Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad jobbar du som?

A_bite_of_the_apple

Recommended Posts

A_bite_of_the_apple

Tycker det skulle vara intressant att veta vad folk har för yrke.

Tanken är att detta ska vara en seriös tråd och att man inte ska skriva "jag jobbar som stålmannens hjälpreda" eller "jag är kung av kungistan".

En beskrivning av yrket är också välkommet :)

Alltså, vilket yrke har du?

Jag jobbar som informatör på Göteborgs Spårvägar på uppdrag av Västtrafik.

Jag är bla. på Nils Ericsson Terminalen där jag går runt med en gul väst och hjälper folk att hitta rätt buss, hitta rätt i staden och hjälpa till att leda gamla och synskadade personer från ex. ett tåg till en buss. När jag inte är där är det jag ofta ute på evenmang som ex. Göteborgskalaset, Göteborgsvarvet eller andra stora events och hjälper till vid hållplatserna. (vi är totalt 30 st)

Vi har även en biljettbil som brukar stå i Brunnsparken.

• Replies 283
  • Created
  • Last Reply

Jobbar på en stor El installatörs firma (NEA Gruppen) på grossist sidan som försäljning och lagerhantering av både tunga och lätta elartiklar mot industin och service mot våran byggobjekt. Som tex. nya högskolan i Trollhättan.

Jobbat där sen 1999 så kan en del E-nummer dvs artikelnummer av elprylar :)

www.nea.se

Jag är konsult och arbetar med systemutveckling och programmering. Arbetar främst med inbyggda system, dvs sådana datorsystem som inte syns utan bara verkar. :) Kan vara styrsystem eller övervakningsystem mm. Verksam i Göteborg med omnejd.

Skådespelare/Regissör, Singer-Songwriter, Författare samt CEO och Art Director

för Macalla B/C och Macalla Org. :propellerbaver:

Sen är jag ju allt -i-allo för mina 6 barn. :wub:

Arbetar som processoperatör på ett pappersbruk. Massaberedare är den riktiga titeln. Men för att ni ska förstå lite vad jag sysslar med så kan man kalla det processoperatör.

Hela processen är datorstyrd så vi styr allt med ett styrsystem från ABB. Självklart är det inte riktigt så glassigt att man kan sitta på stolen i 8 timmar. Kan vara mycket som strular från dag till dag.

Jag arbetar som instrumentreparatör på ett pappersbruk i västsverige. Arbetsuppgifterna består bl.a. i underhåll och reparation av styrsystem och mätutrustning. Så när larsha's motsvarighet på vårt bruk har problem med en tryckgivare, flödesgivare, koncentrationsgivare eller styrsystemet får jag rycka ut. :chockadskeptisk:

arbeta, dumheter... :kaffe::skondans::nanakudde::whistling:

Jag arbetar som instrumentreparatör på ett pappersbruk i västsverige. Arbetsuppgifterna består bl.a. i underhåll och reparation av styrsystem och mätutrustning. Så när larsha's motsvarighet på vårt bruk har problem med en tryckgivare, flödesgivare, koncentrationsgivare eller styrsystemet får jag rycka ut. :chockadskeptisk:

Samma pappersbruk möjligtvis? : )

Carlisle_united

Jobbar som innesäljare på Gyproc och säljer gipsbaserade lättbyggnadssystem (som det så fint heter)

Sen är jag Konstnär, illustratör, grafiker senaste jobbet var på skorppåsar som säljs på IKEA runt om i världen under julen samt jobbar just nu med påsar som skall säljas i daglivaruhandeln. så har ni tur kan se dom på ICA eller Konsum i slutet av året.

Jag går fortfarande i skolan men extrajobbar lite när det behövs, pengar är bra! Jobbar då på ICA Kvantum i Växjö och plockar för det mesta upp frukt och slänger gammal. Så om det är nått ni undrar om frukter är det bara att fråga! Det händer även att jag bakar upp fryst bröd, som vi köper. Så om mormor fyller år är det bara att ringa så fixar jag tårtan! :P

Olli Ojonen

Befälhavare. Tvungen att sluta pga sjukdom. Därefter två pass som data lärare PC, fast jag hade Mac hemma. :ThumbsUp:

Kock på golfrestaurant

Jag är hemmansägare som det så vackert heter. Kan också betraktas som hemmafru.

Jag arbetar mycket på ideell basis med teater och framför allt ungdomar men det vet jag inte om det räknas.

På den tiden jag hade inkomst utanför hemmet var jag lärare i konsthantverk och textning.

Moderator här på forumet, dygnetruntsyssla :totaltgalen:

northernlight

jag är frilansskribent till yrket. jag är frilansporträttör till yrket. jag är webbutvecklare till yrket (ajax-implementering osv).

konstruerar inbyggda system (bra att Tinman beskrivit vad det är. :-)). Ibland är jag WESCAM-tekniker, det är oförskämt kul eftersom man får flyga helikopter.

Frilansar som grafisk designer. Just tagit studenten och har egen reklam och design-byrå.

Webbredaktör + allmän informationsmupp på bankägt livförsäkringsbolag.

Jag är präst och jobbar i de två församlingarna i Ljungby.

jag pluggar till ekonom i lund! för tillfället jobbar jag i golfshopen på Bokskogens GK (sommarjobb)

jag pluggar till civilingenjör på lth inom elektroteknik, och jobbar extra som säljare på kjell och company.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...