Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ännu mer Suitcase x1 strul

lejzer

Recommended Posts

Hej!

Har upptäckt mer problem i Suitcase X1. Använder Adobe Fontfolio8 och har problem med ett typsnitt som heter MyriadMM. Denna innehåller ju ett antal olika skärningar, men det enda som dyker upp i Suitcase är MyriadMM regular.

Samma typsnitt används på en maskin med Jaguar och Suitcase 10, där finns alla med precis som dom ska.

Är det någon som har samma problem, eller som kan kolla om det fungerar? Har kollat på 3st G5:or med Panther och Suitcase X1. Samma problem på alla 3. Därför misstänker jag att det även gäller fler typsnitt än MyriadMM.

Vad göra?

PROBLEMET LÖST:

http://groups.google.se/groups?hl=sv&lr=&i...XanI%26rnum%3D4

För er som inte orkar läsa tråden ovan, så kan jag snabbt citera följande om varför MyriadMM inte fungerade hos mig:

"You have to put all of your Multiple Master fonts in the Library>Application Support>Adobe>Fonts>Reqd>Base folder or they won't work. OS X doesn't work with Multiple Master fonts, but the individual Adobe programs will.

Just place the fonts in that folder and they'll be available for all your Adobe programs."

Detta kan vara bra att veta om ni behöver använda MM typsnitt. Ovanstående löste mina problem direkt.

Så det var alltså inte Suitcase som jag tidigare pekat ut som boven i detta dramat. Dock är det så att skärningarna syns i Suitcase 10 och Jaguar, men de går inte att använda om de inte ligger på rätt plats. Givetvis skulle jag ju kollat i indesign från en jaguarmaskin innan jag uttalat mig :rolleyes:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...