Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu

asson

Rekommendera Poster

• Svars 12,3k
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• nabben

1470

• xeric

1343

• Alix

1245

• e-snobben

1218

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Jag spår blåare väder.  (för att temporärt återgå till det barnsliga)

Inte bättre här heller  

Temperaturen har sjunkit från 30 grader till 23 grader på några timmar.   Lätt regn och åskmuller på avstånd. Regnet behövs.  

Uppladdade bilder

Svolder

När jag körde hem på lunchen kändes det som att köra i en mil smältvatten. Nu har det kanske krupit ner lite igen, men det ser fortfarande ut som töväder när jag tittar ut genom fönstret på kontoret.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
När jag körde hem på lunchen kändes det som att köra i en mil smältvatten. Nu har det kanske krupit ner lite igen, men det ser fortfarande ut som töväder när jag tittar ut genom fönstret på kontoret.

-Skicka hit det! :D

Länk till inlägg
Svolder

Runt nollan, solen försöker bryta igenom. Snön de utlovade håller sig borta. Som vanligt så var inte Skåne med i SMHI's prognoser - vi får hålla oss till DMI som är bra mycket mer träffsäkra när det gäller vårt väder.

Länk till inlägg
Pocahontas

Skottar altanen, vet inte vad den mäktar med, blir det blöt snö blir det tungt..ligger nära halvmetern nu, och det ska komma 20 cm till sägs det..

Synd om buskarna nedanför, men vad göra...äta snö..

post-113-1265104703.jpg

Visst är det vackert att se..bara man slipper flytta på snön så...

post-113-1265104753.jpg

Länk till inlägg

Just nu snöar det inte! -Kom lite i morse och ska komma mer ikväll. Får ut efter lunchen och sopa framför soptunna. Tömning idag....

post-13062-1265105270_thumb.png

Länk till inlägg

Nu vräker skiten ner igen, och blåser gör det också.

Länk till inlägg
Svolder

Har börjat snöa och blåsa igen. Urrrrk - jag längtar till våren. Vi har haft snö i över en månad nu, och januari var den kallaste månaden på 23 år, och förmodligen är det den längsta sammanhängande perioden med snö under den tiden också.

Länk till inlägg

Så här mycket har det inte hänt med vädret på länge!

6 grader varmare på 5 timmar! Fortsätter det så så blir det väldigt gött i morgon eftermiddag!

post-13062-1265123784_thumb.png

Länk till inlägg

Minus 0,4 grader och en massa snö i luften. 989 hPa och en luftfuktighet på 81%. Längtar efter varma ljumma sydvästliga vindar och öfsadröp...B)

Länk till inlägg
Pocahontas

Vräker ner...kom ingen sopbil idag...ingen idé att ploga heller så länge det snöar

Länk till inlägg

Full snöstorm, är uppe på balkongen och sopar av parabolen var 48:de minut

post-13062-1265140149_thumb.png

.och ingen sopbil idag heller

Länk till inlägg

Fullt snökaos. Plogen går en gång i timmen på cykelvägen. Det har kommit mellan 10-15 cm i natt och snöar fortfarande. Tidningen försenad.

post-13062-1265178169_thumb.png

Taket på ridskolan i Uddevalla rasade igår - lite märkligt om man tänker på att taken här är byggda för att klara orkan och har överlevt både Per och Gudrun

Länk till inlägg
Pocahontas

Men inte byggda för hög belastning...

Länk till inlägg
Men inte byggda för hög belastning...

-Nej den här snön är extrem. Har aldrig varit med om snö som inte går att ploga. Det var +2° när de första 40 cm kom så den snön var hur tung som helst och dagen efter frös det till cement. Nu har kommunen kommit så långt att de röjer med hjullastare och kör bort och med rivstål för att få loss ner till marken

Länk till inlägg
Pocahontas

Sopbilen är här nu, skulle varit här igår. Plogbilen var här kl 6 i morse, plöjt upp en mur runt sopkärlen.

Hann inte ut och grävt fram dem... såg inte glad ut han som tömde...

Vi är sex hushåll som drar fram våra sopkärl till ett uppsamlingställe i vägkorsningen utanför mitt.

Länk till inlägg

Nu har väderwidgeten fått ett frispel iaf. Det står att det är -3 nu och det är -10 på alla sidor mitt hus iaf.

Det brukar alltid vara kallare inne i byn än hos mig, men nu är det tvärtom.

Länk till inlägg

Sopbilen ska komma den här veckan, förmodligen idag eller imorgon. Har skottat de två metrarna mellan dörren i planket till soptunnan och vägen varje dag nu och varje gång snöplogen kommer plogar han igen hålet.

Vi kan inte ställa ut tunnorna för då kommer "odygdige gossar" och sparkar i kull dem.

Länk till inlägg
Fullt snökaos. Plogen går en gång i timmen på cykelvägen. Det har kommit mellan 10-15 cm i natt och snöar fortfarande. Tidningen försenad.

Plogen har inte varit här på två dar, kom väl ca 10-15 cm i natt plus det som kom i måndags så det ser inte så kul ut på gatan utanför. Flera grannar har kört fast och blivit stående och mer snö är ju på g. Tidningen kom med en fyrhjulsdriven sak för en halvtimme sen.

När väl plogen kommer blir det väl en stor jä-la vägg utanför infarten. Om han kommer innan påsk förstås.

Länk till inlägg
Plogen har inte varit här på två dar, kom väl ca 10-15 cm i natt plus det som kom i måndags så det ser inte så kul ut på gatan utanför. Flera grannar har kört fast och blivit stående och mer snö är ju på g. Tidningen kom med en fyrhjulsdriven sak för en halvtimme sen.

När väl plogen kommer blir det väl en stor jä-la vägg utanför infarten. Om han kommer innan påsk förstås.

Är det lite av upp och nervända världen nu. Ni har kallt som bara den och hur mycket snö som helst. Det väder vi brukar ha.

Här har det förvisso varit kallt, kallare än normalt och snö har vi fått, men ni tar priset i södra halvan.

Såg på TV att det var kaos där nere.

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...