Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone, videosamtal ?


zafyr

Rekommendera Poster

Det är en otrolig hype kring telefonen, något som jag inte sett diskuteras är videosamtal. När vi får den till Sverige ska det vara en 3G telefon då borde man ju kunna ringa videosamtal, men hur ska man lyckas med detta. För visst är det väl så att det bara sitter en kamera på baksidan ?

 

Jag har i o f s bara ring videossamtal ett fåtal gånger på min 3G men det slog mig att detta kommer bli svårt med Iphone. SANT ?

 

//Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en otrolig hype kring telefonen, något som jag inte sett diskuteras är videosamtal. När vi får den till Sverige ska det vara en 3G telefon då borde man ju kunna ringa videosamtal, men hur ska man lyckas med detta. För visst är det väl så att det bara sitter en kamera på baksidan ?

 

Jag har i o f s bara ring videossamtal ett fåtal gånger på min 3G men det slog mig att detta kommer bli svårt med Iphone. SANT ?

 

//Marcus

 

Nokia 6630 kunde man ringa videosamtal med och den hade bara en kamera... Visst, poängen med videosamtal försvinner ju när den som ringer inte ser dig men ändå...

Sen är det inte säkert att den kommer stödja 3g när den lanseras i europa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM den stödjer 3G i Europa, så BÖR det ju bli en kamera på framsidan också. Behöver ju inte vara något fancy, bara en liten sak som fungerar hyfsat. Jag är dock ganska säker på att blir det ingen 3G i Europa, kommer den floppa ganska brutalt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(MacWorld vill passa på att påminna om att den europeiska modellen kommer få stöd för 3G. Detta har stått klart sedan dag ett, vad ni än har hört från andra källor).

 

Jo den ska ha 3G stöd i Europa.

 

Visst, poängen med videosamtal försvinner ju när den som ringer inte ser dig men ändå...

 

Men ändå vadå ???

 

Vitsen med videosamtal är ju att man SKA se varandra inte asfalten neranför fötterna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
(MacWorld vill passa på att påminna om att den europeiska modellen kommer få stöd för 3G. Detta har stått klart sedan dag ett, vad ni än har hört från andra källor).

 

Jo den ska ha 3G stöd i Europa.

 

 

Källa tack, För jag har varke läst eller hört att det är bestämt att den kommer med 3G vid europa släppet.

 

 

 

 

Förövrigt är videosamtal rätt meningslöst om man inte är hörselskadad. Dyrt är det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Källa tack, För jag har varke läst eller hört att det är bestämt att den kommer med 3G vid europa släppet.

Förövrigt är videosamtal rätt meningslöst om man inte är hörselskadad. Dyrt är det också.

 

Meningslöst? Högst personlig åsikt, dyrt? Inom 3 är det gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Meningslöst? Högst personlig åsikt, dyrt? Inom 3 är det gratis.

 

Klart det var en personlig åsikt, påstod inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite konstigt att den inte har kamera på framsidan. Och kanske ännu konstigare att den inte har iChat, men det kommer nog inom en snar framtid tror jag. Med iChat och wlan är det ju inte dyrt att videochatta. Så länge man inte sitter på SJs tåg då förstås...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(MacWorld vill passa på att påminna om att den europeiska modellen kommer få stöd för 3G. Detta har stått klart sedan dag ett, vad ni än har hört från andra källor).

 

Jo den ska ha 3G stöd i Europa.

 

Visst, poängen med videosamtal försvinner ju när den som ringer inte ser dig men ändå...

 

Men ändå vadå ???

 

Vitsen med videosamtal är ju att man SKA se varandra inte asfalten neranför fötterna...

 

NEJ! det finns inget som säger att den ska ha 3g stöd! Det är INTE bekräftat av Apple så lägg ner attityden.

 

Vadå men ändå vadå, hallå? Vad jag menade är att funktionen videosamtal inte är beroende av hur många kameror du har på telefonen... Hajjar du? Har du en kamera kan du fortfarande ringa videosamtal, sen att "vitsen" med videosamtal är en annan fattar jag med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone går ju inte ens att filma med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förbereder mig redan på WiMAX som snart är utbyggt. Blir en helt annan grej då med videosamtal osv: vad telefoner kan göra etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst man kan ringa videosamtal det fattar jag också, men hur kul är det om konceptet inte funkar fullt ut ? Om man startar ett videosamtal är det i väl i syfte att se och synas ? Eller? Då spelar det väl en ganska stor roll hur många kameror du har. Som att ha en TV men bara höra ljudet, då kan man ju lika väl ha en radio.

 

Jag har inga stora attitydsproblem som jag ser det. Jag läser bara vad macworld skrev i en av dagens artiklar där det står.

 

"Och Steve höll ett tal igår enligt Macworld där de skriver "Steve Jobs förklarade också varför man inte byggt in stöd för 3G i den amerikanska modellen som släpps i natt. Bland annat beror det på att man valt att istället satsa på Edge som drar betydligt mindre ström. (MacWorld vill passa på att påminna om att den europeiska modellen kommer få stöd för 3G. Detta har stått klart sedan dag ett, vad ni än har hört från andra källor)."

 

Detta uttalande + att de sista 2 meningarna där det Macworld skriver att det kommer vara 3G i den Europeiska versionen, När det gäller källa kanske Mikael Markander kan svara på det. Som skrivit raderna ovanför.

 

Och dessutom som Macpelle skriver, att utnyttja Ichat dessutom via Wlan hade ju varit bra, men då behövs en kamera.

 

Jag har 3 och ringer videosamtal gratis till alla inom 3. Så för mig är det inte heller dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag vet inte om iphonen kommer att bli kanon eller kalkon... att den inte stödjer 3g kan jag leva med, videosamtalen likaså... men mms... spela in video... kom igen.... Får hoppas på det bästa...

