Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu


asson
 Share

Rekommendera Poster

  • 2 weeks later...
11 minuter sedan, ronny säger:

fy farao blåa siffror

Här får du svarta och gråa siffror i stället. :) 1226815360_Skrmavbild2021-11-21kl_18_30_05.thumb.png.5894b7a8d6502e1e3980642d371cb978.png

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

dump.jpg.b99eed7c096c855a349c2746c2d398a6.jpg

 

Det ser ut att bli en kallare och mycket längre vinter än vanligt. 🥶

Vintern är förfärande opraktisk, man vill mest stanna hemma och inne, men det går att klara sig igenom även mentalt genom att se det vackra även då. Men glädjen jag känner den första vårdagen är ojämförbart det bästa med slutet på vintern. Likadant stort sett varje år. Solen som skiner och vinterjackan som börjar bli för varm... 🌞

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.80b2a5e6a1770f4d4c6ec102106a3e3e.png

 

Det verkar som att kylan kommer snart och att december blir vit av snö. Hur länge får vi se, men ljuset den återkastar dagtid är välkommet! ❄️ ^_^ 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Alix säger:

dump.png.80b2a5e6a1770f4d4c6ec102106a3e3e.png

 

Det verkar som att kylan kommer snart och att december blir vit av snö. Hur länge får vi se, men ljuset den återkastar dagtid är välkommet! ❄️ ^_^ 

Ja den depression många lider av motverkas gott av solljus. Opraktisk snö men till nytta också. 👍

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är nog vinter nu. cold.gif
☃️

81506055-E07F-4F12-8F42-7C764D4557E6.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, mikaellq säger:

Ja det är nog vinter nu. cold.gif
☃️

81506055-E07F-4F12-8F42-7C764D4557E6.jpeg

Fram med vinterkläderna 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtminstone 50 mm OM 24 h.

Vinter på riktigt. Bara att stå ut. Brr! cold.gif

 

IMG_8542.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, mikaellq säger:

Åtminstone 50 mm OM 24 h.

Vinter på riktigt. Bara att stå ut. Brr! cold.gif

 

IMG_8542.jpeg

Vad menar appen med 50 mm? Normalt anger man i smält form. Det där skulle bli 50 cm snö i så fall. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Vad menar appen med 50 mm? Normalt anger man i smält form. Det där skulle bli 50 cm snö i så fall. :fundersam:

Bra fråga men kanske svaret är enkelt? Tycker du mängden snö angiven i rinnande form verkar vettigt? 😄
5 cm snö låter både vettigt och sannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Bra fråga men kanske svaret är enkelt? Tycker du mängden snö angiven i rinnande form verkar vettigt? 😄
5 cm snö låter både vettigt och sannolikt.

Ja, men facit finns inte. Kanske är det något annat lands princip som används. Hur gör man i USA, där räknar man kanske inte i smält form? Normalt så översätter man regionalt även vad gäller måttsystem och detta får väl ändå anses höra dit. Sedan gör ju den mindre texten i samma ruta saken än mer obegriplig. ”3 mm förväntas inom 24 timmar”. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Ja, men facit finns inte. Kanske är det något annat lands princip som används. Hur gör man i USA, där räknar man kanske inte i smält form? Normalt så översätter man regionalt även vad gäller måttsystem och detta får väl ändå anses höra dit. Sedan gör ju den mindre texten i samma ruta saken än mer obegriplig. ”3 mm förväntas inom 24 timmar”. :fundersam:

Du är för smart ibland för ditt eget bästa, tänker och analyserar för mycket.
Jag strävar efter dumbommens enkla värld med enkla förklaringar på livets många mysterier.
Det kommer alltså inte mycket snö det närmaste dygnet medan det sedan kommer desto mer. ;) 

☃️

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.91521f5adbaf5c6487f2b72e34b7e47f.png

 

Nu blir det vinter. Kanske det blir som 2009/2010? Jag har i alla fall ”köldsäkrat” lägenheten, justerat friskluftsintag och frånluftsventil. Allt för att hålla värmen. I morgon ska det bli sol och minus tre. 🌞 ❄️

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Allt för att hålla värmen.

Vilken värme? Det blåser in genom alla ventiler och värmen verkar avstängd på elementen.

Eftersom vi bor på bottenvåningen tar alla hyresgäster på våningarna 1-9 sin ”friskluft” från vår lägenhet, öppnar jag balkongdörren blåser orkanvindarna. Pga undertrycket får jag knappt upp dörren. Grannarna ovanför har sina ventiler hermetiskt slutna.

 

burr. Hur ska det bli om det blir kallt?

Redigerad av boevil
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Dessutom sjunker räckvidden drastiskt i kyla = ännu dyrare... :D 

Tacka vet jag cykel, billigast i drift.. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Tacka vet jag cykel, billigast i drift.. 

Går på naturgas. Väldigt miljövänligt.

Tåg & buss går väldigt bra det med, speciellt nu med Zon C och min iPhone som gör det snabbt & busenkelt att köpa biljett.

🚉

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

RÖD varning för snöoväder på onsdag och tordag. Spännande! :) 

Milt här hos mig. Tur man inte behöver åka någonstans då. 👍

 

Skärmavbild 2021-11-29 kl. 21.27.37.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...