Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
asson

Väderläget just nu

Rekommendera Poster

e-snobben
Jag älskar värme, men idag gör man inte många knop...

371872[/snapback]

Vid vilken temperatur trivs du som bäst?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
e-snobben
Postad (redigerade)

Den här dagen ser ut att bli lite svalare vilket kan vara skönt som omväxling. Då kan man pressa lite som omväxling. B) Gårdagen bjöd på regn. Det var härligt att springa en sväng i blötan, det kändes rättså varmt trots allt. Och det har ju inte regnat på länge så det behövdes.

Här är några bilder från åskan natten mellan fre och lö. Lägg märke till mystiken! :ph34r: Det ser ut som om blixten skär genom persiennerna. Var det bara en effekt eller har blixten haft nån osynlig inverkan på dem? De är ju fortfarande hela.

Ljust som på dagen fast det är en förhållandevis mörk natt för årstiden.

post-528-1152607030.jpg post-528-1152607086.jpg

post-528-1152607104.jpg post-528-1152607144.jpg

Redigerad av e-snobben

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Regnet de bara öser ner :whistling:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
niffen

Samma här, och jag njuter. jorden har varit så torr.

Kan kanske ta upp första potätekoket till helgen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SoccyPowa

Regn över Soccypowa med, men jag kan gå med på att låta det regna lite så att grönskan orkar hänga med...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Massivt regn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tellus

Växlade molnlighet. Solen tittar nästan fram 17,5°... B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
e-snobben
Postad (redigerade)

15° och regn.

Redigerad av e-snobben

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Justitia
Vid vilken temperatur trivs du som bäst?

372171[/snapback]

Det beror lite på vad det är man ska göra. Ligger jag på stranden är en 30-35 grader skönt. Ska jag däremot flänga runt, bära tunga matkassar, städa eller sånt så är jag glad om det är svalare än 25. Jobbar man så får man hoppas det finns a/c på kontoret och då är väl 23-24 grader bra.

Det värsta jag kan tänka mig är runt nollgradigt och snöslask både på marken och som nederbörd *bläää*

Vad har du själv för trivseltemp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tellus

Lagom varmt är när man gå i shorts, pikétröja och sandaler utan att frysa eller svettas... B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
e-snobben
Det beror lite på vad det är man ska göra. Ligger jag på stranden är en 30-35 grader skönt. Ska jag däremot flänga runt, bära tunga matkassar, städa eller sånt så är jag glad om det är svalare än 25. Jobbar man så får man hoppas det finns a/c på kontoret och då är väl 23-24 grader bra.

Det värsta jag kan tänka mig är runt nollgradigt och snöslask både på marken och som nederbörd *bläää*

Vad har du själv för trivseltemp?

372694[/snapback]

Ja det var faktiskt inte lätt att svara på, trots att jag ställde samma fråga själv. ^_^

Men om jag börjar med inomhus vintertid så får det gärna vara som i min lägenhet, dvs runt 24°. Det är sällan varmare här uppe på somrarna än 28. Varmare än så behöver det inte vara heller, men det är kanske en vanesak. 25° är i alla fall trivsamt utomhus, en temperatur som jag även trivs att springa i, jag gillar att svettas. B)

30-35° i skuggan? Eller är det temperaturen på stranden i solskenet du menar? (Tycker det verkar i varmaste laget annars, men det kanske svalkar en del från havet...)

De flesta, inklusive mig, är nog överens om att snöslask är det värsta som finns i väderväg. :pinch:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
e-snobben

Jag har bara...regn hos mig. :whistling:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Justitia
30-35° i skuggan? Eller är det temperaturen på stranden i solskenet du menar? (Tycker det verkar i varmaste laget annars, men det kanske svalkar en del från havet...)

373113[/snapback]

Alla temperaturer jag nämnde var skuggvärdet, alltså det man brukar höra på TV-vädret eller läsa på nätet. Visst är 30-35° riktigt varmt, men vid stranden är det skönt. :ThumbsUp:

Här är det varit 28-30° hela nätterna nu, vilket jag kan tycka är lite på gränsen. De är skönt med lite svalare nätter (läs 23-25°) när det är så varmt hela dagarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
e-snobben
Alla temperaturer jag nämnde var skuggvärdet, alltså det man brukar höra på TV-vädret eller läsa på nätet. Visst är 30-35° riktigt varmt, men vid stranden är det skönt.  :ThumbsUp:

Här är det varit 28-30° hela nätterna nu, vilket jag kan tycka är lite på gränsen. De är skönt med lite svalare nätter (läs 23-25°) när det är så varmt hela dagarna.

373174[/snapback]

Inte utan att man längtar söderut när hösten nalkas. :rolleyes:

De har pratat på nyheterna om att det varit många drunkningsolyckor i Sverige. I det sammanhanget nämndes även att vattentemperaturer under 28° faktiskt inte är hälsosamt. Nu gällde det väl framför allt män över 50 med alltför mycket självförtroende, men 28° i vattnet skulle även locka en utomhusbadkruka som jag. ^_^ Och för att få den tempen i vattnet så krävs det säkert att luften är så varm som den är där nere.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

HäPp! Nu kom det ett SKYYYYYYYFALL!!! Å jag som fixar fasaden på kåken.... :cry:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tellus

Blå himmel och sjöbris. 18.4°... B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

39° i Spanien såg jag på väderkartan...liknar mer feber :ermm:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
e-snobben
39° i Spanien såg jag på väderkartan...liknar mer feber  :ermm:

373311[/snapback]

Då vore det inte dumt med AC i bostaden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tellus

Blå himmel 21° svag vind... B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mäster G

29 grader och vindstilla. Idag på dagen var det 38 grader.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Såg att det var lika varmt i Polen, måste vara svårt att få gjort något .

Många äldre stryker väl med, för stor påfrestning. :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mäster G

Jo, det är tuff att jobba. Man sover ganska dåligt. Jag kör med en bordsfläkt hela natten annars skulle det inte gå att sova alls. Imorgon ska det bli regn men också 34 grader. Gissa om jag kommer att svettas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Justitia
39° i Spanien såg jag på väderkartan...liknar mer feber  :ermm:

373311[/snapback]

Varmt och gosigt... ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
e-snobben

15° just nu. Det blir väl dryga 20 sen får jag hoppas. Men det har varit lite småkyligt på nätterna. 7.5° är den kallaste noteringen på min termometer den senaste tiden. *BRRR!* Tur att solen skiner dagtid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Har duggat lite, och här är jämngrått, +19°

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...