Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sveriges programvaruföretag omsätter...


Axelman

Rekommendera Poster

Det hade inte jag en aning om! 800 bolag med 27.000 anställda har skapat en betydande branch i Sverige. Läs mer HÄR!! Heja grabbar och tjejer! Ni är DUKTIGA!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 Mijarder SEK av en BNP på 2400 Miljarder är iofs inte speciellt mycket ;)

Alltid kommer det någon besservisser.... Sveriges BNP räcker till kaffekassan till den amerikanska armén...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid kommer det någon besservisser.... Sveriges BNP räcker till kaffekassan till den amerikanska armén...

 

Ojdå så känsligt det var. Om Sveriges BNP "räcker till kaffekassan till den amerikanska armén" (vilket den inte gör om du kan räkna) så stärker det endast mitt påpekande att 37 Miljarder av 2400 Miljarder inte är speciellt mycket, men det tålde du visst inte att höra?

 

Och du ska nog passa dig för att kalla någon för besserwisser Axelman...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du ska nog passa dig för att kalla någon för besserwisser Axelman...

Hehe... konstigt att ironi inte går fram bra i text.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du räknat in Arnes omsättning i detta? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är en speciell kille!! :lol: 25 anställda på 100 mille i månaden... Det skulle bli ca 100 000 iBooks om året.... eller 2 ordrar i timman i snitt per anställd. 400 enheter skeppas varje dag... skön tanke...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... konstigt att ironi inte går fram bra i text....  ;)

Ironi? vad babblar du om? inser du inte att du gjort bort dig? du börjar gapa om amerikanska försvaret när jag påpekar att 37 Miljarder inte är mycket av 2400 Miljarder i BNP....sedan har du fräckheten att påstå att jag är en besserwisser när du själv uppträder som en sådan...en ursäkt från din sida är på sin plats.

 

Tog bort sådant som inte hör hemma här…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... konstigt att ironi inte går fram bra i text....  ;)

Ironi? vad babblar du om? inser du inte att du gjort bort dig? du börjar gapa om amerikanska försvaret när jag påpekar att 37 Miljarder inte är mycket av 2400 Miljarder i BNP....sedan har du fräckheten att påstå att jag är en besserwisser när du själv uppträder som en sådan...en ursäkt från din sida är på sin plats.

 

Tog bort sådant som inte hör hemma här…

öp öp öp, sakta i backarna....nu ska vi visa hyfs mot varann

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... konstigt att ironi inte går fram bra i text....  ;)

Ironi? vad babblar du om? inser du inte att du gjort bort dig? du börjar gapa om amerikanska försvaret när jag påpekar att 37 Miljarder inte är mycket av 2400 Miljarder i BNP....sedan har du fräckheten att påstå att jag är en besserwisser när du själv uppträder som en sådan...en ursäkt från din sida är på sin plats.

 

Tog bort sådant som inte hör hemma här…

Höna av fjäder...suck... Tråden startades med upptäkten att svenska programvaruföretag omsatte anseenliga summor vilket jag och säkert många med mig inte kände till. Det är ju fantastiskt, tycker jag, att så många företag har så många anställda och producerar så mycket som de gör! Det är ju en nyhet som hör hemma under nyheter.

 

Med den bakgrunden kändes det som om Refeers inlägg ville ta udden av det jag tyckte var stort. Mitt svar sedan var ett höftskott menat att ironisera över den nedskrivningen typ att överdriva underdriften. Efter det tänder Reefer till och jag vill då påpeka att jag ironiserade. Det tas tydligen emot helt fel och efter det vill jag be om ursäkt för att jag inte formulerade mig bättre. Det är inte allvarligt menat och är ett typexempel på när man kastar ur sig något som hör hemma i en jargong som tyvvärr inte fungerar i skrift eftersom man inte hör röstläget och ser ansiktsuttrycken.

 

Peace, love and understanding! :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...