Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Här är Macskolan


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Det går ju tydligen bara att köra Internet Explorer på den. Finns ju ingen valfrihet alls. Det kan ju inte vara något annat än skräp, om jag inte kan välja vilken webläsare jag vill ha.

 

Går det inte att välja operativsystem heller? :o

 

I så fall förstår jag inte hur någon kan köpa en sådan.

 

Fullträff!!! :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 136
  • Created
  • Senaste svar
Gäst micke_nkpg
Det går ju tydligen bara att köra Internet Explorer på den. Finns ju ingen valfrihet alls. Det kan ju inte vara något annat än skräp, om jag inte kan välja vilken webläsare jag vill ha.

 

Går det inte att välja operativsystem heller? :o

 

I så fall förstår jag inte hur någon kan köpa en sådan.

Som om det gick att köra firefox eller IE på iphone? ;) Det f inns en firefox portning för Pocket PC, men den är i typ aphastadiet. Dvs mycket osäker att lägga in.

 

Länk : http://www.mozilla.org/projects/minimo/

 

Ps. När iPhone (fjollphone) kommer i närheten av pocket pc så kan ni ju börja påpeka saker. Än sålänge har inte Apple något som kan jämnföras med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju tydligen bara att köra Internet Explorer på den. Finns ju ingen valfrihet alls. Det kan ju inte vara något annat än skräp, om jag inte kan välja vilken webläsare jag vill ha.

 

Går det inte att välja operativsystem heller? :o

 

I så fall förstår jag inte hur någon kan köpa en sådan.

 

Jag förstår att ni Macfolket måste vara lite sarkastiska ibland över windows baserade prylar men pocket pc har funnits hur länge som helst och det finns en stor skara människor som använder den dagligen och otaliga program och tillbehör säljs på nätet till pocket pc handatorer.

Internet Explorer heter annars pocket internet explorer i windows mobile och det finns naturligtvis andra webläsare till den så som opera,opera mini ( som är javaprogram och som iphone klarar ej att köra ),netfront, thunderhawk, Minimo etc.

Så som ni ser så finns det gott om att välja mellan.

 

Förutom webläsare HTC Tytn har office program som inte bara kan läsa utan också redigera dokument, skicka och ta emot e-post av alla slag, spela upp musik och videos, kan fjärrkontrollera windows datorer och det finns tusentals med program som är skrivna till pocket PC som kan köras på HTC tytn.

Man kan inte bara ta bilder med dess kamera utan spela in film också.

 

Och då har jag inte pratat om alla kommunikations möjligheter som forutom wi-fi(a,b,g) och edge och fyrbands GSM har också 3G (kompatibel med alla 3G nät i världen) samt HSDPA ( turbo 3G ), bluetooth och infraröd.

 

När tror ni att Iphone kommer att klara allt detta ?

 

Kanske efter om 10 generationer ........... :devil::sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att ni Macfolket måste vara lite sarkastiska ibland

Jag är inte generellt sarkastisk. Jag använder bara samma argument om Mickes mobil, som han gör om Mac. Han dömer ju ut hela Mac och Mac OS X, bara för att det inte finns program som gör exakt samma som det gör på hans Windows/Linux-dator.

 

Om han kan döma ut saker på de grunderna så kan väl jag också. Han har ju inte ens testat Mac eller Mac OS X tidigare, och ändå har han skrivit inlägg efter inlägg och talat om vilket skit Mac är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Jag är inte generellt sarkastisk. Jag använder bara samma argument om Mickes mobil, som han gör om Mac. Han dömer ju ut hela Mac och Mac OS X, bara för att det inte finns program som gör exakt samma som det gör på hans Windows/Linux-dator.

 

Om han kan döma ut saker på de grunderna så kan väl jag också. Han har ju inte ens testat Mac eller Mac OS X tidigare, och ändå har han skrivit inlägg efter inlägg och talat om vilket skit Mac är.

Den dagen macfolk början inse att allt apple gör inte är bäst så ska jag sluta vara påstridig. Men då ska det erkännas på öppen plats i macworld.

 

Är ganskaövertygad om att de som säger att man inte behöver byta saker i t.ex imac inte vet hur man gör. Klart att dom int ebehöver om de inte kan ;)

Den dagen apple kan leverera datorer som gör att saker fungerar, den dagen ska jag bli tyst. Än sålänge har inget fungerat på min nya macbook.

 

En macskola som visar på hur man får företagstelefoner i europa att synca med isyc vore kanske på sin plats. Många företag har just telefoner från htc. Apple lever i usa, inte europa. Hela värden kan inte voilja ha en hyperhypead iphone som inte ens har 3g.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dagen macfolk början inse att allt apple gör inte är bäst så ska jag sluta vara påstridig.

Och den dag du inser att det inte går att generalisera "Macfolk" så kommer kanske denna diskussion att bli vettig... :irriteradtjej:

 

Visst, Apple är inte bäst på allt, men sett över helheten så tycker iaf jag att de är bättre än alla konkurrenter. Obs - detta är min personliga åsikt, jag kan inte svara för alla "Macfolk".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Och den dag du inser att det inte går att generalisera "Macfolk" så kommer kanske denna diskussion att bli vettig... :irriteradtjej:
Den dagen det kommer macskolor för nybörjare och att mac börjar ta allvar på att de inte är ensamma på arenan kanske även företag kan switscha i högre grad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dagen macfolk början inse att allt apple gör inte är bäst så ska jag sluta vara påstridig. Men då ska det erkännas på öppen plats i macworld.

Apple kan inte göra möss ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Den dagen macfolk början inse att allt apple gör inte är bäst så ska jag sluta vara påstridig. Men då ska det erkännas på öppen plats i macworld.

 

Är ganskaövertygad om att de som säger att man inte behöver byta saker i t.ex imac inte vet hur man gör. Klart att dom int ebehöver om de inte kan ;)

Den dagen apple kan leverera datorer som gör att saker fungerar, den dagen ska jag bli tyst. Än sålänge har inget fungerat på min nya macbook.

 

En macskola som visar på hur man får företagstelefoner i europa att synca med isyc vore kanske på sin plats. Många företag har just telefoner från htc. Apple lever i usa, inte europa. Hela värden kan inte voilja ha en hyperhypead iphone som inte ens har 3g.

 

post-8874-1186167809_thumb.gif

 

Det går fint att byta ut saker i en imac har vi ju sagt, finns guider till det lite här och där... Okej inte skärmen men köper du en mac för att byta ut skärmen får du ju skylla dig själv.

 

Vill du inte ha en iPhone fine! då slipper du köpa en. Leave it at that!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

är fortfarande nyfiken på hur du får din HTC att synka i Linux....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...