Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har ni gått över till Safari 3 (betan)?


mjg

Rekommendera Poster

Jag har tröttnat på Safaris brutala ram- och processorövertag. Skrämmane usel kod i detta program...och jag hoppas verkligen att trean är av annan kaliber. Så - jag har betan liggande på skrivbordet - redo att installeras...bara några dubbelklick saknas...

 

Ni som redan gått över till trean sen en tid - hur har ni det? Flyter det på bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Jag har kört betan sedan den kom, och visst är den snabbare. Den har aldrig strulat för mig.

 

Se bara till ha den uppdaterade versionen för den känns lite stabilare ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Har kört den sedan den kom..vad är bättre egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört den sedan den kom..vad är bättre egentligen?

Beror vad man är ute efter tror jag. Vill man ha en komplex browser med överjävligt smarta, andvändbara funktioner som effektiviserar surfaren, då väljer man inte Safari.

Gillar fortfarande Opera idag som förr.

Tillomed ie7 har gått förbi Safari tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Enda jag vet som var bra, för mig, och andra hästtippare, var att ATG:s sida nu fungerar med Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också använt trean sen den kom och jag tycker den fungerar bra. Men jag tyckte den gamla fungerade bra också, egentligen märker jag ingen skillnad mellan den nya och den gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör fortfarande på 2.0.4, för att jag inte orkar starta om datorn (vilket man måste enligt installeraren).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch
Kör fortfarande på 2.0.4, för att jag inte orkar starta om datorn (vilket man måste enligt installeraren).

 

Jag har provat Safari-betan, men vill vänta tills den kommer på något annat språk än engelska. Orkar du inte starta om? Då kan du ju aldrig få säkerhetsuppdateringar av systemet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Då kan du ju aldrig få säkerhetsuppdateringar av systemet!

 

Nej det kan jag inte, men det är ju inte mer än 44 dar sen jag installerade om datorn, så den är nästan fullt uppdaterad! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det är bara dumt att inte starta om datorn minst en gång i veckan, ser ingen fördelar med att ha lång uptime

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss installerat den och än så länge verkar den var stabil och bra.

Hoppas att så blir, eftersom Safari 2.0.4 ville ha pension och slippa

vara i tjänst längre,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

nej jag använder aldrig betor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat Safari-betan, men vill vänta tills den kommer på något annat språk än engelska. Orkar du inte starta om? Då kan du ju aldrig få säkerhetsuppdateringar av systemet!

 

Det följer ju med en avinstallerare så du kan nog börja använda den nya betan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari trean är äckligt snabb om jag får uttala mig så, minneshanteringen är också fixad. Förr kunde Safari tvåan suga åt sig hundratals mb efter besökt en drös med adresser, nu håller den sig runt 150mb. Mycket bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör 3an. Mest för den är snabbare än 2an. Inga problem alls. Saft finns för denna nu med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... pdf läsningen är också fixad om man tar hem senaste acrobat reader också

tror jag skrev om det i en annan tråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eventuellt har jag hittat något som kan vara en bug i Safari 3:an.

 

När jag använder Dashboard som kräver att Safari används, så öppnas det i nytt fönster, vilket sedan inte går att stänga utan att avsluta Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dnordstrom

Yes, jag har installerat 3:an. Flyter på lika fint som förut. Gillar att man numera kan flytta runt tabbarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input. Jag har nu installerat och gått över till Safari 3. So far nema problema. Det ska bli spännande och se om Apple äntligen löst problemet med minneshanteringen och att tidigare hanterade sidor - med t.ex. flash - "fastnar" som en sjuk kraftätande loop i processorn. Jag hoppas det - ty i övrigt så slår Safari allt...så ren, så skön, så klok...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Märkte en märkbar förbättring av uppstarten på Safari 3b efter att ha låtit Onyx rensa bort Bokmärkessymbolerna. Var ett bra tag sedan jag gjorde det vad jag kan minnas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... pdf läsningen är också fixad om man tar hem senaste acrobat reader också

tror jag skrev om det i en annan tråd

 

Orkar inte leta efter en annan tråd, det finns alltså en ny reader?

För det är just det som är problemet, Safari 3 funkar kanon men stupar inför .pdf-filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

8.1.0 är senaste Adobe Reader

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8.1.0 är senaste Adobe Reader

 

Jag hämtade Readern på Adobes hemsida, och vad jag får är en svensk 8.0.0! Har släng plister och pluggar, men likförb... är det 8.0.0 enl visa info, och Safari dyker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kollat här

 

post-113-1183928442_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade Readern på Adobes hemsida, och vad jag får är en svensk 8.0.0! Har släng plister och pluggar, men likförb... är det 8.0.0 enl visa info, och Safari dyker

8.0.2 fungerar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...