Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En fråga om Toast 7 - Bränning


zhester

Rekommendera Poster

TJA

 

Skaffade just Toast 7, funkar bra antar jag, förutom att mina filmer blir i sämre kvalitet på dvd'n än vad dom är på datan.

 

Jag tog inställningen DVD - Video, och sedan drog jag in min film i "rutan", och sedan tröck på den röda knappen.

 

Allt gick bra, filmen går att kolla på, men jag är inte helt nöjd med kvaliteten.

 

Gör jag fel eller har ni några tips?

 

Peace out och tack för svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det för videofil du brände? ("AVI" eller "MOV" räcker inte som svar!)

Hur lång speltid hade den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danne Vendel

...och som komplement till Telly82:s frågor:

 

1. Det heter inte "datan" utan "datorn". ;)

2. Var spelade du upp din nybrända DVD? I datorn ( ;) ) eller på en TV via en DVD-spelare?

3. Hur stor (i mb) var filmen från början?

4. Hur stor (imb eller gb) blev filmen i DVD-format?

 

I princip så är det så här:

 

Om du har en vanlig spelfilm på 6-700 mb eller vad dom brukar vara, och konverterar till DVD (alltså med en video_ts och en audio_ts folder osv) så är det i stort sett omöjligt att få samma goda resultat om du inte bränner på double layer för att få max kvalité - och knappt ens då.

 

Jag tror alltså inte det handlar om Toast alls, utan om ett universellt faktum, oavsett vilket brännaprogram du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det heter inte "datan" utan "datorn". ;)

2. Var spelade du upp din nybrända DVD? I datorn ( ;) ) eller på en TV via en DVD-spelare?

3. Hur stor (i mb) var filmen från början?

4. Hur stor (imb eller gb) blev filmen i DVD-format?

 

haha okej, filen på DATORN var 689 mb (689,6 faktiskt).

Jag spelade upp filmen på min xbox360..

Hur stor filmen blev efteråt har jag inte den blekaste. Jag är ny på att bränna filmer, som du kanske förstår .. :P

 

Men om jag förstått det här rätt, så är det i princip omöjligt att få samma kvalitet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmer som har varit i komprimerade format ex Avi har oftast sämre kvalitet när dom "bränns" till en öppen dvd, brukar rekomendara Divx formatet om man kan använda det på dvdspelaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...