 

Jag hävdar ändå att behovet av 3G inte är lika stort när luren stödjer WLAN.. även om det inte finns hotspots överallt så finns det däremot där målgruppen för produkten finns. Att alla ska hänga upps ig på 3G biten tycker jag är en aning överspelat..

 

"åhh går det inte att läsa aftonbladet eller NY Times på iphonen..nää va kasst".. Ställ er då frågan hur ofta ni gör det med era mobiler idag... Bara i sverige börjar antalet hotspots breda ut sig.. Telias homreun expanderar och andra aktörers nät likaså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som att ha en TV men bara höra ljudet, då kan man ju lika väl ha en radio.

 

du ser ju fortfarande den du pratar med och personen ser dig beroende på hur du håller kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte heller om det blir kalkon eller kanon. Jag bara ställde en undrande fråga om kamera på framsidans vara eller icke vara. Om den ska stödja 3G och videosamtal tycker jag att det måste vara en kamera monterad så att man kan synas. Jag håller med om att den saknar vissa roligheter och även om det visar sig vara en bra produkt så finns det fortfarande frågetecken. Här i Växjö tror jag WLAN fortfarande inte är utbyggt så att det funkar tillfredställande, vilket då skulle betyda att man måste hitta andra tillvägagångsätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du ser ju fortfarande den du pratar med och personen ser dig beroende på hur du håller kameran.

 

Nja det där är väl lite att överdriva. Visst det skulle gå om man flippar telefonen fram och tillbaka under samtalets gång. Men det skulle skapa ett roligt senarie där folk flippar sina telefoner fram och tillbaka. Tror nog det blir en flopp i s f. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja det där är väl lite att överdriva. Visst det skulle gå om man flippar telefonen fram och tillbaka under samtalets gång. Men det skulle skapa ett roligt senarie där folk flippar sina telefoner fram och tillbaka. Tror nog det blir en flopp i s f. :propellerbaver:

 

jag tycker att din jämförelse med en tv utan bild är mer överdrivet än mitt exempel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att google erbjöd staden San Fransisco trådlöst nätverk gratis mot att startsidan skulle vara google.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte är helt ute och cyklar så sa Steve Jobs vid senaste MacWorld att det troligtvis kommer 3G vid ett senare tillfälle. Att det här tillfället skulle vara Europa-releasen är oklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på att iFånen inte kan filma, det borde väl bara vara en uppgradering som krävs från Apple så är det fixat? Nästa punkt på önskelistan kan vara enklare redigering och uppladdning till Youtube, det vore tufft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi får den till Sverige ska det vara en 3G telefon då borde man ju kunna ringa videosamtal, men hur ska man lyckas med detta. För visst är det väl så att det bara sitter en kamera på baksidan ?

Ursäkta, men förstår inte riktigt ditt tänkesätt. Stoppar de in stöd för UMTS (och kanske HSDPA) är det ju inte samma telefon längre. Vad stoppar dem då från att även stoppa in en kamera till? Varför jämföra en telefon med en annan och fråga hur man ska kunna ringa videosamtal med den nya (3G-versionen) bara för att den gamla inte har dubbla kameror? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tanken är ju att det ska vara en 3G när den kommer hit, den kommer väl förmodligen heta iPhone ändå, eller? Kanske med ett tillägg som iPhone Europe...

Och då frågade jag mig bara hur ett väl fungerande videosamtal skulle fungera om det bara finns en kamera.

Men det klart det kanske inte är den ända förändringen i Europamodellen. Det kanske kommer en extra kamera på den och annat lullull. Vad vet jag... Jag hoppas bara inte apple kommer att ha mängder av olika mobiler att välja på som SonyEricsson och Nokia som sprutar ut modeller. Hoppas då snarare att det blir som jag läste någonstans... Ett utseende med "tillbehör" som med datorerna. EN iPhone sedan får man välja om man vill han 2,3,4 eller 5 mpixel kamera, olika stora hårddiskar mm.

 

Det är ju det jag gillar med Apples koncept, enkelheten och ett fåtalprodukter som fungerar kanon. En iMac är ju alltid en iMac även om du har olika tillval att välja mellan. man vet hur en iPod nano ser ut, men det finns de som köpte till kamera, några har mer minne, olika färger. Men det är alltid en Nano.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Ja, tanken är ju att det ska vara en 3G när den kommer hit, den kommer väl förmodligen heta iPhone ändå, eller? Kanske med ett tillägg som iPhone Europe...

Och då frågade jag mig bara hur ett väl fungerande videosamtal skulle fungera om det bara finns en kamera.

Men det klart det kanske inte är den ända förändringen i Europamodellen. Det kanske kommer en extra kamera på den och annat lullull. Vad vet jag... Jag hoppas bara inte apple kommer att ha mängder av olika mobiler att välja på som SonyEricsson och Nokia som sprutar ut modeller. Hoppas då snarare att det blir som jag läste någonstans... Ett utseende med "tillbehör" som med datorerna. EN iPhone sedan får man välja om man vill han 2,3,4 eller 5 mpixel kamera, olika stora hårddiskar mm.

 

Det är ju det jag gillar med Apples koncept, enkelheten och ett fåtalprodukter som fungerar kanon. En iMac är ju alltid en iMac även om du har olika tillval att välja mellan. man vet hur en iPod nano ser ut, men det finns de som köpte till kamera, några har mer minne, olika färger. Men det är alltid en Nano.

 

 

Du VET väldigt mycket... jobbar du på Apple och har glömt att skriva på tystnadsplikten måntro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...