Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Utskriftsproblem med nätverksskrivare


hinken

Rekommendera Poster

Jag skulle behöva lite hjälp med en G3 i hemmanätverket som inte vill skriva ut till en Epson 740 som sitter på en annan dator i nätverket. Samtliga datorer kör version 10.2.8 och jag har nyss kört Print Center Repair som talade om att det fattades en fil "page_log" som skall ligga under private/var/log/cups/ och PCR antydde att systemet behövde installeras om.

Den saknade filen ligger på den andra datorn (med skrivaren) men jag kan inte kopiera över den till G3:an eftersom jag inte får lov att ändra i cups-mappen.

 

Finns det något sätt att fixa problemet utan att installlera om systemet? Jag är totalt okunnig om terminalhantering o.dyl så om någon kan svara på detta med tryck si, tryck så i terminalen så måste jag be om en detaljerad beskrivning.

 

Tack på förhand!

 

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga, men du har väl slagit på skrivardelning, enbart på den dator som skrivaren är kopplad till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, och detta är ett nytt problem, det funkade jättefint fram till häromdagen. Det finns ännu en dator i nätverket och från den funkar det fint.

 

Problemet är antagligen det som jag beskrev i inlägget så frågan kvarstår hur jag skall få dit filen utan ominstallation.

 

 

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...