Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Videostöd


frosse

Rekommendera Poster

Jag har tänkt lite på det här med videostödet i iPhone, eller aa, videostödet som inte finns

Det kan tyckas lite väl idiotiskt att inte ha videostöd i sin mobilkamera och att apple inte skulle implementera detta vore idiotiskt. Enligt uppgifter är den kameran som finns i iphone kapabel till att spela in film så på hårdvarusidan finns där inga hinder, vad är det då som stoppar dom?

 

Enligt utsago och denna artikel: http://blog.wired.com/music/2007/06/...e-iphone-.html så kan det vara Steve Jobs inställning till "piratfilmade" videoinspelningar på biografer som kan vara skälet, men detta låter väldigt dumt. Sen har vi ju hela youtube-kopplingen där väääldigt mkt material kommer ifrån mobiler och sådant. Här kommer min teori:

 

Den version som kommer att släppas här i Europa kommer ju vara utrustad med 3G. En stor del av 3G-marknaden här har varit och är fortfarande till stor del videokonferenser med mobiltelefoner (läs Tre). Därav är det vitalt för Apple att inkludera ett videostöd i en 3G-telefon om den skall klara konkurrensen inom 3G-marknaden. Men detta är inte allt.

Jag tror nämligen att Apple tillsammans med Google håller på att utveckla ett verktyg, en applikation som gör det möjligt att från sin mobil snabbt och enkelt kunna ladda upp filmer till YouTube. Detta vore den perfekta multimedialösningen och ett perfekt komplement till multimediamobilen iPhone.

 

Steve Jobs kommer att annonsera detta under hösten då han meddelar datumet för europalanseringen. Samtidigt kommer han släppa en uppdatering för USA-marknaden som gör det möjlgt att göra det jag sagt

 

Alla blir nöjda och glada

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som en väldigt trevlig ide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...