Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Heja Telia!


Priest

Rekommendera Poster

Jag fick ett brev av Telia för en dryg vecka sen där de bekräftade uppsägningen av mitt bredband. Problemet var bara att jag inte sagt upp mitt bredband så jag ringde givetvis till deras kundtjänst. Då berättar hon att de ska koppla in mig igen och att det tar åtta arbetsdagar. Lite sur accepterar jag det faktum att jag kommer vara utan bredband in nästan två veckor bara för att Telia klantar sig. Igår ringer hon igen och meddelar att de tyvärr inte kan koplla in mig igen eftersom det är fullt (!!!) i telestationen! :chockadskeptisk:

 

Och här sitter jag med mitt 56k och får så göra tills jag flyttar i höst... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du, kräv ett mobilt bredband eller liknande! Telia är fan störda... Vi har haft massa problem med dem åsså... Vi köpte en kampanj dom hade där det ingick två usbstickor för trådlöst nät. Vi fick en så vi ringde upp åsså skickade dem en till som dom tog betalt för! så vi ingde upp å då sa dem att dom skulle dra av priset på våran räkning, detta var 5 månader sedan vi väntar fortfarande på att dom ska dra av...

 

Men åter till dej, kräv att dom får ge dej ett annat allternativ! Du har ju inte gjort nått fel, kontakta Konsumentombudsmannen, får du honom i ryggen brukar företag vika sig fort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia är ett farligt företag. Som gammalt monopolföretag tror dom ibland att dom kan välja och bestämma som en myndighet. Jag undviker alltid Telia så långt det bara är möjligt. Välj ett annat bolag för ditt bredband (bäst är det förstås om det går över tv-uttaget, då slipper du helt att blanda in televerket).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Ja där fick du för... ... ... tja nått måste du gjort nån på telia. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

instämmer, Telia är att undvika. Förutom att de tar överpriser så är det ingen vidare service heller. Enda anledningen nånsin till att jag skulle välja Telia är om jag flyttade till nåt ställe där ingen annan operatör har bra täckning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Påminner om något jag såg i Plus..det var en som hade vilande abonnemang på sommarstugan, så snodde Telia hans linje och gav till grannen, sedan var det fullt i stationen.

 

Ring Plus..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sur accepterar jag det

 

Hur fan kan du acceptera att ett företag gör så?

Hade Telia accepterat att du enligt digsjälv sagt upp internet och därför inte ska betala månadsavgiften? Eh, NEJ. Inkasso är vad som hade skett.

 

Kräv istället ordentligt med kompensation och hädanefter var inte en sådan mes som bara accepterar att bli påsatt bakifrån av företagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kan du acceptera att ett företag gör så?

Hade Telia accepterat att du enligt digsjälv sagt upp internet och därför inte ska betala månadsavgiften? Eh, NEJ. Inkasso är vad som hade skett.

 

Kräv istället ordentligt med kompensation och hädanefter var inte en sådan mes som bara accepterar att bli påsatt bakifrån av företagen.

Oj här var det hårda ord ;-)

 

Ja, när man råkar ut för sånt här bör man byta företag och kräva någon form av kompensation från företaget. Dessvärre tror jag att det är ett hopplöst företag eftersom Telia inte bryr sig det minsta om sina kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Hjälper inte att byta företag om telefonstationen är full.

(Enda är att anmäla att andra säger upp sina abonnemang, precis som någon gjort i ditt fall.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper inte att byta företag om telefonstationen är full.

(Enda är att anmäla att andra säger upp sina abonnemang, precis som någon gjort i ditt fall.)

Kabel som sagt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia i ett nötskal. Någon nämnde något om ett gammalt monopol, och det är precis vad det är! Har flera skräckhistorier om Telia. Kommer ALDRIG anlita Telia igen. Då är jag hellre utan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något är lurt med det här. Du har ju minst tre månaders uppsägningstid, väl? Och ändå rycker de bredbandet på en gång? Det stämmer INTE. De drar en vals för dig. Kräv korrekta uppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag bytte till Bredbandsbolaget var de där telia och kopplade bort min lina!!!!

Jag tror att jag strulade en vecka med bredbandsbolaget innan detta upptäcktes av en smart tekniker på teleitel.

Jag fick en liten kompensation från bredbandsbolaget. Men jag hoppas att de fakturerade telia för deras kostnader :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har flera skräckhistorier om Telia.

Vandringssägner eller självupplevt? (Och även vandringssägner har en tendens att hamna i tidningar och på hemsidor).

 

Själv har jag inga problem med Telia. Å andra sidan har jag inte flyttat eller bytt bolag, bara uppgraderat hastigheten en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vandringssägner eller självupplevt? (Och även vandringssägner har en tendens att hamna i tidningar och på hemsidor).

