Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad jobbar du som?

A_bite_of_the_apple

Recommended Posts

A_bite_of_the_apple

Tycker det skulle vara intressant att veta vad folk har för yrke.

Tanken är att detta ska vara en seriös tråd och att man inte ska skriva "jag jobbar som stålmannens hjälpreda" eller "jag är kung av kungistan".

En beskrivning av yrket är också välkommet :)

Alltså, vilket yrke har du?

Jag jobbar som informatör på Göteborgs Spårvägar på uppdrag av Västtrafik.

Jag är bla. på Nils Ericsson Terminalen där jag går runt med en gul väst och hjälper folk att hitta rätt buss, hitta rätt i staden och hjälpa till att leda gamla och synskadade personer från ex. ett tåg till en buss. När jag inte är där är det jag ofta ute på evenmang som ex. Göteborgskalaset, Göteborgsvarvet eller andra stora events och hjälper till vid hållplatserna. (vi är totalt 30 st)

Vi har även en biljettbil som brukar stå i Brunnsparken.

• Replies 283
  • Created
  • Last Reply

Jobbar på en stor El installatörs firma (NEA Gruppen) på grossist sidan som försäljning och lagerhantering av både tunga och lätta elartiklar mot industin och service mot våran byggobjekt. Som tex. nya högskolan i Trollhättan.

Jobbat där sen 1999 så kan en del E-nummer dvs artikelnummer av elprylar :)

www.nea.se

Jag är konsult och arbetar med systemutveckling och programmering. Arbetar främst med inbyggda system, dvs sådana datorsystem som inte syns utan bara verkar. :) Kan vara styrsystem eller övervakningsystem mm. Verksam i Göteborg med omnejd.

Skådespelare/Regissör, Singer-Songwriter, Författare samt CEO och Art Director

för Macalla B/C och Macalla Org. :propellerbaver:

Sen är jag ju allt -i-allo för mina 6 barn. :wub:

Arbetar som processoperatör på ett pappersbruk. Massaberedare är den riktiga titeln. Men för att ni ska förstå lite vad jag sysslar med så kan man kalla det processoperatör.