Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes avslutas direkt efter start


Guzz

Rekommendera Poster

1. Jag har sökt men inte funnit något svar på min fråga. Hur som helst så har jag en del problem med mitt iTunes. När jag startar det så går allt igång fint och snällt men efter en sekund, när man ser fönstret, stängs programmet av. Inga felmeddelanden eller något...

 

Jag har slängt plist-filer och startat om datorn ett antal gånger utan resultat. Har även reparera skivbehörigheterna och kört en del scripts från MainMenu. Jag vet nu inte vad jag ska göra och undrar om någon har ett svar.

 

2. Sedan är det en annan sak som kommer och går... Ibland kan jag bara ha öppet ett visst antal program och om jag försöker öppna ett till så står det att programmet avslutades oväntat. Om jag då stänger ner några program så kan jag vanligtvis öppna programmet men inte alltid. Någon som vet vad man ska göra gällande detta problemet?

 

Tack i förhand! :ThumbsUp:

 

3. En liten övrig fråga, går det göra så att iTunes lagrar alla podcaster på en extern hårddisk men fortfarande ha kvar musiken på den interna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har en lösning på problemet? Vill verkligen lyssna på min musik <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med Applejack eller Tiger Cache Cleaner till att börja med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Något är nog trasigt i datorn. Fil struktur eller cache filer t.ex.

Prova med Applejack (i single user mode (kringla+S vid omstart)).

 

2. Se svar 1.

 

3. Nej, men du kan lägga allt på en extern HD. Se i inställningarna:Avancerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

Jag körde Applejack och den hittade ett fel: "Volume header needs minor repair (2, 0).

 

Sedan när den reparerade tillstånden så gjorde den en massa saker med iTunes.app men det fungerar fortfarande inte...

 

Finns det något annat att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du satt i din Systemskiva, startat med c-tangenten, och kört Reparera Skiva.

 

Nu körde du visserligen Applejack, men låt skivverktyg göra en vända också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danne Vendel

Jag tror att iTunes bl.a. använder QuickTime. Det kanske är en chansning, men kanske det kan vara idé att blåsa ut alla filer som ö.h.t. har med QT att göra (inkl. plist-filer och både för användare och globalt i datorn, etc) och installera om senaste versionen.

 

OBS: Detta är bara en gissning. Du testar på egen risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Sluta fäkta och jaga kortsynta fixar! Gör det rätta istället:

 

Kontrollera och reparera skivan enligt ovan. Gör en komplett backup på alla dokument, e-post etc. Formatera om den interna disken med säkerhetsalternativet "Skriv över med nollor" så att hårddisken kontrolleras block för block. Installera om OS X och lägg tillbaka backupen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...