Självupplevt samt vänner som upplevt:

* En vän som bor en bra bit ut på landet kunde endast få WiFi med Telia. Dom skickade en USB-pinne som skulle fungera jättebra i Windows och som den även gjorde. När han sedan uppgraderade till Vista slutade den fungera. Han ringde Telia och då stödjer inte deras USB-pinne Vista, vilket dom inte nämnt och inte kunde åtgärda

 

* Jag skaffade Telia ADSL 0,5 mbit tidigt, precis när det kommit. Fungerade bra, men ville, efter ett tag uppgradera till 8 mbit. Tog 30 minuter att uppgradera, sen fungerade det aldrig som det skulle igen. Hastigheten gick upp och ner, från 8 mbit till 0,1 mbit ungf, med 5 min mellanrum. Fungerade aldrig som det skulle igen, även efter timmar av supportsamtal. Skaffade därefter BBB 24 mbit, och har fungerat klockrent sedan dess (ca 5-6 år)

 

* En granne här i Tylösand/Halmstad som just byggt nytt hus. Enligt Telia skulle deras telefon kopplas in dagarna efter att huset var klart. Det tog ca 3 månader innan telefonen fungerade, vilket i sin tur krävde i stort sett dagliga samtal till Telia, som då skjöt på tiden då telefonen skulle vara inkopplad. En lina som dom haft i flera år, som enbart skulle kopplas in.

 

Det räcker gott för mig för att jag aldrig skall anlita Telia igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia i ett nötskal. Någon nämnde något om ett gammalt monopol, och det är precis vad det är! Har flera skräckhistorier om Telia. Kommer ALDRIG anlita Telia igen. Då är jag hellre utan!

 

Varför skulle Telia vara ett monopol för att de, precis som alla andra företag, gör fel. Det 'Priest' råkat ut för med sitt bredband är olyckligt, det finns alltid något klantarsle där ute som inte kan sköta sitt jobb. Jag råkade ut för samma sak med TDC, så som sagt.. alla klantar sig på ett eller annat sätt.. allt handlar om vem som klantar sig minst och vad man gör för att fixa problemen..

 

Edit: stavfel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre Telia än Telenor/Bredbandsbolaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre Telia än Telenor/Bredbandsbolaget.

Jag har Telenor/BBB för mobilen och även bredband och jag tycker det fungerar utmärkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle Telia vara ett monopol för att de, precis som alla andra företag, gör fel. Det 'Priest' råkat ut för med sitt bredband är olyckligt, det finns alltid något klantarsle där ute som inte kan sköta sitt jobb. Jag råkade ut för samma sak med TDC, så som sagt.. alla klantar sig på ett eller annat sätt.. allt handlar om vem som klantar sig minst och vad man gör för att fixa problemen..
Telia är ett fd monopolföretag – televerket. De har fortfarande monopol på kopparnätet. Telia har inte förändrats tillräckligt för att man ska kunna säga att de är renodlat kund-, behov- och konkurrensstyrt företag. De lever till stor del på en bred kundbas som inte prioriterar pris eller service – utan bara stannar kvar för att de alltid "haft telefon hos televerket".

 

Före detta monopolföretag är generellt sämre på kundservice eftersom det aldrig varit någon prioritet, de levererar inte lösningar som efterfrågas utan lösningar de tycker är bra utan hänsyn till kunders önskemål.

 

allt handlar om vem som klantar sig minst och vad man gör för att fixa problemen..
Just det är poängen, en hel del personer vittnar om att Telia klantar sig en hel del och visar ett fullkomligt ointresse för att lösa problemen, hjälpa sina kunder eller förbättra sina rutiner. Grundinställningen är att det är fel på kunden - inte på företagets tjänster.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia är ett fd monopolföretag – televerket. De har fortfarande monopol på kopparnätet. Telia har inte förändrats tillräckligt för att man ska kunna säga att de är renodlat kund-, behov- och konkurrensstyrt företag. De lever till stor del på en bred kundbas som inte prioriterar pris eller service – utan bara stannar kvar för att de alltid "haft telefon hos televerket".

Du är ute och cyklar grabben.

 

För det första så har TeliaSonera inget monopol på kopparnätet (accessnätet) och de har de heller aldrig haft! Televerket byggde accesnätet som finansierades med intäkter från kunderna. Att televerket hade monopol är ett påstående som växt fram för att televerket var en del av staten. Grejjen är den att televerket var ett så kallat affärsverk och för sådan verksamhet gällde andra regler än för övrig verksamhet.

 

Före detta monopolföretag är generellt sämre på kundservice eftersom det aldrig varit någon prioritet, de levererar inte lösningar som efterfrågas utan lösningar de tycker är bra utan hänsyn till kunders önskemål.

Va?! inser du vad du skriver? Att ett företag skulle lansera tjänster utan underlag för om det finns kunder för de är ett banalt påstående. Hela grejjen handlar om att erbjuda tjänster som kunder är intresserad av. Det finns inte en enda tjänst som andra operatörer erbjuder som inte finns i telias tjänsteutbud...

