Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu


asson
 Share

Rekommendera Poster

Om jag är korrekt informerad så vänder det 00:34 inatt och blir mörkare igen, uschligt

Ja, det är rätt.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag är korrekt informerad så vänder det 00:34 inatt och blir mörkare igen, uschligt

Kortsiktigt sett så vänder det runt 00.34 inatt och blir ljusare igen.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortsiktigt sett så vänder det runt 00.34 inatt och blir ljusare igen.

 

+1 på den. Bättre att se det som att glaset är halvfullt än halvtomt :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regnar och åskar sedan någon timme tillbaka. Inte så farligt här, tydligen värre längs västkusten / Malmö/Lund. Verkar dock öka lite i styrka....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Regnar och åskar sedan någon timme tillbaka. Inte så farligt här, tydligen värre längs västkusten / Malmö/Lund. Verkar dock öka lite i styrka....

 

Va lite åska här med längs ner runt sydkusten men det försvann snabbt uppåt igen... Hoppas dock på att det hittar ner hit igen under natten så jag kan få fler snygga lightning-slo-mo's på min iPhone...

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va lite åska här med längs ner runt sydkusten men det försvann snabbt uppåt igen... Hoppas dock på att det hittar ner hit igen under natten så jag kan få fler snygga lightning-slo-mo's på min iPhone...

:whistling:

Det går väl ändå? ...med rätt kabel. ^_^:totaltgalen:

 

Apple_Lightning_Cable_01.jpgb07831e8-bb5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Det går väl ändå? ...med rätt kabel. ^_^:totaltgalen:

 

Apple_Lightning_Cable_01.jpgb07831e8-bb5

 

haha :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa midsommarvädret jag minns på rak arm. Mestadels soligt och som mest 27,2 plus. Därtill en fläktande bris, om än rätt hög luftfuktighet. Ett och annat svidknott. Hopprätvingarna spelade i gräset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetaste midsommaren på många år. Över 31 i skuggan och gassande sol på det. Fy fåglarna. :bla::ThumbsDown:

Det är fortfarande 27 grader ute. Det är inte lönt att öppna fönstren, för det är lika varmt ute som inne. Den lilla vind som fanns har dessutom mojnat. Det blir nog så lagom roligt i natt med så varmt i sovrummet.

De utlovade åskskurarna har uteblivit och det är himla torrt i markerna. Vill ha regn och svalka, mest svalka.

 

(Detta är för övrigt i fritidshuset på det Småländska höglandet.)

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetaste midsommaren på många år. Över 31 i skuggan och gassande sol på det. Fy fåglarna. :bla::ThumbsDown:

Det är fortfarande 27 grader ute. Det är inte lönt att öppna fönstren, för det är lika varmt ute som inne. Den lilla vind som fanns har dessutom mojnat. Det blir nog så lagom roligt i natt med så varmt i sovrummet.

De utlovade åskskurarna har uteblivit och det är himla torrt i markerna. Vill ha regn och svalka, mest svalka.

 

(Detta är för övrigt i fritidshuset på det Småländska höglandet.)

Värmerekord för i år, idag, med plus 31,0 i just småländska Målilla, enligt SMHI.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att åskan börjar lysa upp natthimlen i fjärran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hett som i helvetes förgård hela dagen.

Men på en kvart ändrades allt. En åskskur drog in. Kraftiga vindbyar, väldigt kraftigt regn och en del åska. Vid två fönster som hade 2-3 centimeters springor så blåste fotografier ner som stod på fönsterkarmen, vatten på fönsterkarmen och golvet (och då menar jag vatten i pölar, inte bara några droppar). Ett stort träd blåste ner strax utanför trädgården. Dessbättre föll det åt rätt håll, så alla byggnader och bilen klarade sig. Det hade de inte gjort om trädet fallit åt fel håll.

Samtidigt blev det 10 grader svalare och nu absolut vindstilla. 28 grader i huset, 20 utanför. Korsdrag men inte en fläkt känns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va lite åska här med längs ner runt sydkusten men det försvann snabbt uppåt igen... Hoppas dock på att det hittar ner hit igen under natten så jag kan få fler snygga lightning-slo-mo's på min iPhone...

:whistling:

Du får göra nya försök nu ikväll... Om 2 timmar stod det på AB's weblöp.

 

baltet.jpg

 

SMHI klass 2-varnar: Tyskt åskbälte på väg mot Skåne | Nyheter | Aftonbladet

 

“– Det är på väg in mot skånska kusten inom ett par timmar, säger Gustav Åström, meteorolog SMHI, vid 20-tiden.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...