Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FTP problem i Dreamweaver


Matador2003

Rekommendera Poster

Jag har fått ett märkligt problem i Dreamweaver. För det mesta får jag timeout eller kan inte synca mot ftp servern jag ska arbeta med i Dreamweaver. Ofta kan jag inte connecta alls. Detta började för ca 3 veckor sedan, jag vet inte om deet beror på att jag uppgraderat till 10.3 men det borde väl inte påverka ett enskilt program? Det som är konstigt är att jag kan connecta utan problem med en annan Mac här på jobbet med samma version av Dreamweaver. samt Cute FTP på samma dator jag har problem med. Är det någon som vet vad dettakan bero på? Alla jag har frågat skakar på huvudet så...ngt måste ju vara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har jag, dessutom går det alltid att connecta med "test connection" i edit site läge. Men när man connectar vanligt sp....fattar nada hur det kan bli så här???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ja jag vet inte jag uppgraderade nyligen till MX 2004 och där funkar det bra, kommer du in med en vanlig ftp client då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Maccis, vilken version av Dreamveawer har du? Vart hittar jag Manage sites??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm vet inte om jag är dum i huvudet eller ngt lol! Men i mitt så finns det en meny som heter "Site" men det finns inget manage sites där-....brukar inte använda DW så mycket, kär golive annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...