Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importera iPhone


Vovven

Rekommendera Poster

Någon som vet vart jag kan köpa en Apple iPhone 4GB & beställa den till Sverige? :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flowervalley

www.apple.com/store ?

 

Borde väl gå att beställa den till Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.apple.com/store ?

 

Borde väl gå att beställa den till Sverige?

 

Nej eftersom det bara går att välja LAND: US

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att välja USA som land sedan en svenska adress?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Torpare

Finns ju andra ställen att köpa iPhone på. AT&T har ju dessutom roaming-avtal med svenska operatörer. Inte helt idealt men fungerar ju.

 

Men ta det lugnt, räknar kallt med att vi har iPhone i Sverige med svenska operatörer och svenska abonnemang om omkring 6 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att välja USA som land sedan en svenska adress?

 

Nej tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju andra ställen att köpa iPhone på. AT&T har ju dessutom roaming-avtal med svenska operatörer. Inte helt idealt men fungerar ju.

 

Men ta det lugnt, räknar kallt med att vi har iPhone i Sverige med svenska operatörer och svenska abonnemang om omkring 6 månader.

 

Vart kan jag köpa iPhone på webben då? LÄNK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du ha den till här i Sverige? Impa med?

Går ju inte att använda om telefon.

 

Miniräknare möjligen :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du ha den till här i Sverige? Impa med?

Går ju inte att använda om telefon.

 

Miniräknare möjligen :rolleyes:

 

Använda som telefon går ju visst Pocca via AT&T Wirless Costumer Roaming Avtal :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska ju ha råd att ringa också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Torpare
Vad ska du ha den till här i Sverige? Impa med?

Går ju inte att använda om telefon.

 

Miniräknare möjligen :rolleyes:

AT&T har roamingavtal med svenska operatörer. Blir visserligen dyrare än med vanligt svenskt abonnemang, men fullt möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Torpare
Vart kan jag köpa iPhone på webben då? LÄNK?

Sa jag något om webben? AT&T har också butiker. Om du ändå har tänkt betala för roaming kan du ju ta en avstickare till USA och köpa en över disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa jag något om webben? AT&T har också butiker. Om du ändå har tänkt betala för roaming kan du ju ta en avstickare till USA och köpa en över disk.

 

Frågan är ju bara hur man aktiverar den med raoming utan social security online

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, förstår inte vad ni ska med skiten till..

 

Jag vill ha en j-vla enkel simpel telefon och ringa med, med ett knapptryck.

Allt annat lull lull kan jag klara mig utan, ja klockan är bra att ha, för armbandsur har jag skippat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, förstår inte vad ni ska med skiten till..

 

Jag vill ha en j-vla enkel simpel telefon och ringa med, med ett knapptryck.

Allt annat lull lull kan jag klara mig utan, ja klockan är bra att ha, för armbandsur har jag skippat...

 

Vet inte om iPhone är direkt "skit", den fyller kanske inte dina önskemål, men sämre telefoner finns väl ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är bättre än SIDEKICK iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, förstår inte vad ni ska med skiten till..

 

Jag vill ha en j-vla enkel simpel telefon och ringa med, med ett knapptryck.

Allt annat lull lull kan jag klara mig utan, ja klockan är bra att ha, för armbandsur har jag skippat...

 

 

Det är helt ok att vissa inte förstår men man måste väl respektera folk som vill ha den? Knappast någon mening att sitta i iPhone-avdelningen på forumet och gnälla på alla som vill ha en iPhone?!

 

Vissa vill ha enkla telefoner - andra inte! Antagligen vill vissa ha "skiten" för att dom (jag däribland) vill ha MER än en "j-vla enkel simpel telefon" som dom kan ringa med.

 

Tycker också att tråden där man gnäller på iPhone kan tas bort från den här avdelningen - men visst ska ni få yttra er också - så det är bara vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, förstår inte vad ni ska med skiten till..

 

Jag vill ha en j-vla enkel simpel telefon och ringa med, med ett knapptryck.

Allt annat lull lull kan jag klara mig utan, ja klockan är bra att ha, för armbandsur har jag skippat...

