Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta användare utan att logga ut


Mulle

Rekommendera Poster

Jag hittar inte var man loggar ut, verka pinsamt att inte hitta en son simpel sak. På bilderna ska man göra de i högra hörnet, men de finns inget sånt kommando där. Var hittar jag instälningar för sånt???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde finnas en aktiveringsinställning för Fast User Switching i typ Systeminställningar -> Konton.

 

Man kan logga ut på normalt sätt i Applemenyn -> Logga ut (Äpple-skift-Q).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"kubsnurren" får du bara om du switchar direkt från menyn i Finder eller loggar in på ett konto som redan är "inloggat". Dock om du har snabb dator kan jag tänka mig att de inte blir mkt "kubsnurrande" ;) på min iBook ser man den men på G4an hinner jag typ aldrig se den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta de nu, var jag som missat nåt i användarinställningar. Men kubsnurren fungerar inte?

Vad har du för klockfrekvens och grafikkort på din burk? På ett seminarium som jag var på alldeles nyligen beträffande Panther sa föreläsaren att om man har en dator med klockfrekvens under 600 MHz så stängs sådana funktioner (som kubeffekten) av pga prestandaskäl. Men såvitt jag vet så är det grafikkortet som hanterar Quartz Extreme och då borde prestandan mest bero på grafikkortet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kubsnurren ska fungera måste man ha ett grafikkort som stöder Quartz Extreme. Det tror jag är alla grafikkort med mer än 16 MB VRAM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kräver ett agp kort, men man kan också installera PCI extreme så får man det att fungera på ett PCI kort med 32 MB.

 

Jag ser den med min 8600 med ett G3/450 kort och ett ati 7000 radeon kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du nämnde PCI extreme, var hittar jag de? Har en G4 400 PCI med 16 Mb i grafikminne. Så man kan få de att fungera då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"kubsnurren" får du bara om du switchar direkt från menyn i Finder eller loggar in på ett konto som redan är "inloggat". Dock om du har snabb dator kan jag tänka mig att de inte blir mkt "kubsnurrande" ;) på min iBook ser man den men på G4an hinner jag typ aldrig se den :)

Rackarns snabb G4 du måste ha. På min 2x2 G5:a ser jag "kuben" tydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mulle jag tror att PCI extreme kräver 32 MB, men det finns ett sätt att komma runt det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"kubsnurren" får du bara om du switchar direkt från menyn i Finder eller loggar in på ett konto som redan är "inloggat". Dock om du har snabb dator kan jag tänka mig att de inte blir mkt "kubsnurrande" ;) på min iBook ser man den men på G4an hinner jag typ aldrig se den :)

Rackarns snabb G4 du måste ha. På min 2x2 G5:a ser jag "kuben" tydligt.

Ja jag trodde att "den snurrande kuben" var själva grejen med Fast User Switching, med Apple:s fingertoppskänsla för originalitet och stil. Att den knappt skulle synas om man har en alltför snabb dator (typ G4 +) låter skumt. Om det inte jämt syns, vad är det då för mening med att bygga en sådan funktion?

 

:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"kubsnurren" får du bara om du switchar direkt från menyn i Finder eller loggar in på ett konto som redan är "inloggat". Dock om du har snabb dator kan jag tänka mig att de inte blir mkt "kubsnurrande" ;) på min iBook ser man den men på G4an hinner jag typ aldrig se den :)

Rackarns snabb G4 du måste ha. På min 2x2 G5:a ser jag "kuben" tydligt.

Ja de är jäkligt snabb ;) Nej men seriöst jämfört med min iBook så hinner jag knappt se den faktiskt.

 

Men det är nog skillnad på hur mtk man hinner se den om man växlar direkt från finder eller går in på ett redan inloggat konto direkt från login pane.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"kubsnurren" får du bara om du switchar direkt från menyn i Finder eller loggar in på ett konto som redan är "inloggat". Dock om du har snabb dator kan jag tänka mig att de inte blir mkt "kubsnurrande" ;) på min iBook ser man den men på G4an hinner jag typ aldrig se den :)

Rackarns snabb G4 du måste ha. På min 2x2 G5:a ser jag "kuben" tydligt.

Ja jag trodde att "den snurrande kuben" var själva grejen med Fast User Switching, med Apple:s fingertoppskänsla för originalitet och stil. Att den knappt skulle synas om man har en alltför snabb dator (typ G4 +) låter skumt. Om det inte jämt syns, vad är det då för mening med att bygga en sådan funktion?

 

:blink:

Meningen med Fast User Switching är ju att kunna logga in som en annan användare bara genom att välja ett annat menyalternativ och att man när som helst kan byta mellan användarna och alla program

mm som användaren hade öppnat, innan man växlade till en annan användare, finns kvar som man lämnade det. Man behöver alltså inte avsluta och stänga alla program och dokument mm, logga ut och sen logga in som den nya användaren. Det är bara att klicka i Användarmenyn.

 

Kubsnurren är bara en häftig effekt som finns för att det ska se häftigt ut när man byter användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"kubsnurren" får du bara om du switchar direkt från menyn i Finder eller loggar in på ett konto som redan är "inloggat". Dock om du har snabb dator kan jag tänka mig att de inte blir mkt "kubsnurrande" ;) på min iBook ser man den men på G4an hinner jag typ aldrig se den :)

Rackarns snabb G4 du måste ha. På min 2x2 G5:a ser jag "kuben" tydligt.

Ja jag trodde att "den snurrande kuben" var själva grejen med Fast User Switching, med Apple:s fingertoppskänsla för originalitet och stil. Att den knappt skulle synas om man har en alltför snabb dator (typ G4 +) låter skumt. Om det inte jämt syns, vad är det då för mening med att bygga en sådan funktion?

 

:blink:

Meningen med Fast User Switching är ju att kunna logga in som en annan användare bara genom att välja ett annat menyalternativ och att man när som helst kan byta mellan användarna och alla program

mm som användaren hade öppnat, innan man växlade till en annan användare, finns kvar som man lämnade det. Man behöver alltså inte avsluta och stänga alla program och dokument mm, logga ut och sen logga in som den nya användaren. Det är bara att klicka i Användarmenyn.

 

Kubsnurren är bara en häftig effekt som finns för att det ska se häftigt ut när man byter användare.

Rajje, jag vet vad Fast User Switching är till för. Den fundering som jag släppte lös var varför man har en cool funktion som en snurrande kub om ingen med en tillräckligt snabb maskin inte kan se den. Lite slöseri med resurser på Apple i så fall. Det speciella med Fast User Switching är ju effekten.

 

Hänvisar till kommentarerna gjorda av andra medlemmar.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte kuben att fungera, har provat att installera med costome install, o då e de rätt inställningar 16 mb i grafikkortet. Borde funka tycker man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte kuben att fungera, har provat att installera med costome install, o då e de rätt inställningar 16 mb i grafikkortet. Borde funka tycker man.

ja om ditt grafikkort sitter i en AGP port ja inte annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"kubsnurren" får du bara om du switchar direkt från menyn i Finder eller loggar in på ett konto som redan är "inloggat". Dock om du har snabb dator kan jag tänka mig att de inte blir mkt "kubsnurrande" ;) på min iBook ser man den men på G4an hinner jag typ aldrig se den :)

Rackarns snabb G4 du måste ha. På min 2x2 G5:a ser jag "kuben" tydligt.

Varför ????!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...