Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu


asson
 Share

Rekommendera Poster

Snön är kvar, fortfarande minusgrader och fläckvis halka. Funderar som bäst om jag ska våga bege mig ut ikväll eller om latmasken får råda och jag stannar hemma i värmen. :fundersam:

 

04143C16-445E-440A-A7FB-626B7C4F5FD8.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Det hade varit helt okej om vädergudarna kunde bestämma sig...

Samma väder året om? :fundersam: 

 

På förra jobbat hade vi ett lokalkontor i Singapore, där det sedan 15 år arbetade en engelsman. Varje gång man ringde så ville han prata väder, för han längtade så mycket efter årstider. Där var det runt 30 grader precis hela tiden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Telly82 säger:

Samma väder året om? :fundersam: 

 

På förra jobbat hade vi ett lokalkontor i Singapore, där det sedan 15 år arbetade en engelsman. Varje gång man ringde så ville han prata väder, för han längtade så mycket efter årstider. Där var det runt 30 grader precis hela tiden.

De har väl svalkande monsun där nere ibland? Alltså ungefär 1,5 årstider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Helt okej med samma väder året om, bara det håller sig mellan 25 och 30 grader plus.

Då vore det ju helt omöjligt (för mig) att få något vettigt gjort utomhus. Orkar varken gå eller cykla någon längre sträcka. Klippa gräs eller reparera huset är också omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte speciellt halt här och droppar sakta från hustaken. :jultomte:

 

1E2C6425-8593-46DE-8655-E400B5C44EC1.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har blivit grönt ute och en mer höstlik känsla återfunnit sig. Skönt.

 

IMG_3888.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det var väl ändå att ta i? Grått, snarare.

Grått på himlen, grönt på gräsmattan. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag hörde årets första åska i natt (i Småland). Samtidigt kom några vindbyar så det knakade i huset.

 

Nu är det lugnt, klart, ett par minusgrader och några förskrämda snöflingor på marken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag hörde årets första åska i natt (i Småland). Samtidigt kom några vindbyar så det knakade i huset.

 

Nu är det lugnt, klart, ett par minusgrader och några förskrämda snöflingor på marken.

Ingen åska, men förfärlig blåst och horisontellt ösregn på fönstret när jag skulle somna. Nu på morgonen är det som bortblåst. Ett par plusgrader och klar himmel. När jag gick till sängs igår var vädret likadant som nu, något mildare, så mellanspelet av oväder känns lite surrealistiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att snöeländet smälter bort imorgon 

 

F7E2BC3A-B469-4287-A233-42D38A707D4B.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snö? Oj. Här kom några flingor i eftermiddags. Sedan blev det regn. Jag har sett lite hagel på marken här och var. Det var ett oväder i förrgår natt, och sedan blev det kallt. Så det låg kvar lite.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Snö? Oj. Här kom några flingor i eftermiddags. Sedan blev det regn. Jag har sett lite hagel på marken här och var. Det var ett oväder i förrgår natt, och sedan blev det kallt. Så det låg kvar lite.

Nästan precis samma här några mil norrut. Fast regnet förintade all snö. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, mikaellq säger:

Nästan precis samma här några mil norrut. Fast regnet förintade all snö. :ThumbsUp:

Ja, nu är det blött.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Alix säger:

Ja, nu är det blött.

Jag upplever det som mycket skönt. Jag mår bra av den milda vintern. Det får regna hur mycket det vill. :) ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag upplever det som mycket skönt. Jag mår bra av den milda vintern. Det får regna hur mycket det vill. :) ?

Jag är lite kluven. Det blir så mörkt. Å andra sidan slipper man halkan. Ifjol halkade jag på en isfläck och har då och då känningar fortfarande av ett uttänjt ledband i foten. Hmm, ja, mörkt och blött får det bli. Jag har ju ändå förmånen att få vara ute när det är ljust när jag vill. En bra grej med sjukpension. ^_^ 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Milt klimat mellan de två största sjöarna. Bara fredagen som blir kyligare och med risk för snö. Men det försvinner väl snabbt. 

 

9C8DD3C7-417A-48BD-B458-ABA034209CC7.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måttlig till frisk vind mittemellan de två största sjöarna. Kuling en bit ut i havet, Atlanten. Grönt och mycket milt ute, nästan så att vårkänslor infinner sig. :D 

 

06DA620B-465E-40F4-8A29-81587F2E1B67.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...