Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu

asson

Rekommendera Poster

-Tar 1 timme och 48 minuter att gå enligt Google map. En härlig frisk sportlovspromenad! :D

pölsa i snön med en xbox och annan packning :chockadskeptisk:

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 12,3k
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• nabben

1470

• xeric

1343

• Alix

1250

• e-snobben

1218

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Jag spår blåare väder.  (för att temporärt återgå till det barnsliga)

Såg en bild på en katt som låg och sov så avslappat som bara en katt kan göra. Kommentaren var: Idag ska jag inte göra någonting. Det gjorde jag inte igår heller, men jag blev inte färdig.

på måndag lever jag i nuet

Uppladdade bilder

Plusgrader nästa vecka! :galetglad:

post-13062-1266574249_thumb.png

Men vi ska få 30-40 cm till i morgon eftermiddag. Då blir det över metern snö!!!

:chock:

Birger Sjöberggymnasiet utrymdes p.ga rasrisk.

Redigerad av nabben
Länk till inlägg
Pocahontas

Nu har jag skottat bort det som kom igår och inatt...svettigt..lång infart..

Bara vänta på nästa giva

Länk till inlägg
mikaellq

Plusgrader... mmmm... nåt att se fram emot. :yeahbaby:

Men jag undrar hur olika väder rapporteringar kan leverera så olika prognoser. :fundersam:

post-5952-1266580865.png

post-5952-1266580876_thumb.png

Länk till inlägg
Nu har jag skottat bort det som kom igår och inatt...svettigt..lång infart..

Bara vänta på nästa giva

Och den har precis börjat.. :bla:

Länk till inlägg
Plusgrader... mmmm... nåt att se fram emot. :yeahbaby:

Men jag undrar hur olika väder rapporteringar kan leverera så olika prognoser. :fundersam:

Norrmännen, yr.no brukar ha bättre koll på västkusten än SMHI. SMHI brukar däremot ha bättre koll på Norrköping med omnejd.

Länk till inlägg
mikaellq
Norrmännen, yr.no brukar ha bättre koll på västkusten än SMHI. SMHI brukar däremot ha bättre koll på Norrköping med omnejd.

Har du aktivt jämfört och noterat?

Spontant så kan man ju tycka att en väderstation från Sverige borde fungera lika bra som den fra Norge.

Sedan ska det ju utföras avancerade beräkningar och simuleringar....

Nu har jag fyra bud, klart.se, SMHI, AccuWeather.com och yr.no. :fundersam:

post-5952-1266582819.png

post-5952-1266582831.png

post-5952-1266582849_thumb.png

post-5952-1266582871.png

Länk till inlägg

Har kollat när SMHI har varnat för "stora stormen" här i Bohuslän och Västergötland. Det har de senaste gångerna inte blivit någon storm, knappt ens en vindpust eller ungefär som yr.no har förutspått.

SMHI har numera tre manuella väderstationer mellan Trelleborg och Strömstad. Sturup flp, Landvetter flp och Såtenäs flp och det är alldeles för lite. Norrmännen har betydligt fler på från Halden och till Bergen.

Länk till inlägg
mikaellq

Det betyder att du med tämligen stor säkerhet rekommenderar yr.no för oss i sydvästra Sverige.

Ska hålla koll på det, har inte tänkt på det tidigare. :nerd:

Länk till inlägg
Pocahontas

De sa på lokalradion för stund sedan att, mellan 20-40 cm är att vänta fram till imorgon...

Vet fan inte vad jag ska göra av snön snart..

Länk till inlägg

En massa vita flingor har invaderat luftrummet. -2,1° och 992 hPa samt en luftfuktighet på 76%...B)

Länk till inlägg
Pocahontas

Riktigt djävla sketväder nu.. :irriteradtjej: :irriteradtjej:

post-113-1266594960.jpg

Länk till inlägg

Blev väckt av snöplogen vid halv sextiden i morse och kunde inte somna om, så nu sitter man här stirrar ut på snön som vräker ner. Det har nog kommit ca trettio cm sen igår kväll och mer skall det bli. Hur skall detta sluta?

Snövallarna på vägen utanför är så stora att det inte går att mötas mer än på de ställen där folk har skottat sina infarter.

Skall snart ut och fräsa med slungan innan det blir för mycket, skall bara vänta tills grannarna vaknat och fått i sig sitt morgonkaffe.

Länk till inlägg
Pocahontas

Aldrig upplevt något värre...och orkar inte ta tag i snön...och mer ska det komma

Haft feber i natt..

Länk till inlägg

-Här är mer snö än 1964! Mer än meterhöga drivor på gården, vid köksfönstret når en driva över översta spröjsen.

-Vägen är helt igensnöad. Det bara yr och yr snö. Taken är rejält snötyngda. Det lustiga är att det enda ställe det inte är snö på är bilen,undrar när vi får ut den nästa gång! -Ska ta några bilder sen. Det här är helt unikt.post-13062-1266656300_thumb.png

Länk till inlägg
-Här är mer snö än 1964! Mer än meterhöga drivor på gården, vid köksfönstret når en driva över översta spröjsen.

-Vägen är helt igensnöad. Det bara yr och yr snö. Taken är rejält snötyngda. Det lustiga är att det enda ställe det inte är snö på är bilen,undrar när vi får ut den nästa gång! -Ska ta några bilder sen. Det här är helt unikt.post-13062-1266656300_thumb.png

Snö och mysigt i all ära men jag kan ju inte träffa min särbo i helgen pga detta :deppig::angry:

Länk till inlägg
Pocahontas

Frugan får vara hjälte nu när jag är utslagen..ja en aning i vart fall..kameran kan jag hålla i..

Hon skotta gångbanan ut till vägen, plogbilen har inte kommit än..då lägger han en vall därute...

Infarten för bilen orkar hon inte nu...snön är blöt, och släpper inte skyffeln..

post-113-1266658355.jpg

Parabolen är frilagd..snön klibbar fast på mikrovågshuvudet..TV måste man ju ha ^_^

post-113-1266658381.jpg

Mitt arbetsbord därnere ska jag dock inte använda förrän till sommaren..när den nu kommer

post-113-1266658402.jpg

Tittar ut genom mitt fönster..fåglarna har inga snöfria grenar att sitta på

post-113-1266658718.jpg

Alla bilder tagna inifrån huset... :borstatanderna:

Redigerad av Pocahontas
Länk till inlägg
Frugan får vara hjälte nu när jag är utslagen..ja en aning i vart fall..kameran kan jag hålla i..

Påminner mig om bilden som florerade för några år sedan där en kvinna bär en enorm rishög på huvudet. Två meter framför går hennes make och röker, utan packning!

Länk till inlägg
Pocahontas

Hon är inne och hämtar andan och svettas ut lite...sedan ska jag piska ut henne igen... :borstatanderna:

Länk till inlägg
e-snobben
Hon är inne och hämtar andan och svettas ut lite...sedan ska jag piska ut henne igen... :borstatanderna:

Sen kan ni göra en snögrotta åt barnbarnen. :whistling:

Länk till inlägg
Påminner mig om bilden som florerade för några år sedan där en kvinna bär en enorm rishög på huvudet. Två meter framför går hennes make och röker, utan packning!

Det är jobbigt att röka... Dessutom tolkar man den bilden på just det sättet (det hela bygger på våra fördomar om andra kulturer), men det finns egentligen inget som säger att de kände varandra, än mindre att det var hennes make.

Länk till inlägg

Man måste ju ta med i beräkningen att tobaksrökning också är en last. :borstatanderna:

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...