iMovies interna format är DV och du ska välja DV-PAL. (PAL är TV-systemet i Sverige.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack du Telly, nu förstår jag lite mer. Ska tänka vidare hur jag ska göra. Det är gott att ha tillgång till detta goda forum.

AF Explorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...