Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mackompatibel Pulsklocka


Refill

Rekommendera Poster

Jag söker efter en pulsklocka/träningsdator som är kompatibel med Mac

Tittat på bl a Polar, men varken dom eller någon annan jag sett funkar ihop med mac.

 

Finns en hel drös som funkar ihop med peze

 

Någon som känner till ett märke och modell som är kompatibel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

 

Jag letar också efter en Mac-kompatibel pulsklocka. Har du hittat någon än?

 

Hälsar Camilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad katten är en pulsklocka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen en som visar vad man har i puls. För motionärer och så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen en som visar vad man har i puls. För motionärer och så.

Det är väl en pulsmätare i så fall? Men det kan ju vara det som avses ändå.

Men vad har det med Mac att göra? Ska man släpa med Macen på joggingrundan? Eller går det att läsa in efteråt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garmin 305 GPS klocka med puls läste jag för ett tag sen att de hade kommit ut med en beta till Mac. Kan vara värt att kolla upp då klockan kanske är särklass bäst idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Den verkar fantastiskt bra. Nu är det väl bara att börja spara....

 

C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar helt riktigt att stödet finns till Garmins trainingcenter.

Detta har jag väntat länge på då jag har en sån GPS fast utan pulsmätning eller datalink.

http://www8.garmin.com/products/trainingcenter/

Lite bilder på Trainingcenter, får ut en hel del info och grafer om din prestation.

http://www8.garmin.com/products/trainingcenter/screens.jsp

 

Det här mina herrar är det bästa du kan ha idag och GPS är ett måste vid träning är min uppfattning.

Mycket pengar men värt varje penny vill jag lova.

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=349...b=forerunner305

 

Det är väl en pulsmätare i så fall? Men det kan ju vara det som avses ändå.

Men vad har det med Mac att göra? Ska man släpa med Macen på joggingrundan? Eller går det att läsa in efteråt?

Är för att läsa in data i efterhand i olika program där du kan se din hjärtaktivitet, fart, stigning och lite annat smått och gott.

Även spara din data och jämföra dina resultat.

Se länken om trainingcenter jag posta högre upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en pulsmätare i så fall? Men det kan ju vara det som avses ändå.

Men vad har det med Mac att göra? Ska man släpa med Macen på joggingrundan? Eller går det att läsa in efteråt?

Man tankar över all info till datorn efter passet. Vet inte hur, usb kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart funktion men är aldrig lika tillförlitlig som en riktig GPS. Ser mer iFotbojan som en leksak.

 

Hur pass bra fungerar GPS:en i "svår terräng"?

 

Kör själv med en Nike+, den fungerar bra men GPS klockan från Garmin ser trevlig ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass bra fungerar GPS:en i "svår terräng"?

 

Kör själv med en Nike+, den fungerar bra men GPS klockan från Garmin ser trevlig ut...

Fungerar bra faktiskt men upplever ibland att kontakten kan brytas under kortare perioder om det är massor med träd och dålig sikt mot skynunder längre tid.

Nu har jag 101 modellen utan puls som inte har lika känslig GPS mottagare som 305.

305 ska ha bättre GPS mottagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Smiter in i denna tråd från 2007!

 

Jag springer i dagsläget med min iPhone 4 och RunKeeper (har testat och använder ibland Endomondo och miCoach ocskå) men saknar pulsmätare. Jag var precis på väg att köpa Wahoo Run Pack när jag hittade denna tråd och kom på andra tankar. Mycket på grund av att Tjarven kallade det just iFotboja, men även för att jag planerat att införskaffa en iPhone 5 där vi inte alls vet hur kompatibiliteten kommer att se ut.

 

Det som för mig är viktigast är att kunna spara all statistik (GPS, hastighet, tid, "laps", höjdskillnader, puls) för att följa upp senare, i andra hand se tid/hastighet/puls under själva löpsessionen. Om möjligheten att dela sina framsteg finns (precis som man idag gör men RunKeeper, Enomondo, miCoach och Nike+ GPS) är det ett stort plus! Givetvis är kravet detsamma för mig, måste fungera med Mac. Försöker lista lite frågor:

 

1. Någon som idag 5 år senare har något annat tips? Garmin 305 verkar fortfarande gå på ~1500kr begagnad och närmare 2000kr ny, må väl finnas andra alternativ?

 

2. Hittade denna Nike+ SportWatch GPS som var både väldigt snygg men såg bra och behaglig ut. Kostar ~1500kr men då behöver man även en pulssensor för att få den statistiken. Denna verkar använda samma community som iPhoneappen vilket gör att informationen går att dela. Någon som testat denna? Åsikter?

 

3. Är helt ny över lag med puls och har inte mätt detta tidigare. Som jag förstått det så verkar "sändare" och "mottagare" kommunicera via ett protokoll som heter ANT (ANT+)? Innebär detta att alla sensorer som har stöd för detta snackar? Skulle detta innebära att om jag köper ett sådant här Nike-kit och får för mig att använda en iPhone-adapter i framtiden kan köpa endast adaptern men fortsätta använda min sensor?

 

Över lag är jag även intresserad av argument för- eller emot klocka respektive iPhone. Då jag planerar att springa ganska långt (3-4 timmarspass) känns en iPhone lite för klumpig och riskerar även att gå sönder av regn o.dyl.

 

Tack på förhand!

 

EDIT: Hittade denna sida också: http://eagerfeet.org/ Som jag förstår innebär det att man kan exportera datan från klockan och importera på t.ex. RunKeeper. Min fjärde fråga blir då: Har klockir idag generellt stöd för att exportera till GPX så att man kan importera till valfritt program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äger själv en Garmin 305 som jag är helnöjd med. Den klarar allt du verkar vilja ink. att exportera till runkeeper och den fungerar även helt felfritt med Mac.

 

Det största argumentet för klocka istället för iPhone måste väl vara smidigheten och noggrannheten i mätningarna.

Dessa argument gör köp av klocka till ett självklart val enligt mig.

 

Att springa runt med en relativt tung mobil och alla nödvändiga tillbehör för mätningarna istället för bara en lätt klocka och ett pulsband är iaf något jag helst inte gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...