Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone och iPod Hi-Fi


Dragonilm

Rekommendera Poster

Gäst micke_nkpg
Men det är en avsevärd skillnad på vad en portabel spelare kan jämfört med en hemmastereo.

Om vi håller oss till portabla spelare som tillverkas idag, vilken föredrar du?

Alla portabla spelare har lika dåligt ljud i mina öron. Kan kanske bero på att jag är en utpräglad Hi-Fi "nörd".

Är en sådan som köper bilstereo för 120´000 och hemstereo för mera. Då blir portabla spelare väldigt dåliga i allmänhet. T.ex skulle jag vilja att iPode , iPhone skulle levereras med bättre hörlurar än vad som idag göres.

 

Allt beror på var du har för referenser. Signalkällan är det absolut viktigaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar
T.ex skulle jag vilja att iPode , iPhone skulle levereras med bättre hörlurar än vad som idag göres.

Jo, bättre lurar borde följa med.

Allt beror på var du har för referenser. Signalkällan är det absolut viktigaste.

Instämmer här också.

Men har jag att välja på att inte alls ha musik med mig eller ha en iPod men musik till något sämre kvalitet än hemma så väljer jag iPoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja höra iPod Hi-Fi uppfylla samma krav som McIntosh hemmastereo gör. För det är Hi-Fi i rätt mening. MP3 kommer aldrig kunna klassas som varken Hi-Fi eller välljud i någon mening.

 

iPod är en sketen överhypad mp3-spelare med usel ljudkvalitet.

 

Mohahahahahahaha

Bugar och bockar!!

Kunde inte säga det bättre själv..!!!!

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste man ha musik med sig överallt? Kan inte öronen få vila?

Det blir ju så mycket skönare och lättare att verkligen njuta av musiken när öronen är utvilade, Det blir dom inte med musik i öronen en hel dag.

nu för tiden hör folk bara på musik ingen bryr sig om vad dom hör på längre utan bara det är nån hit så är det bra.

Nä folk lyssnar alldedes för lite på musik nu förtiden..

 

slutligen ipod är INTE hifi

 

BASTA

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker nog att det här har gått så off topic det kan bli... starta en egen tråd och diskutera det där!

 

förresten kan man spela cd's och lp's i "iPod Hi-Fi"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som stolt iPod Hi-Fi-ägare och en (förhoppningsvis) framtida iPhone-ägare så går jag i funderingens tankegångar: eftersom iPhone har en universiell, 30-pin-iPod-kontakt så borde den väl, rimligtvis, gå att använda i en iPod Hi-Fi-anläggning? Är det någon som hört eller vet något om detta? iPhones jätteskärm borde ju vara guld i fullskärmsläge för albumcovers!

 

/Peter

 

Nej den funkar inte med iPod Hifi. iaf inte om man använder den via dockkontakten. Funkar fint om man kör från hörlursuttaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vilken firmware du har på din iPhone men enligt TUAW så har den nya uppdateringen (1.0.1) gjort så att den ska fungera i högtalare ursprungligen gjorda för iPoden.

But even though they might not be fantastic, earth-shattering enhancements, they still, as Mossberg points out: "make the iPhone nicer to use." Some of the "secret" features found by Mossberg include the capability of having 50 favorite numbers in the phone application instead of the previous 20, the option to BCC yourself in the mail application instead of just CC, and the ability to now play music through previously incompatible car adapters and speakers originally designed specifically for the iPod.

Källa: Walt Mossberg's Got a Secret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vilken firmware du har på din iPhone men enligt TUAW så har den nya uppdateringen (1.0.1) gjort så att den ska fungera i högtalare ursprungligen gjorda för iPoden.

 

Källa: Walt Mossberg's Got a Secret

 

Okej får uppdatera när jag vet med säkerhet att hacken fungerar, alternativt om det kommer nya hacks till 1.0.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Till er som tycker att iPod är eller inte är Hifi:

 

Diskussionen är helt meningslös om man inte specar VILKEN iPod-modell och VILKET filformat man använder.

 

Jämför man t ex Apple Lossless musikformat med mp3 96kbit/s så är det väldigt stor skillnad i upplevt kvalitet.

 

På samma sätt påverkar även den specifika iPoden-modellens hårdvara och mjukvara avkodningens kvalitet. Även annat än avkodningen kan påverka, t ex kan olika kretsar ge olika mycket brus, distorsion etc.

 

Alltså: Om någon skulle tycka att iPod nano (aluminium) med Apple Lossless-kodat musikmaterial är/inte är Hifi så kanske det är lite lättare att nå konsensus gällande ljudkvaliteten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...