Jump to content
Just nu i M3-nätverket

2gb el 3gb till MB?

OrangeJohan

Recommended Posts

OrangeJohan

Hej, uppgraderade min MB med 1gb i ram för ett tag sedan och nu har priset sjunkit en del och ska göra det igen...

Tror ni att det är stor skilland på 2gb och 3 gb??

Jag vet att max är 3gb då det är den 32bits så ska man maxxa den?

marcushedenstrom
Hej, uppgraderade min MB med 1gb i ram för ett tag sedan och nu har priset sjunkit en del och ska göra det igen...

Tror ni att det är stor skilland på 2gb och 3 gb??

Jag vet att max är 3gb då det är den 32bits så ska man maxxa den?

Har du första modellen av Macbook, med 32-bitars Core Duo kan du inte ha mer än 2 GB minne. Bara i Core 2-modellen går det.

Öppna Aktivitetskontroll och undersök summan av ledigt och inaktivt minne. Notera antalet sidor ut. Har du minne ledigt/inaktivt och inte alltför många sidor ut behöver du inte mer minne.

Det finns iofs dom som fått det att funka med CD varianten också, men jag skulle nog inte köpa en 2:a utan att få testa den först...

Jag tror att det går fortare om du har samma storlek på båda minnena då de då kan köras parallellet till samma aplikation. Detta skulle innebära 1 + 1GB. Men OM minnet skulle ta slut så går det långsamt då datorn får använda HD som reservminne men 2GB borde räcka rätt långt.

Fast det där är en vanlig missuppfattning, minnen är ju parvist installerade även om det är olika storlekar = högre prestanda.

Fast det där är en vanlig missuppfattning, minnen är ju parvist installerade även om det är olika storlekar = högre prestanda.

Berätta gärna hur det går till? Parvis installerade minnen med olika kapacitet?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...