Jump to content
Just nu i M3-nätverket

minin tror att bluetooth är på!

andrea

Recommended Posts

hej! jag har råkat ut för detta förut och fixat det på nåtot sätt men nu har jag glömt hur!

det som hänt är att datorn tror att det finns en bluetoothmus och står och söker efter det. men jag har bara vanlig gammeldags mus, som i nuläget inte fungerar då datorn står och söker. hur stänger jag av bluetooth när jag inte kan använda musen?

hoppas på hjälp från detta utmärka forum som hjälpt mig mången gång förut då jag varit i knipa!

hälsningar

andrea

jag försökte starta och trycka in alt-knappen men det gick inte för då kom det upp en skylt med hårddisken på och en pil men eftersom jag inte kan använda musen kunde jag inte trycka på knappen. det börjar bli panik. tips snälla.

/andrea

Stänger du inte av den under mus & tangentbordet i system inställnigarna?

Kan vara svårt att navigera utan tbord eller mus för sig.

jo precis, jag kan ju inte använda musen nu. jag skulle på nåt vis behöva starta om datorn så att den startar i nåt defaultläge och inte står o letar efter bluetooth.

snälla tipsa mig!

/andrea

Såg inte förens nu men du kan andvända tangentbordet va?

Du kan navigera med den tex till systemegenskaper.

Med spotlight ta dig till system och skriv mus i menyn.

Går inte det?

Jag tror jag kan hjälpa för en gångs skull! :D

Om du inte kan öppna preferences så tryck command(äpple)+space och starta det genom spotlight (om du inte har quicksilver då). Sök på bluetooth, välj "bluetooth power", när du är inne i bluetooth-inställningarna så trycker du ctrl+F7 en gång, sedan tab tills du är på rätt meny, tryck sedan space så är bluetooth avstängt.

:)

detta lät bra! jag har quicksilver faktiskt. ska prova detta.

kom gärna med fler tips.

är detta en allvarlig grej? borde jag vara rädd?

/andrea

detta lät bra! jag har quicksilver faktiskt. ska prova detta.

kom gärna med fler tips.

är detta en allvarlig grej? borde jag vara rädd?

/andrea

Allvarligt vet jag inte, jobbigt är det nog men går väl att lösa enkelt, men har inte OSX stöd för flera möss på en gång? Aldrig testat iofs men låter rimligt då Wacom-brädor och möss funkar samtidigt.

Med Quicksilver var det ju mycket enklare, skriv "Bluetooth" och sedan tab:a två gånger i menyn så är du på rätt knapp bland inställningarna. :)

fast jag kom ju på att jag var dum och alt-startade, så jag kommer ju inte in i datorn utan till en skylt där jag skall klicka på hårddisk-skylten. finns det något sätt jag kan klicka på den också utan att använda musen?

åh! vad störande med sånt här.. :0(

fast jag kom ju på att jag var dum och alt-startade, så jag kommer ju inte in i datorn utan till en skylt där jag skall klicka på hårddisk-skylten. finns det något sätt jag kan klicka på den också utan att använda musen?

åh! vad störande med sånt här.. :0(

Enter eller space? Jag vet inte riktigt där.

Datorn börjar endast söka efter en Bluetooth-mus när det inte finns någon annan mus ansluten. Ursäkta min fråga, men är du helt säker på att musen är ansluten? Om den är ansluten i tangentbordet, testa då att ansluta den direkt i datorn.

Datorn börjar endast söka efter en Bluetooth-mus när det inte finns någon annan mus ansluten. Ursäkta min fråga, men är du helt säker på att musen är ansluten? Om den är ansluten i tangentbordet, testa då att ansluta den direkt i datorn.

Tänkte precis på samma sak. Min mac (iallafall) kan använda två möss samtidigt. Om den trådbundna är inkopplad så fungerar den oavsett min bluetooth-mus.

alltså, goddag yxskaft till mig! jag provade med sambons tandgentbord och mus och det gick utmärkt! min vid det här laget gamla tandgentbord+mus hade helt enkelt klappat ihop!!!!! tack för alla tips ändå, man lär sig alltid nåt här.

puh, vilken tur att det inte var nåt ordentligt fel på den gamla burken..

/andrea

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...