Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
asson

Väderläget just nu

Rekommendera Poster

mikaellq
Postad (redigerade)
1 timme sedan, Alix säger:

Njä, temperaturerna är under det normala just nu.

”Temperaturen hamnar i hela landet lite lägre än vad som är normalt för dessa fem dygn.”

https://www.svt.se/vader/amne/vaderprognossverige

Men om rekordkallt i norr och bara lite kallare totalt sett, borde inte det troligtvis betyda något åtminstone väldigt nära det normala här i söder? :fundersam:

Redigerad av mikaellq

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix
3 timmar sedan, mikaellq säger:

Men om rekordkallt i norr och bara lite kallare totalt sett, borde inte det troligtvis betyda något åtminstone väldigt nära det normala här i söder? :fundersam:

Det vet nog bara SMHI. B) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Den som gillar regn och svalka lär få sitt lystmäte. Jag tror det här håller i sig länge.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
21 minuter sedan, Alix säger:

Den som gillar regn och svalka lär få sitt lystmäte. Jag tror det här håller i sig länge.

Jag gillar åtminstone svalka. :) 

• Rösta upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
26 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag gillar åtminstone svalka. :) 

Samma här, OCH regn!
Inte ett medvetet val att vara så här knasig utan mår helt enkelt mycket bättre i nuvarande läderveken, vad säger jag, väderlöken... :) 

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Regn och åska. Härligt och lagom väder tycker jag! :) 

215866164_Jo9IC1InThmk8iEdmb8zg_thumb_5111.thumb.jpg.5d0e7a9cd7f0cb21141533211c28c1a5.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Sommaren som gud glömde, typ? Nåja, några varma dagar och perioder har det ändå varit. Men få så i juli. Det är trist ett corona-år, där folk inte kan resa, de med industrisemester är värda ett bättre väder. Men det är i alla fall svalt nog så att man kan sova skönt om nätterna. SVT:s Deana Bajic lovade en till värmebölja innan sommaren är slut. Jag litar på henne.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
Postad (redigerade)
3 timmar sedan, Alix säger:

Sommaren som gud glömde, typ? Nåja, några varma dagar och perioder har det ändå varit. Men få så i juli. Det är trist ett corona-år, där folk inte kan resa, de med industrisemester är värda ett bättre väder. Men det är i alla fall svalt nog så att man kan sova skönt om nätterna. SVT:s Deana Bajic lovade en till värmebölja innan sommaren är slut. Jag litar på henne.

Samma här, sover mycket bättre i måttfullt väder. Soligt och molnigt ute, känns ostadigt. Lågtryck, ganska hög luftfuktighet. Kommer antagligen mer regn kanske imorgon.

Känns som en väntan. impatient.gif 

CC73604F-815E-4F9C-B3B5-BD86241837CD.jpeg

Redigerad av mikaellq

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
11 minuter sedan, mikaellq säger:

Samma här, sover mycket bättre i måttfullt väder. Soligt och molnigt ute, känns ostadigt. Lågtryck, ganska hög luftfuktighet. Kommer antagligen mer regn kanske imorgon.

Känns som en väntan. impatient.gif 

Spoiler

CC73604F-815E-4F9C-B3B5-BD86241837CD.jpeg

Jag minns sommaren -98. En sval och regnig sommar. Men jag hade varit på bröllopsresa i Grekland, där det var temperaturer mellan 35 och 40 grader i ett par veckor. Väl hemkommen sov jag som ett litet barn, med täcke och allt! 

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Lite grått & trist idag men det känns behagligt.

Mindre skvättar regn kan komma. Helt ok. Bättre to-lö. grin.gif

IMG_5314.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...