Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Sim City 4 på Macbook C2D med 2GB RAM

Tigercop

Recommended Posts

Kommer Sim City 4 att fungera på min Macbook?

Enl systemkraven på Apples hemsida skall spelet kräva grafikkort, men jag tänkte att eftersom spelet är så gammalt och min dator ny så kanske det fungerar ändå. Någon som har koll på läget?

Tack på förhand!

Vet inte, men spelet är så buggigt till och med när man har grafikkort, att det är nästan ospelbart, tycker jag.

Tycker ju att det borde fungera, för om det funkar på min gamla G4 med 32MB vram så varför inte?

Vet inte, men spelet är så buggigt till och med när man har grafikkort, att det är nästan ospelbart, tycker jag.

Hur menar du? jag har aldrig upplevt det buggigt, fast nu kanske det va ett år sedan jag spelade så jag kanske har glömt :stjarnsmall:

Huvva, det hade inte ens fått släppas som beta om jag hade varit producent.

Versionerna för både Win och Mac hade samma problem. Grafik som fladdrade våldsamt och slumpmässigt. Stora "block" av bilden, liksom. Vissa saker gick inte ens att klicka på på grund av allt fladder i grafiken. Ibland om man zoomade, så stannade en del av bilden kvar i det föregående zoomläget, vilket var helt bisarrt att spela med.

Brorsan körde det på sin PC och jag testade det på min G5:a. Lika jävligt på båda.

Huvva, det hade inte ens fått släppas som beta om jag hade varit producent.

Versionerna för både Win och Mac hade samma problem. Grafik som fladdrade våldsamt och slumpmässigt. Stora "block" av bilden, liksom. Vissa saker gick inte ens att klicka på på grund av allt fladder i grafiken. Ibland om man zoomade, så stannade en del av bilden kvar i det föregående zoomläget, vilket var helt bisarrt att spela med.

Brorsan körde det på sin PC och jag testade det på min G5:a. Lika jävligt på båda.

Å f-n det minns jag inte, kanske man skulle installera och testa igen :unsure:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...