Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone beställd...


senor_hag

Rekommendera Poster

en liten uppdatering: telefonen har lämnat usa nu. bör komma tills på måndag.

 

Angående avtal så har jag aldrig skrivit på något avtal som binder mig till en speciell operatör.

Inte heller är det ett krav på något sätt att man måste skaffa abonnemang hos AT&T när man köper telefonen.

Apple får sina pengar oavsett vad jag gör.

 

Du har fel allt över 100:-/SEK ska få tull och moms även om det är din mormor i staterna som skickar dig ett par vinterhandskar för 300:- till julen.

 

MVH Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar
Du har fel allt över 100:-/SEK ska få tull och moms även om det är din mormor i staterna som skickar dig ett par vinterhandskar för 300:- till julen.

 

MVH Patrik

Och vem säger att handskarna är värda 300:-? har tullen värderingsmän som värderar allt som kommer in?

Finns ju ingen som kan bevisa att man har fått en iPhone av en kompis i USA till ett värde av 100:- eller 4000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig fått betalat tull för det jag fått sänt från USA och hit som vanliga brev... och det är bl.a böcker... :)

 

Nu borde han ha kommit hem från jobbet och hunnit lekt med telefonen ett tag... kom igen nuuuu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hinner säkert inte skriva för han är så lycklig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu hunnit leka med den ett tag. Helt underbar liten maskin! Har hållt på att testa de olika funktionerna nu och fyllt den med film och musik.

 

Safari är det som jag gillar bäst. Snabbt som bara den på wifi. Alla sidorna ser grymt bra ut. Har dock märkt att vissa sidor är extremt långsamma att skriva på. Vet inte om det är iPhonen eller sättet sidan är gjord och hur mycket javacript den har.

 

Mail har jag inte fått att fungera. Kan dock vara för att det är en massa skumma säkerhetsinställningar på mailservern.

 

iPod fungerar som den ska. Kul att kunna bläddra med coverflow och filmer ser bra ut.

 

Skärmen är stor och snygg men drar till sig fett. Som tur är så är skärmen rätt så tålig så det är bara att torka bort med tröjan och fortsätta smeka.

 

Är helnöjd med den än så länge. Hoppas bara att den håller sig repfri.

Nu måste jag bara hitta nåt bra fodral till den. Kanske apples läder fodral till ipod fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Du kommer nog inte lyckas repa den. Det har ett flertal test visat. Den repas inte ens om man trycker en nyckel och drar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en bild... visste inte riktigt vad jag skulle fota så det fick bli forumet...post-11693-1186167049.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en bild... visste inte riktigt vad jag skulle fota så det fick bli forumet...post-11693-1186167049.jpg

Najs :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fel allt över 100:-/SEK ska få tull och moms även om det är din mormor i staterna som skickar dig ett par vinterhandskar för 300:- till julen.

 

MVH Patrik

 

Nej, du har fel. Märker man försändelsen som gåva och med ett värde under 500 kr behöver men betala varken tull eller moms. Om man litar på att paketet kommer fram så kan man alltså be den som skickar paketet att nervärdera det till under 500 kr och på så sätt slippa tull och moms. Läs mer på Tullverket

 

 

Och vem säger att handskarna är värda 300:-? har tullen värderingsmän som värderar allt som kommer in?

Finns ju ingen som kan bevisa att man har fått en iPhone av en kompis i USA till ett värde av 100:- eller 4000:-

 

Fast man blir nog inte så glad om paketet med en iPhonen kommer bort när man värderat försändelsen till 100 kr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast man blir nog inte så glad om paketet med en iPhonen kommer bort när man värderat försändelsen till 100 kr...

Inte riktigt så glad va :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas du kan ringa med en ;) vad ska du annars ha en telefon till?

 

 

Hjälp var är macibanerna som du skriver i avataren, och realisterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp var är macibanerna som du skriver i avataren, och realisterna?

