Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Aktivitetskontroll är borta!


Roobban

Rekommendera Poster

Hej!

Jag drog fram Aktivitetskontroll till skrivbordet för att ha den mer lättåtkomlig. Sedan när jag inte använde den mer tog jag bort den. Jag trodde att den fanns kvar under Verktygsprogram men det är den inte längre. Så hur får jag tillbaks den?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ajdå.... det var inte ett alias som du hade i dockan då

ja det ligger ju på din OS X skiva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

sök efter den med spotlight och se om du hittar den på så sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Ladda ner ett program som heter Pacifist. Det kan extrahera enskilda program från din OS X-installationsskiva.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12743

 

Öppna programmet, klicka på knappen "Open Apple install packages". Sitter din systemskiva i datorn ska den dyka upp där. Låt programmet gå igenom installationsfilen, och navigera i det nyöppnade fönstret såhär:

 

Contents Of OSInstall.mpkg -> Contents of EssentialSystemSoftware -> Contents of AdditionalEssential -> Applications -> Utilities.

 

Dra Activity Monitor.app till din Verktygsprogrammapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta aldrig på program som ligger i Programmappen, som Mac OS X en gång installerat.

När det kommer uppdateringar via Programuppdatering hittar inte installeraren programmet.

 

Ha hellre ett alias i Dockan.

 

Program på skrivbordet hör PC till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha hellre ett alias i Dockan.

 

Om man drar ett program eller ett dokument till dockan så skapas det ett alias. Detta kan man utan risk ta bort, genom att dra ut den från dockan igen.

 

Håller med om att lägga program på skrivbordet behöver man inte göra. Även om man inte lägger alias i dockan, så hittar man alla prog lika snabbt genom att programmappen har en tangentbordsgenväg skift-kringla-a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta program med Spotligth, då behöver man inte leta.

 

Ex: tryck mellanslag + kringla, börja skriva aktivitetskontroll (för mig räcker "ak"), häll nere kringla för att markera översta träffen, tryck enter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalaslemuren
Starta program med Spotligth, då behöver man inte leta.

 

Ex: tryck mellanslag + kringla, börja skriva aktivitetskontroll (för mig räcker "ak"), häll nere kringla för att markera översta träffen, tryck enter.

 

Eller installera Quicksilver ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...