Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro i USA

Camensky

Recommended Posts

Jag ska flytta till USA om några veckor, ska vara där i cirka tio månader och packlistan är ju redan klar:

Kläder & Macen, det enda som behövs... :)

Men kom att tänka på att de har annorlunda uttag och kanske annorlunda jox med elen. Är det något jag måste fixa eller räcker det att köpa en elsladd för book:en over there?

Kom helt plötsligt att tänka på att man kan få jävla problem om man sätter i fel voltstyrka (eller vad f-n det är), gjorde det en gång i en elektronisk apparat och 'poff' sa det och började lukta bränt. Det är ju inget man vill uppleva igen, speciellt inte med Macen.

Någon som har koll?

Antingen köper du ju en laddare "over there", eller så köper du på flygplatsen (jag antar att du ska flyga ;) ) en adapter som passar i de flesta länder (även USA). Finns nog till och med på Clas Ohlsson.

EDIT: En sån här menade jag

Alla Apples datorer har universella nätaggregat, och klarar alla spänningar mellan 100 och 240 V, och frekvenser mellan 50 coh 60 Hz. Enda problemet är att de kan ha annorlunda uttag där, men det löser man med ett Apple World Travel Kit.

Antingen köper du ju en laddare "over there", eller så köper du på flygplatsen (jag antar att du ska flyga ;) ) en adapter som passar i de flesta länder (även USA). Finns nog till och med på Clas Ohlsson.

EDIT: En sån här menade jag

Ja, en sån har jag, vore kanon om det är det enda som behövs...

Alla Apples datorer har universella nätaggregat, och klarar alla spänningar mellan 100 och 240 V, och frekvenser mellan 50 coh 60 Hz. Enda problemet är att de kan ha annorlunda uttag där, men det löser man med ett Apple World Travel Kit.

...och det svarade du på. Tack, skönt att man inte behöver joxa om nåt med elen utan bara köra en adapter.

Gött, tack! :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...