 

//Micke - www.libertarian.se

Är ingen maciban, är realist.

 

 

 

Är den här personen realist? se nedan:

 

allt blir krångligt

2007-07-21 11:31

 

 

Går man från windows till mac så blir allt krångligt. Det mesta måste specialanpassas vad gäller router, nätverk, skrivare mm.

 

Kanske vore det dax för macfolk att inse att allt inte kan vara specialsytt hela tiden.

Politiskt sakkunnig (www.libertarian.se)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt! Du lär få gå in på mitt företags hemsida, som kommer upp om ett par dagar, och ta en bild på iFönen när den är på skärmen! Please....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste jag bara hitta nåt bra fodral till den. Kanske apples läder fodral till ipod fungerar?

 

Grymt nice!

Ang fodralet är det väll bara glida in i någon Applestore butik och flasha lite med iphonen i handen och fråga om dom har något fodral, om inte så är det bara glida ut ur butiken som inget har hänt :) hah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

//Micke - www.libertarian.se

Är ingen maciban, är realist.

Är den här personen realist? se nedan:

 

allt blir krångligt

2007-07-21 11:31

 

 

Går man från windows till mac så blir allt krångligt. Det mesta måste specialanpassas vad gäller router, nätverk, skrivare mm.

 

Kanske vore det dax för macfolk att inse att allt inte kan vara specialsytt hela tiden.

Politiskt sakkunnig (www.libertarian.se)

 

citat av en realist: (not. ingen maciban)

 

Helt rätt så är jag medlem av Nya Moderaterna. Sveriges ny arbetarparti. Ett parti som är för att människor ska jobba och inte leva på bidrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också ha en! :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt nice!

Ang fodralet är det väll bara glida in i någon Applestore butik och flasha lite med iphonen i handen och fråga om dom har något fodral, om inte så är det bara glida ut ur butiken som inget har hänt :) hah

Var på PC city i helsingborg precis och köpte apple läderfodral till ipod video 30gb men iPhonen sitter perfekt i det. förutom att ca en cm av toppen inte skyddas.

 

 

Trevligt! Du lär få gå in på mitt företags hemsida, som kommer upp om ett par dagar, och ta en bild på iFönen när den är på skärmen! Please....

Inga problem. Ge mig bara länken när den är uppe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också äckligt sugen på en iPhone, men klarar mig än så länge med min Treo 650.

 

Vad jag inte har sett fungera på iPhonen än är iCal. Det ryktades om att den inte ens hade synkronisering mot iCal, men det kan väl ändå inte stämma?

Hur ser veckovyn ut på iPhone, har du lust att ta ett foto Jarting?

 

Kul för övrigt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste du gå ut på stan o skryta med den!!!! :D:P:citation::totaltgalen::tarskratt::skrattaat::geros::borstatanderna: :borstatanderna: :pompoms: :pompoms: :pompoms::finder: :finder: :finder: :finder: :finder::skondans: :skondans: :tyst::kaffe::chock::w00t::whistling::ThumbsUp::sorry::closedeyes::cry::devil::innocent::nerd:-_-:rolleyes:B):lol::D^_^;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en på jobbet sen en vecka efter släppet i USA. Det går att göra allt utom att ringa. Surfa via WLAN är grymt smidigt! Första gången jag känner att jag verkligen kan göra det utan frustration. Sen att allt flyter på så äckligt bra i den är ju inte en nackdel. Allt ÄR verkligen så läckert! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Har en på jobbet sen en vecka efter släppet i USA. Det går att göra allt utom att ringa. Surfa via WLAN är grymt smidigt! Första gången jag känner att jag verkligen kan göra det utan frustration. Sen att allt flyter på så äckligt bra i den är ju inte en nackdel. Allt ÄR verkligen så läckert! :)
Ursäkta, men är det inte ringa som är det primära med en telefon?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men är det inte ringa som är det primära med en telefon?

Ehhh de finns hack för sånt :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...