 

Just det är poängen, en hel del personer vittnar om att Telia klantar sig en hel del och visar ett fullkomligt ointresse för att lösa problemen, hjälpa sina kunder eller förbättra sina rutiner. Grundinställningen är att det är fel på kunden - inte på företagets tjänster.

Det höjs alltid på ögonbrunen så fort Telia klantar sig just för att televerket en gång i tiden var en statlig verksamhet... Andra operatörer är heller inte sena med att skylla sina egna misstag på Telia.

 

Sedan är inte Telia perfekt, det finns en massa att jobba på, men sett till konkurrenterna ligger Telia väldigt bra till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, visst. Staten förbjöd utbyggnaden av privat nätverk i början av 1900-talet för att vara snälla. Visst Televerket var inget monopol ens på 70-talet när det till och med ägde telefonerna och inte lät någon annan göra det.

 

Vem som helst kan inte starta televerk… Att ett företag äger hela distributionsnätverket för en vara kan inte ses som något annat än ett de fakto monopol. Sen kan du säga vad du vill.

 

Visst Telia är ett sött litet lamm som bara gör sitt bästa för att alla ska få det bästa. Som alla statliga myndigheter och statliga monopolföretag. De vill bara väl. Kollektivjorbbruk är bäst eftersom det arbetande folket får bära arbetets frukter.

 

Jobbar du för telia eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, visst. Staten förbjöd utbyggnaden av privat nätverk i början av 1900-talet för att vara snälla. Visst Televerket var inget monopol ens på 70-talet när det till och med ägde telefonerna och inte lät någon annan göra det.

Nej precis, vem som helst kan inte starta televerk men vemsomhelst har möjligheten att göra det…Däremot kan inte vemsomhelst starta upp ett systembolag...Bristande intresse av konkurrenter är knappast ett kriterium för att påstå att TeliaSonera har monopol.

Visst Telia är ett sött litet lamm som bara gör sitt bästa för att alla ska få det bästa. Som alla statliga myndigheter och statliga monopolföretag. De vill bara väl. Kollektivjorbbruk är bäst eftersom det arbetande folket får bära arbetets frukter.

 

Jobbar du för telia eller?

Du har visst hängt upp dig på monopolbiten va?... Jo jag jobbar för Telia, hade annars inte brytt mig om att kommentera dina felaktiga påståenden.

 

Jag har aldrig påstått att Telia är perfekt men eftersom jag jobbar på företaget vet jag hur verkligheten ser ut och hur den har sett ut. Telia har stora brister, men knappast några i tjänsteutbudet. Kundtjänsten är något som Telia måste jobba med. Men återigen är allting relativt. Mina egna erfarenheter av Telias kundtjänst är i vissa fall negativa och i andra positiva. Likaså när det gäller Telenor/Vodafone, 3, TDC, Tele2 osv...

 

Jag vill med mina inlägg visa att det finns en baksida på myntet och att folk ska kunna bilda sig en egen uppfattning med korrekta uppgifter om hur saker och ting verkligen är, något som inte du lyckats med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha lämnat Telia har jag både för mobil, telefon och bredband haft olika operatörer. Efter en massa strul har jag nu återgått till Telia, och nu lever jag ett strulfritt liv, något dyrare än konkurrenterna, men viktigast av allt, strulfritt.

Bra service, snabba åtgärder förhållandevis, trevlig, men som för alla okunnig support, kort väntetid jämförslsevis.

Telia :yeahbaby::storkram::rockapa::cake:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej precis, vem som helst kan inte starta televerk men vemsomhelst har möjligheten att göra det…Däremot kan inte vemsomhelst starta upp ett systembolag...Bristande intresse av konkurrenter är knappast ett kriterium för att påstå att TeliaSonera har monopol.
Innan konkurrens tilläts på telemarknade var samtalskostnaden hutlöst hög. Det är dags att även nätet som Telia byggt upp under sin monopolställning säljs ut eller återförstatligas - det vore inte mer är rättvist så att alla företag kan konkurrera på samma villkor. Varför skulle något företag ha intresse av att bygga upp ett parallellt nät till enorma kostnader som en av spelarna (Telia) har kunnat bygga upp i skyddad verkstad??
Du har visst hängt upp dig på monopolbiten va?... Jo jag jobbar för Telia, hade annars inte brytt mig om att kommentera dina felaktiga påståenden.
Nej, jag har alltid stört mig på att Telia och Televerket tagit ut överpriser och haft dålig service (det är min bestämda uppfattning och erfarenhet). Ett vuxet företag skulle ha tagit till sig av kritiken.
Jag vill med mina inlägg visa att det finns en baksida på myntet och att folk ska kunna bilda sig en egen uppfattning med korrekta uppgifter om hur saker och ting verkligen är, något som inte du lyckats med.
Jag antar att du menar att jag inte lyckats med bilda mig en egen uppfattning för att jag är negativ till servicen och utbudet (mycket värre förr, bättre nu). Din inställning är typiskt för Telias arrogans och intresse för sina kunder - jag har fel inte Telia tydligen!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...