Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få fönster att Zooma till max


magnus

Rekommendera Poster

Irriterar mig på hur OS X (eller Mac OS i allmänhet) hanterar zoomfunktionen för fönster. Finns det något litet haxie som gör att när man klickar på zoomknappen (+) i t ex ett Finder-fönster eller Safari så alternerar man mellan självvald fönsterstorlek och maximal storlek? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, det är irriterande att man inte kan få fönstret i hela skärmen utan att man måste dra ut det själv :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zoom-knappen växlar ju mellan Apple:s förvalda storlek på det i fallet översta fönstret och den storleken som man själv valt. Det finns en sätt att maximera ett fönster. Man håller ner Alt- eller Kommando-knappen (minns faktiskt inte vilken eftersom jag sällan använder maximerat).

 

Kanske någon kan styrka det jag sagt?

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Jensolium

 

Nepps, får det inte att funka. När man klickar på zoom så alternerar den t ex i Safari mellan självvald storlek och storleken för webbsidan som visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Jensolium

 

Nepps, får det inte att funka. När man klickar på zoom så alternerar den t ex i Safari mellan självvald storlek och storleken för webbsidan som visas.

Hmm. Ok. Systemet uppför sig nog på olika sätt när det gäller fönsterhanteringen beroende på om du använder Finder eller ett program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...