 

Av ditt språk att döma är du 50+ (ordet "armbandsur" avslöjade dig), vilket förklarar varför du vill ha en pensionärslur med möjligheten att endast ringa på... sms är väl för hi-tech för dig? Det finns en mängd roliga grejjer... ursäkta... saker.. man kan göra med en fet lur som iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inget med min ålder att göra, (har aldrig stuckit under stol med hur gammal jag är) men om du haft ett jobb som jag haft där kärringarna jagar dig stup i kvarten, så är det rätt skönt att slippa telefonen på sin fritid.

 

Ser telefon som ett nödvändigt ont, vet nog hur man använder alla funktioner osv, jag är tekniker och köper många teknikprylar osv, men just telefoner avskyr jag helt enkelt.

Hände ofta att jag "förlade" telefonen på mitt rum på jobbet, så att man fick jobba någorlunda i fred. ^_^

Fick ju ofta ovett av flickorna i växeln, :irriteradtjej: men det brydde jag mig inte om... :nanakudde:

 

SMS är inget jag heller gillar, ville hellre ha en post-it lapp på min dörr :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

En sak jag har tänkt på när iPhone väl kommer till Sverige är denna fråga; Vilken svensk operatör är först ut att sälja mobilen och vem är först ut att förstöra mjukvaran med sitt enga inkl logotype och liknande? Jag menar "förstöra mjukvaran" så som 3 (tre) gör med sina mobiler, och som Vodafone(Telenor) gjorde med sina när de fortfarande hette Vodafone?

 

Hoppas inte de går så långt att de förstör mjukvaran, då sjunker nog intresset för mig iallafall.

 

Oavsett hur man får tag på mobilen från USA till Sverige så lär det ju bli en ganska så fet tullavgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

För att gå tillbaka till själva tråden

 

 

Det är rätt menigslöst att köpa en iPhone från USA nu... Visst kan man köra den på roaming i sverige men det blir svin dyrt. Hittade inget direkt pris men kom fram till att det är ett antal $ per minut. Sen kommer vi till det praktiska HUR man ska kunna få ett kontrakt. Det finns ett flertal praktiska svårigheter bara där.

 

Sen... vad ska du med en telefon som är anpassad till den amerikanska marknaden till?

Flera av tjänsterna är ju knutna till AT&T och kommer inte fungera som dom ska i sverige.

 

Nej har man som jag väntat i 7 år på iPhone kan du nog klara av att vänta 6 månader till på nått som man kommer vara perfekt integrerat och anpassat för Europa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
En sak jag har tänkt på när iPhone väl kommer till Sverige är denna fråga; Vilken svensk operatör är först ut att sälja mobilen och vem är först ut att förstöra mjukvaran med sitt enga inkl logotype och liknande? Jag menar "förstöra mjukvaran" så som 3 (tre) gör med sina mobiler, och som Vodafone(Telenor) gjorde med sina när de fortfarande hette Vodafone?

 

Hoppas inte de går så långt att de förstör mjukvaran, då sjunker nog intresset för mig iallafall.

 

Oavsett hur man får tag på mobilen från USA till Sverige så lär det ju bli en ganska så fet tullavgift.

 

 

Apple kommer inte tillåta operatören att röra nått på telefonen. det är jag övertygat på.

Och operatörerna kommer dansa efter apples pipa för att få sälja iPhone så dom kommer få som dom vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Av ditt språk att döma är du 50+ (ordet "armbandsur" avslöjade dig), vilket förklarar varför du vill ha en pensionärslur med möjligheten att endast ringa på... sms är väl för hi-tech för dig? Det finns en mängd roliga grejjer... ursäkta... saker.. man kan göra med en fet lur som iphone.

 

Att Poca är 50+ är väl allmänt känt här på foumet han är ju tom pensionär numera :borstatanderna:

 

Det som förvånar mig dock är att du säger att det var ordet armbandsur som avslöjade honom. Hur då? Jag är då bara 27 fyller snart 28 och armbandsur fick vi lära oss i skolan. Tycker det låter mycket bättre än de nya armbandsklocka/klockor det låter fel helt enkelt, armbandsur flyter på bättre!

 

Får dagens fjortisar(och då menar jag inte att du är en sådan) lära sig att det är ordet armbandsklocka som är mest korrekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Allvarligt talat, förstår inte vad ni ska med skiten till..

 

Jag vill ha en j-vla enkel simpel telefon och ringa med, med ett knapptryck.

Allt annat lull lull kan jag klara mig utan, ja klockan är bra att ha, för armbandsur har jag skippat...

Nåt i stil med denna? :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...